-
11. Data: 2016-03-18 13:58:38
Temat: Re: GPS w pedolinie
Od: badworm <n...@p...pl>
Dnia Fri, 18 Mar 2016 00:51:48 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> Nie ma. Nie dogadali się.
Mają być (podobnie jak i WiFi), ale kiedy - tego nie wie nikt. Faktem
jest, że wiele nowych pociągów mocno tłumi sygnał GPS. Tak jak już
napisano, w ED250 mocno pomaga umieszczenie odbiornika w przejściu
międzywagonowym. odbiornik GPS w komórce utrzymuje wówczas stabilny
sygnał nawet przy 200km/h.
--
Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kropek}pl
GG#2400455 ICQ#320399066
-
12. Data: 2016-03-18 15:37:49
Temat: Re: GPS w pedolinie
Od: LeonKame <k...@l...com>
" sygnał nawet przy 200km/h.
"
Ech wies sie podnieca, Jakby nie to pendolino to wieklszosc wioskowych
chamow nie wiedziala by jak pociag wyglada. A GPS to nawet w samochodzie
powyzej 200km/h pokazuje poprawnie dane.
-
13. Data: 2016-03-18 16:47:12
Temat: Re: GPS w pedolinie
Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">
On 2016-03-18 15:37, LeonKame wrote:
> " sygnał nawet przy 200km/h.
> "
> Ech wies sie podnieca, Jakby nie to pendolino to wieklszosc wioskowych
> chamow nie wiedziala by jak pociag wyglada. A GPS to nawet w samochodzie
> powyzej 200km/h pokazuje poprawnie dane.
>
>
Na wsi to budują takie:
http://www.podlasie24.pl/upl/articles/435972286eda92
6be3af54ebe79d64c2.jpg
Włodek
-
14. Data: 2016-03-18 17:02:06
Temat: Re: GPS w pedolinie
Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>
W dniu 2016-03-18 o 09:14, Jacek Maciejewski pisze:
> Dnia Thu, 17 Mar 2016 23:14:13 +0100, Zbino napisał(a):
>
>> że nie ma wychyłu,
>
> Poważnie? Przecież to sztandarowa cecha pendolino :) Wyłączyli żeby się
> nie zużywało czy się objawia dopiero od jakiegoś poziomu przyspieszenia
> bocznego do jakiego na naszych torowiskach nigdy nie dochodzi?
>
To jest tylko problem nazwy. To polskie "pendolino" to jest zespół
ETR610. Niektóre modele typoszeregu ETR, szczególnie 4x0 posiadały
wychylne pudło i stąd nazwa "pendolino" (wahadełko) była uzasadniona.
OIMW jeszcze nie wyprodukowano serii ETR6xx, żeby miała wychylne pudło.
-
15. Data: 2016-03-18 17:36:34
Temat: Re: GPS w pedolinie
Od: Marek <f...@f...com>
On Fri, 18 Mar 2016 15:37:49 +0100, LeonKame <k...@l...com>
wrote:
> Ech wies sie podnieca, Jakby nie to pendolino to wieklszosc
wioskowych
> chamow nie wiedziala by jak pociag wyglada. A GPS to nawet w
samochodzie
> powyzej 200km/h pokazuje poprawnie dane.
A nawet w samolocie też pokazuje poprawne dane powyżej 800km/h
--
Marek
-
16. Data: 2016-03-18 19:45:30
Temat: Re: GPS w pedolinie
Od: "Zbino" <z...@p...abcdpocztaonet.pl>
Użytkownik "Zbino" <z...@p...abcdpocztaonet.pl> napisał w wiadomości
news:ncfa6r$d5n$1@node1.news.atman.pl...
> Często musze jechać pedolinem na trasie Opole - Warszawa i będąc w środku
> nigdy nie udało mi sie uruchomić GPSa w komórce. Przydałoby sie, to żeby
> sprawdzić aktualną szybkość, bo ta cud maszyna poza tym, że nie ma
> wychyłu, nie ma WiFi, to nie ma nawet wyświetlacza z prędkością podróży.
> Niestety nigdy nie udalo mi sie uruchomić GPSa. Nawet przy samym oknie
> komórka widzi max 2 satelity.
> Teraz pytanie czy makarony dały jakąć metalizowaną szybę, która nie
> przepuszcza fal w paśmie GPSa? czy też wewnętrzna elektronika w pedku ma
> CE napisane przez piccojadów na wyrost i zakłóca wszystkie odbiorniki GPSa
> wewnątrz pociągu?
> Komuś udało się uruchomić GPSa wewnątrz?
> Zby
>
W każdym razie jadąc we wszystkich innych pociągach komórka łapie mi sygnał
GPSa bez problemu - nawet nie bedąc przy oknie. Problem jest tylko w pedku.
Trzeba będzie spróbować za namową przedpisców stanąć w przejściu
międzywagonowym. To że kupili pedka bez wychyłu, to wola o pomstę. Między
Opolem, a Częstochową jest tyle łuków, że pedek co chwilę zwalnia. Dodatkowo
teraz chcą go puścić do Jeleniej Góry, gdzie jest łuk za łukiem. Ciekawe kto
podjął decyzję o zakupie sztywniaka. Teraz, aby osiągnąć średnią prędkość
taką jakby miał pociąg z wychylnym pudłe trzeba by wydać kilkanascie
miliardów na modernizację torów po których pedek jeździ.
