  • 1. Data: 2011-11-10 21:14:26
    Temat: Gdzie niedrogie laptopy?
    Od: geyb <g...@g...pl>

    Poszukuję niedrogich laptopów - 5 szt. nowych, które spełniają
    następujące warunki:

    - nowe
    - gwarancja 2 lata dla firmy
    - cena do 2000 zł netto / szt.
    - system Windows 7 pro oem (docelowo ma tam być XP pro)
    - nie może być to acer (akurat to nie ja wymyśliłem)
    - ekran min. 15"
    - min. 3 złącza USB
    - wbudowany napęd CD lub DVD
    - wbudowana karta WiFi

    Ja jakoś nie mogę znaleźć, w tej cenie jest niezły wybór albo bez OS-a
    albo w wersjach home, których nie można w ramach licencji downgrade'ować
    do XP pro (musi być pro ze względu na zakupiony soft, który nie działa
    na wersjach home i tyle)

    Polecicie coś?

    g.

  • 2. Data: 2011-11-10 22:45:19
    Temat: Re: Gdzie niedrogie laptopy?
    Od: Skylla <s...@n...op.pl>

    W dniu 2011-11-10 22:14, geyb pisze:
> [...]
    > albo w wersjach home, których nie można w ramach licencji downgrade'ować
    > do XP pro (musi być pro ze względu na zakupiony soft, który nie działa

    A nie obawiasz się problemów ze sterownikami do XP?
    Nie lepiej zostawić system i używać Virtual PC dla starszego softu?
    S.

  • 3. Data: 2011-11-10 22:48:03
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "geyb" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    > - nie może być to acer (akurat to nie ja wymyśliłem)

    bo acer daje 1 rok gwarancji dla firm (tak jak dell, hp).
    czyli zostaje szukac samsunga, asusa, lenovo :-)

  • 4. Data: 2011-11-11 07:01:46
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "nom" napisał w wiadomości grup
    > bo acer daje 1 rok gwarancji dla firm (tak jak dell, hp).
    > czyli zostaje szukac samsunga, asusa, lenovo :-)

    Akurat w środę kupiłem samsunga i nie jestem zbytnio zadowolony.

  • 5. Data: 2011-11-11 08:42:08
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "nom" <n...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "geyb" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    > bo acer daje 1 rok gwarancji dla firm (tak jak dell, hp).

    No z tym "tak jak Dell" to nie do końca.
    Mam na firmę i gwarancja: 2Yr In-Home Warranty Support, including evenings
    and Saturdays

    Laptopy są podczas zamawiania konfigurowalne nie tylko sprzętowo.

    Irokez

  • 6. Data: 2011-11-11 13:38:04
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości
    > Laptopy są podczas zamawiania konfigurowalne nie tylko sprzętowo.

    Dzwoniłem kiedyś do Della, bo mam 3 laptopy w firmie i powiedzieli, że mają
    2 lata gwarancji. Kupiłem w Komputroniku, ale jakbym kupił bezpośrednio u
    Della to miałbym 1 rok. Oni u siebie w bazie mają, że mojego laptopa
    sprzedali Komputronikowi i tyle. :-)

  • 7. Data: 2011-11-12 10:08:20
    Od: geyb <g...@g...pl>

    > A nie obawiasz się problemów ze sterownikami do XP?
    > Nie lepiej zostawić system i używać Virtual PC dla starszego softu?
    > S.

    Generalnie nie. Nie chciałem rozwijać kwestii softu na grupie
    sprzętowej, ale skoro pytasz...
    Na lapkach ma działać WinXP pro lub Win7 pro z dyskiem szyfrowanym
    softem checkpoint (preboot). Na platformie działa dosłownie kilka
    aplikacji, dla których istotna jest obsługa karty sieciowej i USB. W
    zasadzie reszta jest bez znaczenia. Jeśli będą poważne problemy pod XP
    np. z driverem grafiki (oby ruszyła natywna rozdzielczość matrycy bez
    akceleracji 3d) lub kartą sieciową (ethernet) to najwyżej user będzie
    miał Win7 pro.
    VirtualPC ani inny wirtualny pecet nie rozwiązuje problemu, choćby ze
    względu na konieczność zakupu kolejnej licencji na system operacyjny lub
    i pakiet office.

    g.

  • 8. Data: 2011-11-12 10:10:39
    Od: geyb <g...@g...pl>

    > bo acer daje 1 rok gwarancji dla firm (tak jak dell, hp).
    > czyli zostaje szukac samsunga, asusa, lenovo :-)

    Nie tylko acer.
    Ostatnio tak nabrałem się na lenovo, który daje 2 lata gwarancji, ale
    tylko użytkownikom domowym. Jeśli sprzęt kupuje firma gwarancja działa
    tylko przez 1 rok. Oczywiście okazało się to po otwarciu kartonu i
    przeczytaniu karty gwarancyjnej, sklep informował o 2-letniej gwarancji.

    g.

  • 9. Data: 2011-11-12 11:41:21
    Od: gawfron <g...@s...pl>

    W dniu 2011-11-12 11:08, geyb pisze:
    najwyżej user będzie
    > miał Win7 pro.

    A xp mode w Win7pro nie wystarczy?

  • 10. Data: 2011-11-12 18:40:10
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

> [...]
    > bezpośrednio u Della to miałbym 1 rok. Oni u siebie w bazie mają, że
    > mojego laptopa sprzedali Komputronikowi i tyle. :-)

    A ja zamawiałem z Della, więc nie ma reguły.

    --
    Irokez