  • 31. Data: 2010-06-03 09:06:10
    Temat: Re: Gdzie w kraju zamowic plytki???
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > A po co mialby bitmapy importowac ?

    Pytanie mozna rozszerzyc - po co mialby cokolwiek importowac?
    Ano po to, zeby zaczac prace nad plytka majac "szkic" plytki
    np. z programu CAD/CAM - chocby ksztalt plytki wynikajacy
    z ksztaltu urzadzenia w ktorym bedzie zamontowana.

  • 32. Data: 2010-06-03 09:37:49
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 3 Cze, 11:04, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> wrote:

    > Zaimportowac np. ksztalty plytek wraz z frezowanymi otworami.

    Tyle to sie wyrysuje w 2 minuty.
    Ale zgodze sie ze milo by bylo.

    Kicad-a znam malo ale gdzies mi sie przy eagle po oczach rzucaly
    skrypty imortujace i eksportujace.
    Na upartego jesli eagle wczyta jakis cad-oski plik to potem po
    zapisaniu go jako eagle daje sie zrobic pliki kicad-a.

    > A to znaczy tylko, ze nikt nie pomyslal nad rozsadnym modulem
    > importu danych wektorowych... Dziwne.

    Bo kicad jest relatywnie mlody.
    Ale troche go broni to ze jest relatywnie sensowny.
    Na poczatku myslalem ze to kila straszna jak nie ma elementow w
    bibliotekach ale stworzenie swojego recznie nie jest trudne a
    czasochlonnosc jest niewielka.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 33. Data: 2010-06-03 10:00:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jakub,

    Thursday, June 3, 2010, 11:06:10 AM, you wrote:

> [...]
    > np. z programu CAD/CAM - chocby ksztalt plytki wynikajacy
    > z ksztaltu urzadzenia w ktorym bedzie zamontowana.

    To jest prosty, darmowy program do edycji schematów i PCB. A nie
    kombajn graficzny pisany pod Twoje potrzeby.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 34. Data: 2010-06-03 10:21:26
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2010-06-03 11:04:20 +0200, =?iso-8859-2?Q?Jakub_Jewu=B3a?=
    <b...@s...com.pl> said:

    > Zaimportowac np. ksztalty plytek wraz z frezowanymi otworami.

    A na ile te otwory skomplikowane? Jeśli te co pokazałeś na zdjęciach,
    to możesz to spokojnie zwymiarować i przenieść ręcznie.

    > A to znaczy tylko, ze nikt nie pomyslal nad rozsadnym modulem
    > importu danych wektorowych... Dziwne.

    Podobnież nikt nie pomyślał nad importowaniem pliku mp3 do worda w celu
    uzyskania zapisu nutowego. Też dziwne? ;)

    --
    DJ

  • 35. Data: 2010-06-03 10:48:09
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-06-03 09:33, Jakub Jewuła pisze:

    > Zainstalowalem z ciekawosci...
    >
    > Czy ten program nie umozliwia importu jakiegokolwiek formatu
    > czy to wektorowego czy bitmapy? Nie widze takiej mozliwosci...

    Jedyny format wektorowy jaki możesz zaimportować to pliki gerbera ale
    właśnie je chciałbyś uzyskać za pomocą Kicada :)
    Poszukaj sobie czegoś do konwersji plików graficznych na GBR. Ja
    znalazłem z ciekawości skrypt w perlu: pdf2gerb. Jeśli masz linuksa to
    możesz go użyć.
    http://homepage.mac.com/swannman/pdf2gerb.pl
    Wystarczy, że każdą warstwę wydrukujesz do pdf i jazda. Jak użyć skryptu
    łatwo wyguglasz.

    MD

  • 36. Data: 2010-06-03 11:04:46
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-06-03 11:04, Jakub Jewuła pisze:

    > Zaimportowac np. ksztalty plytek wraz z frezowanymi otworami.

    > A to znaczy tylko, ze nikt nie pomyslal nad rozsadnym modulem
    > importu danych wektorowych... Dziwne.

    > To juz by bylo cos, no ale jak sie nie da, to nie...