Zby
-
17. Data: 2016-03-18 19:55:52
Temat: Re: GPS w pedolinie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ncgqe4$e5t$...@n...agh.edu.pl...
W dniu 18.03.2016 09:37, J.F. pisze:
>> Uruchom go przed wejsciem do pociagu, zlap sygnal jeszcze na
>> peronie,
>> wtedy jest wieksza szansa ze odszuka przylozony do szyby.
>> No i warto usiasc przy oknie z widokiem na poludnie.
>Na peronie, to ani w Warszawie, ani w Krakowie, ani we Wrocławiu nie
>ma
>szans.
We Wroclawiu szansa jest. Jesli w hali nie odbiera, to trzeba sie
przesunac do konca zadaszenia.
Na Centralnym faktycznie bedzie problem :-)
J.
-
18. Data: 2016-03-18 20:03:36
Temat: Re: GPS w pedolinie
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Zbino,
Friday, March 18, 2016, 7:45:30 PM, you wrote:
>> Często musze jechać pedolinem na trasie Opole - Warszawa i będąc w środku
>> nigdy nie udało mi sie uruchomić GPSa w komórce. Przydałoby sie, to żeby
>> sprawdzić aktualną szybkość, bo ta cud maszyna poza tym, że nie ma
>> wychyłu, nie ma WiFi, to nie ma nawet wyświetlacza z prędkością podróży.
>> Niestety nigdy nie udalo mi sie uruchomić GPSa. Nawet przy samym oknie
>> komórka widzi max 2 satelity.
>> Teraz pytanie czy makarony dały jakąć metalizowaną szybę, która nie
>> przepuszcza fal w paśmie GPSa? czy też wewnętrzna elektronika w pedku ma
>> CE napisane przez piccojadów na wyrost i zakłóca wszystkie odbiorniki GPSa
>> wewnątrz pociągu?
>> Komuś udało się uruchomić GPSa wewnątrz?
> W każdym razie jadąc we wszystkich innych pociągach komórka łapie mi sygnał
> GPSa bez problemu - nawet nie bedąc przy oknie. Problem jest tylko w pedku.
> Trzeba będzie spróbować za namową przedpisców stanąć w przejściu
> międzywagonowym. To że kupili pedka bez wychyłu, to wola o pomstę. Między
> Opolem, a Częstochową jest tyle łuków, że pedek co chwilę zwalnia.
Przesadzasz.
> Dodatkowo teraz chcą go puścić do Jeleniej Góry, gdzie jest łuk za
> łukiem.
I torowisko niedostosowane do dużych prędkości. Średnia prędkość 30
km/h jeszcze niedawno, teraz wzrosła może do 50km/h. Nie ma co
przechylać, bo się jeszcze przewróci.
> Ciekawe kto podjął decyzję o zakupie sztywniaka. Teraz, aby osiągnąć
> średnią prędkość taką jakby miał pociąg z wychylnym pudłe trzeba by
> wydać kilkanascie miliardów na modernizację torów po których pedek
> jeździ.
I tak trzeba. Wychylne pudło nie zmienia istotnie sił działających na
tory - to tylko wygoda dla pasażerów.
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
19. Data: 2016-03-19 00:57:11
Temat: Re: GPS w pedolinie
Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>
W dniu 2016-03-18 o 17:36, Marek pisze:
> On Fri, 18 Mar 2016 15:37:49 +0100, LeonKame <k...@l...com> wrote:
>> ...
>> powyzej 200km/h pokazuje poprawnie dane.
>
> A nawet w samolocie też pokazuje poprawne dane powyżej 800km/h
Wydaje mi się, że pierwsze cywilne odbiorniki sprzed 20 lat miały
ograniczenie szybkości do 160 km/h. Ale nie z powodu problemów
technicznych, tylko żeby wróg nie użył ich do naprowadzania rakiet,
lecących zwykle szybciej niż 160 km/h.
W dniu 2016-03-18 o 20:03, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Wychylne pudło nie zmienia istotnie sił działających
> na tory - to tylko wygoda dla pasażerów.
Dawno temu pierwszy raz jechałem takim pociągiem w Niemczech.
Ale nie wiem, czy był wychylny, czy tory były wyprofilowane
dokładnie do tej szybkości, którą jechał. Jechał przez miasto
niezbyt szybko i zauważyłem, że wszystkie budynki, maszty
i inne budowle są odchylone od pionu. Po chwili stwierdziłem,
że to jednak wagon musi być przechylony, ale trudno było
pozbyć się wrażenia krzywego miasta...
P.
-
20. Data: 2016-03-19 17:43:57
Temat: Re: GPS w pedolinie
Od: badworm <n...@p...pl>
Dnia Fri, 18 Mar 2016 17:02:06 +0100, Tomasz Wójtowicz napisał(a):
> OIMW jeszcze nie wyprodukowano serii ETR6xx, żeby miała wychylne pudło.
Jak to nie? ETR600/610 użytkowane przez koleje włoskie (FS/Trenitalia),
ETR610 użytkowane przez szwajcarskie koleje związkowe (SBB). Bez tilta
są nasze, hiszpańskie i chińskie.
--
Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kropek}pl
GG#2400455 ICQ#320399066