  • 11. Data: 2016-07-03 19:05:48
    Temat: Re: Gapienie się w ... nie telewizor ;)
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    > Ej? Czy to oznacza że poradzili sobie z filtrowaniem promieniowania
    > podczerwonego *do* środka? Czy też może jest to nieistotny wkład w
    > podgrzewanie sałatek?

    Sklepowe lodówki mają już od baaaardzo dawna szklane drzwi, a wewnątrz
    nich trzyma się sałatki w równie przezroczystych jak szyba plastykowych
    opakowaniach. Więc w czym problem?

    Jakub Rakus

  • 12. Data: 2016-07-03 20:10:59
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-07-03 19:05, Jakub Rakus wrote:
    > Sklepowe lodówki mają już od baaaardzo dawna szklane drzwi, a wewnątrz
    > nich trzyma się sałatki w równie przezroczystych jak szyba plastykowych
    > opakowaniach. Więc w czym problem?

    W tych wszystkich A++++++.....

    Wsadzenie szyby chyba istotnie zmniejsza liczbę +.

    A sklepom nie zależy na + tylko na prezentacji klientowi.

  • 13. Data: 2016-07-04 08:17:34
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały napisał(a) :

    > W tych wszystkich A++++++.....
    >
    > Wsadzenie szyby chyba istotnie zmniejsza liczbę +.
    >
    > A sklepom nie zależy na + tylko na prezentacji klientowi.

    Kto przydziela te plusy? Sklep? Nie. Kto i jak weryfikuje plusy
    wypisane przez producenta? Pewnie są jakieś normy.

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 14. Data: 2016-07-04 08:22:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 3 Jul 2016 14:21:29 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > Ej? Czy to oznacza że poradzili sobie z filtrowaniem promieniowania
    > podczerwonego *do* środka? Czy też może jest to nieistotny wkład w
    > podgrzewanie sałatek?

    IMO - w normalnej kuchni nieistotny.
    Jesli natomiast lodowka wystawiona na bezposrednie dzialanie slonca
    ... o to juz bardzo istotny.

    Wiekszym problemem moze byc spadek izolacji termicznej - szyba nie
    styropian ...

    J.

  • 15. Data: 2016-07-04 13:57:07
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-07-04 o 08:22, J.F. pisze:

> [...]
    > ... o to juz bardzo istotny.
    >
    > Wiekszym problemem moze byc spadek izolacji termicznej - szyba nie

    Ale wiesz, w aspekcie różnych woo-doo choćby w akustyce (kierunkowe
    złote kable, podstawki do kabli, itp. idiotyzmy) to może ktoś wymyślił
    takie woo-doo lodówki, aby sąsiadce "zbielało oko"?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 16. Data: 2016-07-04 14:37:28
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-07-02 o 21:05, c...@g...com pisze:
    > Takie pytanie naszło mnię wieczorem:
    >
    > Dlaczego zmywarki nie mają "szklanych" drzwiczek?
    > Pralki mają, kochenki mają, ostatnio nawet lodówki domowe miewają.
    >
    > A zmywarki?

    Ja też zawsze marzyłem o szklanych drzwiczkach w zmywarce.
    A nie są one szklane dlatego,
    bo w tych drzwiczkach jest chyba sporo jakiegoś badziewia napchane.
    To znaczy podzespołów przeróżnych.

  • 17. Data: 2016-07-04 14:51:58
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-07-02 o 21:13, sundayman pisze:

    > fascynują się resztki jedzenia i inne dziwne substancje płynące po szkle ?

    Z tymi fascynacjami, to różnie bywa.
    Ja na przykład nie jestem w stanie pojąć dlaczego kogoś fascynuje
    patrzenie na innych ludzi, którzy odbijają pomiędzy sobą napompowaną piłkę
    w celu umieszczenia tejże piłki w siatkach przyczepionych do ramy o wymiarach 244cm x
    732cm.
    A zapewniam, że ludzi których to fascynuje jest bardzo dużo.

  • 18. Data: 2016-07-04 18:23:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >wymiarach 244cm x 732cm.
    >A zapewniam, że ludzi których to fascynuje jest bardzo dużo.

    Popatrz kiedys na publike na meczu tenisa :-)

    J.

  • 19. Data: 2016-07-04 18:25:04
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    > Ej? Czy to oznacza że poradzili sobie z filtrowaniem promieniowania
    > podczerwonego *do* środka? Czy też może jest to nieistotny wkład w
    > podgrzewanie sałatek?

    PRL-owska lodówka sklepowa ByFUCh (Bytomska Fabryka Urządzeń
    Chłodniczych) miała zwykłe szkło aż do lat 90, kiedy zaczęto instalować
    w nich "BESPO" (szybę tłukącą się na cukier). Potem wprowadzili
    full-przeszklone witryny mające na dole rezystory jak w szybach
    samochodowych. Czy one zatrzymują IR to do dziś nie wiem, faktem jest,
    że witryny z lodami w Ustkach, Łebach, Gdyniach itp. są zwykle pod
    parasolem.

  • 20. Data: 2016-07-04 19:24:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >rezystory jak w szybach samochodowych. Czy one zatrzymują IR to do
    >dziś nie wiem, faktem jest, że witryny z lodami w Ustkach, Łebach,

    Sloneczko nam dostarcza ~1200 W/m^2, - pod katem to mniej.

    To jest spora moc, w dodatku polowa w pasmie widzialnym,
    nieporownywalna z tym, co daja sciany kuchni.

    Hm, a moze i porownywalna - otoczenie w temperaturze 20C dostarcza
    ~400W/m^2,
    ale lodowka 0C wypromieniowuje 300W, wiec zostaje tylko 100W/m^2 do
    wypompowania ...

    J.