  • 51. Data: 2009-08-26 22:44:50
    Temat: Re: Gdzie płytki drukowane z pliku tif?
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Papa Smerf pisze:

    > oni znają formaty akceptowane przez maszynę, bo to ich maszyna a nie
    > klienta, poza tym każdy elektronik jest programistą, przynajmniej inż.
    > elektronik i dziwne żeby profesjonalna firma nie miałą inżyniera, albo
    > przynajmniej profesjonalnego oprogramowania kture potrafi programować
    > maszynę z wielu popularnych formatuf plikuf:O)

    Nikt nie będzie przeprogramowywał maszyny skoro dobrze spełnia swoje
    zadanie. A facet przygotowujący dokumentację do produkcji ani nie musi
    być elektronikiem ani tym bardziej programistą. Mogliby zatrudnić tak
    zdolnego jak ty programistę, który by pisał programy automatyzujące
    proces przekształcania danych z egzotycznych formatów na akceptowane w
    ich procesie produkcyjnym. Ale pytanie czy z tych zleceń które dodatkowo
    dzięki temu im wpadną, da radę opłacić pensję tego programisty? Nie
    opłaca się dla takiego planktonu, który nie che się nauczyć chociaż
    Kicada czy EasyTraxa a woli robić w Corelu czy fotoszopie.

    MD

  • 52. Data: 2009-08-26 22:49:20
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Papa Smerf pisze:

    > ja się nie upieram, ale projekt ścieżek to jest obraz graficzny, w jakim
    > formacie byś go nie zapisał,

    Gówno prawda. Jest to zapis wektorowy nadający się do prostej konwersji
    na dane do sterowania maszyną CNC.

    więc tłumaczenie że nie potrafią zrobić
    > płytki z tifa to robienie z igły wideł i tyle

    > jest masa firm robiących płytki dla kturych plik graficzny nie stanowi
    > żadnego problemu:O)

    Bo robią stykowo lub posadzą człowieka który w 2-3 godziny zrobi
    konwersję. W tym drugim przypadku w zależności od wielkości zamówienia
    doliczą ekstra za przygotowanie produkcji lub uznają ze i tak im się opłaca.

    MD

  • 53. Data: 2009-08-26 22:52:19
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Papa Smerf pisze:

    > co ty pleciesz?:O)
    > ktoś kto zawodowo trzaska setki płytek miesięcznie to oczywiste że używa
    > specjalistycznych nażędzi, bo mu wychodzi szybciej i taniej, ale jak
    > ktoś od
    > czasu do czasu zrobi coś hobbystycznie, albo jakiś prototyp palnie to moze
    > spbie zrobić projekt nawet w paincie i zapisać w tifie albo bitmapie i

    I wyprasować płytkę żelazkiem.

    > nie ma sensu inwestowania w specjalistyczne oprogramowanie i trwonienie
    > czasu na naukę ich obsługi,

    A płytkarnia nie widzi sensu w inwestowanie w celu zaspokojenia potrzeb
    takich amatorów.

    MD

  • 54. Data: 2009-08-26 22:55:58
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "games" napisał:
    > Przyjmij do wiadomosci chlopcze ze formatu tiff nikt nie stosuje do
    > projektowania PCB oraz w procesie jego obrobki. W "paincie" to mozna
    > sobie narysowac krasnoludka albo balwana najwyzej.

    to ty przyjmij do wiadomości że tif jest formatem pliku graficznego, a PCB
    jest grafiką!:O)
    a co do twoich zdolności artystycznych to byle baletnicy wszystko
    przeszkadza, jak jesteś dupa to i w protelu płytki nie zrobisz, a jak masz
    ze dwie szare komurki to i w paincie zrobisz profesjonalną!:O)

    > Nie trolluj juz bo ja na miejscu plytkarni zobil bym to samo czyli poslal
    > cie na drzewo.

    na drzewie to ty sobie sam siedź, ja się do ciebie nie wybieram!:O)