    Dałem ci w innym wątku namiar na pdf2gbr.pl. Da ci to możliwość
    zrobienia masek gerberowych do producenta. Możesz też wczytać każdą z
    warst do Kicada zawartym w nim programem do podglądu gerberów - ma opcję
    importu do pcbnew. I teraz jeśli ścieżki były sensowne czyli robione
    sensowną grubością to możesz od razu je edytować w przyszłości.
    Najprawdopodobniej ścieżki w Corelu i potem w pdf były wyrysowane duża
    ilością cienkich linii. W tym momencie ścieżka np 60 mils będzie
    wyrysowana z dużej ilości ścieżek 8 milsów. Nie da się jej sensownie
    edytować w pcbvnew. Ale możesz sobie ten skonwertowany z pdf plik
    gebrerowy podłożyć na przykład jako warstwę Eco1 czy Eco2 czy dołożyć
    dodatkową warstwę informacyjną. W ten sposób możesz sobie stworzyć
    graficzne tło do układania obudów i prowadzenia ścieżek jeśli chcesz
    dawny projekt przekształcić na stworzony pod Kicadem. Pewnie mając
    nawyki kreślenia wprost ścieżek nie chciałoby ci się tworzyć schematu i
    netlisty. Jednak zachęcałbym bo daje to możliwość panowania nad
    projektem przy jego zmianach a przy rysowaniu zabezpiecza przed błędnymi
    połączeniami.

    MD

  • 37. Data: 2010-06-03 11:06:22
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-06-03 12:21, DJ pisze:

> [...]
    >
    > Podobnież nikt nie pomyślał nad importowaniem pliku mp3 do worda w celu
    > uzyskania zapisu nutowego. Też dziwne? ;)

    A w sprawie importu do Kicada da się ale trochę okrężną drogą.

    MD

  • 38. Data: 2010-06-03 11:10:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mario,

    Thursday, June 3, 2010, 1:06:22 PM, you wrote:

    [...]

    > A w sprawie importu do Kicada da się ale trochę okrężną drogą.

    Da się KiCADem MP3 do zapisu nutowego? ;P

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 39. Data: 2010-06-03 11:26:52
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    > Hello Mario,
    >
    > Thursday, June 3, 2010, 1:06:22 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Da się KiCADem MP3 do zapisu nutowego? ;P

    O czepisz się :)
    Nie Kicadem tylko do Kicada. I pliki graficzne.

    MD

  • 40. Data: 2010-06-03 14:48:20
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2010-06-03 12:48:09 +0200, Mario <m...@p...onet.pl> said:

    > Poszukaj sobie czegoś do konwersji plików graficznych na GBR. Ja
    > znalazłem z ciekawości skrypt w perlu: pdf2gerb.

    Ale tylko znalazłeś, czy próbowałeś użyć?

    > Jeśli masz linuks

    a to na windose perla nie ma defaultowo? :-O

    > a to możesz go użyć.
    > http://homepage.mac.com/swannman/pdf2gerb.pl

    zaglądałeś choć do wnętrza tego skryptu?

    > Wystarczy, że każdą warstwę wydrukujesz do pdf i jazda. Jak użyć
    > skryptu łatwo wyguglasz.

    Każdy program graficzny będzie generował wyjście wg swojego uznania, i
    wg tego jak został skonstruowany obraz (prosty przykład - otwór może
    być dziurą w polygonie, może być białym circlem, może być niekoniecznie
    zamkniętym bezierem). Obrazem uzyskasz ten sam wynik, ale konstrukcja
    ścieżki może być zupełnie różna. I żadnym uniwersalnym skryptem nie da
    się załatwić konwersji z każdego pdfa.
    M. Swann robił chyba pod wyjście z Illustratora, i to wspomina w
    supporcie. Dasz głowę że z innych będzie tak samo? A jeśli plik PDF nie
    będzie miał BDC/EMC, to w ogóle ten skrypt nic nie da, przejdzie,
    wyjdzie i zakończy ;)))

    Jak ktoś chce koniecznie popróbować, to polecam na
    http://swannman.wordpress.com/projects/pdf2gerb/
    zapoznać się zwłaszcza z rozdziałem caveats

    --
    DJ