  • 131. Data: 2016-06-15 09:53:24
    Temat: Re: Gdzie w Europie na prawko
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-06-15 o 09:32, masti pisze:

    > kolejny co uważa, że jedyną odpowiedzią na żółte jest danie w rurę?

    Chyba nie ma sensu tłumaczyć. Tak, masz racja, przy prędkości
    "egzaminacyjnej" spokojnie można się zatrzymać nawet jeśli pomarańcz
    mignie ci gdy jesteś 2 cm od sygnalizatora. A jak komuś się nie uda
    to niech oddaje prawo jazdy.

  • 132. Data: 2016-06-15 10:10:39
    Od: Kojletjo <k...@j...pl>

    W dniu 13.06.2016 o 16:20, oblany pisze:
> [...]
    > nie mogę tego przejść już trzeci raz. Na ulicach widać wielu wariatów za
    > kółkiem, skoro jest takie sito, to co tacy ludzie robią na miejsu
    > kierowcy? W związku z tym moje pytanie: w jakim kraju w Europie z punktu
    > widzenia posiadacza polskiego paszportu, można najłatwiej i w legalny
    > sposób uzyskać dokument prawa jazdy, z możliwością zdawania w języku
    > angielskim lub polskim. Proszę o poważne odpowiedzi. Nie interesują mnie
    > żadne fałszywe dokumenty, a jedynie informacje o kraju, który podchodzi
    > do tematu w rozsądny sposób, Polska taka nie jest.

    W CZ zdaje 95% kandydatów.

    http://tinyurl.com/h4w4vrg

    8346,Polacy_zdaja_egzaminy_na_prawo_jazdy_w_Czechach
    __Za.html

  • 133. Data: 2016-06-15 10:22:07
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > ---
    > Prowadzenie pojazdu to podstawowa umiejętność i potrzeba. Powinni tego
    > uczyć w podstawówce a nie na kursach pj.

    podpisywanie umów również, ale niektórych się ubezwłasnowalnia ;)

  • 134. Data: 2016-06-15 10:24:17
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > W każdym razie odebranie fotoradarów strażom gminnym jak na złość nie chce
    > się obrócić w hekatombę na drogach.

    co innego w budżetach gmin:)

  • 135. Data: 2016-06-15 10:25:59
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > No jeszcze niech sobie ruch lewostronny dorzuci dla "ułatwienia" ;)

    będziesz miał potem post "gdzie w europie na prawko(poza anglią)" bo
    zacznie jęczeć, że idioci tam jeżdżą. wszyscy pod prąd.

  • 136. Data: 2016-06-15 10:28:28
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > wszyscy mistrzowie późnopomarańczowego tak mówią.
    > Jeżeli przy prędkościach egzaminacyjnych nie jesteś w stanie zahamować
    > to lepiej, żebyś nie jeździł

    Jednak nie zawsze to działa, tak jak powinno. Przykład - ulica Poznańska
    w Broniszach koło Warszawy. Ograniczenia tam nie ma (w sensie znaków) -
    można jechać 100 km/godz. A pomarańczowe światło świeci się dokładnie
    tyle, ile wynosi przepisowe minimum, a więc 3 sek. Znam to miejsce i
    zdejmuję nogę z gazu, ale jadąc 100 km/godz. w 3 sekundy to można
    wyhamować, ale awaryjnie - z oczami w przedniej szybie. A wystarczyłoby
    albo tam postawić znak ograniczający prędkość albo wydłużyć pomarańczowe
    do 5 sek. Co ciekawe, na takiej Gierkówce - na każdym (prawie, są chyba
    2 wyjątki) skrzyżowaniu ze światłami są ograniczenia do 70.
    T.

    Ps. To tu:
    https://www.google.pl/maps/@52.2148769,20.8418873,3a
    ,75y,278.46h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1syyrw-kPcTcmFj8r
    8CnG3lA!2e0!7i13312!8i6656

  • 137. Data: 2016-06-15 10:30:42
    Od: "T." <k...@i...pl>

    Tak na marginesie - ze 2 razy widziałem, jak porusza się samochód TVN
    Turbo i to raczej z przepisową jazdą miał niewiele wspólnego. Pewnie w
    przypadku złapania tłumaczyliby się, że właśnie "kręcą materiał" o tym,
    jak szkodliwa jest zbyt szybka jazda... :-) Hipokryzja do kwadratu, jak
    zresztą cała ta stacja...
    T.

  • 138. Data: 2016-06-15 10:34:45
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-06-14 o 21:12, oblany pisze:
    > Kup sobie mózg i dziewczynę chociaż gumową, bo pieprzysz już jak
    > potłuczony
    Nie sądź innych swoją miarą, nie każdy jest gimnazjalistą kmiotku -
    dorośniesz, to i egzamin na prawo jazdy dasz radę zdać :->

    Maciek

  • 139. Data: 2016-06-15 10:40:00
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 14.06.2016 o 20:21 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Zgadza się, z tym, że jak ktoś nie umie jeżdzić do tyłu (jeszcze jak
    > mniemam), to nie znaczy nijak, że do przodu też nie umie.

    Ale że co? Nie umie jeździć do tyłu ale niech ma prawo jazdy, dopóki się
    nie nauczy, będzie jeździł tylko do przodu? Nie umie ruszać pod górkę ale
    niech ma prawo jazdy, dopóki się nie nauczy, będzie jeździł tylko po
    równym? Nie umie skręcać w lewo ale niech ma prawo jazdy, dopóki się nie
    nauczy, będzie skręcał tylko w prawo?
    O ile można dać prawo jazdy tylko na automat - bo samochody nie zmieniają
    się znienacka z automatów w manuale, to sytuacja na drodze jest troszkę
    trudniej przewidywalna.

    --
    SW3
    ----

  • 140. Data: 2016-06-15 10:46:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 15.06.2016 10:40, SW3 wrote:

    > Ale że co? Nie umie jeździć do tyłu ale niech ma prawo jazdy, dopóki się
    > nie nauczy, będzie jeździł tylko do przodu?

    No z grubasza tak. Spójrzmy prawdzie w oczy. Zaraz po egzaminie nikt nie
    umie prowadzić (chyba że jeżdził bez uprawnień). Uczą się dopiero jak
    zaczną jeżdzić. IMHO już lepiej by było dać prawko tymczasowe każdemu
    (no prawie) i poważny egazmin robic po pół roku, a wcześniej niech
    jeżdzi jakimś oklejonym samochodem czy cuś, żeby na niego uważać.

    > Nie umie skręcać w lewo ale niech ma prawo jazdy, dopóki się nie
    > nauczy, będzie skręcał tylko w prawo?

    Trochę nadinterpretujesz i sprowadzasz do absurdu.

    > O ile można dać prawo jazdy tylko na automat - bo samochody nie
    > zmieniają się znienacka z automatów w manuale, to sytuacja na drodze
    > jest troszkę trudniej przewidywalna.

    I gdzie niby nagle spotyka cię nagła konieczność wycofania po łuku? Po
    drogach jeżdzi mnóstwo ludzi, którzy nie umieją parkować i świat się od
    tego nie wali. Co więcej oni mają prawko.

    Shrek