  • 55. Data: 2009-08-26 23:03:57
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Papa Smerf pisze:

    > oni znają formaty akceptowane przez maszynę, bo to ich maszyna a nie
    > klienta,

    Każdy może poznać formaty gebera czy excellona tak jak każdy może poznać
    formaty dxf, czy hpgl. Cz w związku z tym każdy ma pisać programyy do
    konmwersji tych plików na dowolne inne?
    Czy każdy warsztat samochodowy ma obowiązek poznać protokół CAN i pisać
    programy umożliwiające komunikację z dowolnym urządzeniem obsługującym
    ten protokół? Bo przyjedzie klient z egzotycznym samochodem i będzie
    oczekiwał wykonania diagnostyki?

    MD

  • 56. Data: 2009-08-27 00:31:42
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Mario pisze:

    > Które są różne w różnych firmach. A firmy z reguły nie chcą poświęcać
    > czasu swoich pracowników żeby szkolić amatorów chcących zrobić jedną
    > płytkę.

    Tu masz projekty formatek, które z powodzeniem wytrawił dla mnie Faldruk:

    http://dybkowski.net/download/cartrack_faldruk.zip
    http://dybkowski.net/download/czerwiec_faldruk.zip

    I opis (nie mój):
    http://dybkowski.net/download/faldruk_pcb.pdf

    Formatki można przygotować małym nakładem pracy więc jeżeli nie chcesz
    za to dopłacać - zrób sam wg powyższych opisów. A jeżeli potrzebujesz
    informacje o formatkach innej płytkarni - po prostu się ich o to zapytaj.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 57. Data: 2009-08-27 00:34:16
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    J.F. pisze:

    > Malego zakladziku, bo w duzym mozesz uslyszec ze oni jednak potrzebuja
    > gerbera, a z klisza to nie maja co zrobic.
    >
    > No chyba ze dostarczysz klisze A2 i zamowisz cala sztuke, bo oni taki
    > format laminatu uzywaja ..

    Oczywiście - zawsze jest jakaś minimalna wielkość zamówienia i może być
    to właśnie formatka rozmiaru A2.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 58. Data: 2009-08-27 07:34:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Papa,

    Wednesday, August 26, 2009, 7:42:43 PM, you wrote:

    [...]

    > w dupach się ludziom przewraca i tyle!:O)

    W dupach to się przewraca lamerom, którym się nie chce nauczyć obsługi
    prostego programu do projektowania PCB.

    *PLONK!* bo już rzygam tym tematem i analfabetyczną ortografią.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 59. Data: 2009-08-27 07:36:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello games,

    Wednesday, August 26, 2009, 10:08:02 PM, you wrote:

    [...]

    > Przyjmij do wiadomosci chlopcze ze formatu tiff nikt nie stosuje do
    > projektowania PCB oraz w procesie jego obrobki. W "paincie" to mozna
    > sobie narysowac krasnoludka albo balwana najwyzej.

    Smerf w Paint'cie malowany nie przyjmuje do wiadomości istnienia
    innych narzędzi. A tak w ogóle, to Laluś udający Papę Smerfa.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 60. Data: 2009-08-27 10:47:19
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Adam Dybkowski pisze:

> [...]
    > za to dopłacać - zrób sam wg powyższych opisów. A jeżeli potrzebujesz
    > informacje o formatkach innej płytkarni - po prostu się ich o to zapytaj.

    Ja wiem, że można. Sam kiedyś się bawiłem w takie rzeczy przygotowując
    dokumentacją dla Norela. Plus pisanie programu do konwersji
    współrzędnych na jakąś starą Emmę. Podobnie robiłem dla Eldosa. Ale to
    jest dobra wola firmy, że chce współpracować z kimś na kim nie wiadomo
    czy się w przyszłości zarobi. Natomiast nie do przyjęcia jest rzucanie
    chujami za to że standardowo firma bierze dopłaty za utrudnienie.

    MD