  • 1. Data: 2011-11-10 13:59:36
    Temat: "Zamrożenie" Win XP po podłączeniu dysku zewnętrznego 3,5 "USB 2TB - długie
    Od: bybo <b...@g...pl>

    Witam,
    Proszę o pomoc w diagnozie problemu
    Po podłączeniu dysku zewnętrznego 2TB - 3,5 " (3 partycje na dysku)do
    jakiegokolwiek portu USB (czy na panelu przednim czy z tyłu)pojawia się
    w zasobniku ikona masowe urz. magazynujące i następuje "Zamrożenie"
    systemu XP - jedynie twardy reset pomaga.
    Na kompie jest drugi system Win 7 - i podobne objawy
    Przy próbie podłączenia dysku przed bootowaniem systemów zawiesza się na
    logu Intela.
    I teraz ważna rzecz - na kompie służbowym PC(WinXP) działa wszystko
    normalnie (nie ma zawieszenia systemu) - po podpięciu do niego dysku
    zrobiłem na nim testy w CrystalDiskInfo (Smart - wszystko ok) i HDDScan
    (Smart - wszystko ok).
    Zastanawiam się czy to nie wina napięć z płyty głównej kompa domowego -
    tylko nie mam jak sprawdzić (chyba, że jakimś miernikiem - ale nie
    posiadam takiego), bo żaden program mi do testowania napięć po
    podłączeniu dysku nie zadziała. Bez podłączonego dysku zewnętrznego
    napięcia są ok - sprawdzałem w biosie i programem SystemExplorer.
    Aha - przeczytałem dużo porad na Googlach odnośnie resetowania
    sterowników urz. USB, przydzielania liter partycjom na dyskach w
    zarządzaniu kompem - nic mi to nie pomogło.
    I ważna rzecz - inne urządzenia podłączane do kompa: 2 dyski 2,5 " i 2
    pendrive działają normalnie.
    Może jeszcze specyfikacja kompa:
    Płyta główna: Intel D865PERL, procesor PIV 3,2 GHz, pamięć Kingston
    4x1GB DDR 400, k. graficzna Asus Radeon 3450, dwa dyski SATA (500GB i
    1TB) oraz ATA (40GB i 80GB), zasilacz(nie pamiętam nazwy - nie noname -
    450W)

    bybo