  • 11. Data: 2009-01-23 23:38:05
    Temat: Re: GPS w komórce
    Od: "ALex /M.I.D. Dept/ (Jarosław Ignatowski)" <a...@g...torun.pl>

    Błażej pisze:
    /.../
    > O ile się nie mylę to na S60v2 bardzo dobrze działa Garmin z najnowszymi
    > mapami.

    Garmin produkuje (branduje) masę sprzętu więc mapy są bardziej
    uniwersalne. Dla przykładu - mapy Topo w sprzęcie obsługującym wpisy o
    przewyższeniach są wizualizowane do 3D, jednocześnie daje się z nich
    korzystać w innych odbiornikach w zakresie obsługiwanym przez urządzenie.

    ALex

  • 12. Data: 2009-01-24 11:17:49
    Od: "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To zależy. W orange czasem wgrywają, ale trzeba płacić za jej
    używanie.
    > .

    Co Ty za glupoty wypisujesz ?
    W Orange jesli chodzi o telefony z prawdziwa nawigacja to sa one
    wyposazane w AutoMape ktora jest juz wliczona w cene i nic dodatkow za
    jej uzywanie nie placisz.
    Za jakies tam Nokiowe pseudonawigacje to trzeba chyba placic i dodatkowo
    placic jeszcze za konieczne caly czas polaczenia z siecia :(

    pozdrawiam, leszek

  • 13. Data: 2009-01-24 11:22:12
    Od: "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@g...w.polsce> napisał w wiadomości

    > Poczytaj fora internetowe o GSM o turystyce pieszej. Automapa, którą
    polecam
    > do samochodu nie jest programem do nawigacji pieszej, choć bez
    problemu
    > możesz wykorzystac ją np będąc w lesie na grzybach. Zawsze wskaże
    kierunek
    > do punktu z którego wystartowałaś.
    Jak wiesz w Menu ma tez opcje trasy Pieszej i zupelnie niezle sie
    sprawdza, w lesie mozesz ja wykorzystywac, lub posilkowac sie trasa
    Przelajowa :)
    Tak ze daje spoko rade.

    > Podsumowując - polecam telefon ze stajni HTC z wbudowanym GPS.

    Goraco popieram i uwazam za bardzo sensowne rozwiazanie. Sam uzywam.

    pozdrawiam, leszek

  • 14. Data: 2009-01-24 11:32:05
    Od: "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KuFeL" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > GPS przydaje sie w terenie
    > lub przy intensywnym poruszaniu po miescie.

    Dziwne :) Ja wlasnie uzywam w Warszawie dosc sporadycznie, jak musze
    dojechac pod nieznany mi adres :) Do intensywnego poruszania to
    wygodniejszy jest GPS samochodowy, ktory mozna juz kupic za 200 pare
    zlotych :) i ktory takze posiadam i sobie chwale na intensywne jazdy i
    wszelkie dlugie trasy.

    > Uzywany permanentnie
    > powoduje oglupienie kierowcy ktory czesciej patrzy na ekran nawigacji
    > niz na droge.

    A co Ty chcesz tam na tym ekranie tak caly czas ogladac ?
    Ja najwyzej rzucam okiem na jakichs bardziej skomplikowanych
    skrzyzowaniach lub gdy chce poznac jakie manewr czeka mnie za chwile a
    jaki bedzie nastepny zeby sie odpowiednio na wielopasmowce ustawic. To
    sa sprawy naprawde sporadyczne a tak to do jazdy sa bardzo przydatne
    komunikaty glosowe, ktore nie zmuszaja do odrywania wzroku od drogi :)
    No dobra, przyznam sie :)
    W korkach Warszawskich lubie sobie na nawigacji film ogladac,
    najbardziej pasuja mi westerny :) A czasem uzywam jej do odtwarzania
    czytanych ksiazek :)

    > Byl czas ze tez dawalem
    > sie oglupic...

    Znaczy sie ogladales mape na ekranie zamiast droge przez przednia szybe
    ?

    pozdrawiam, leszek

  • 15. Data: 2009-01-24 12:43:39
    Od: "Kenny" <k...@p...onet.pl>

    > Dzięki za odpowiedzi , poszukam grupy GPS i tam na pewno coś pisali.
    >
    > Najważniejsze, że ja nigdy nie miałam GPS i nie jestem w ogóle pewna, czy
    > warto się o to starać, nie mówiąc już o parametrach, których potrzebuję.
    > Bo niby normalnie dobrze sobie radzę z papierową mapą, ale może to jest
    > tak jak ze zmywarka, że można żyć bez niej, ale jak się już spróbuje, to
    > okazuje się niezbędna.

    2 tygodnie temu sprawiłem sobie Nokię 6650 z wbudowanym odbiornikiem.
    Wgrałem do niej Garmina i działa bardzo dobrze. Nie łączy się z internetem,
    ale żeby tak było trzeba zmienić niektóre ustawienia w telefonie, bo
    domyślnie zawsze przy uruchamianiu nawigacji odbierał jakieś pakiety.
    SE C702 w Erze i Playu ma wgranego Naviexperta, ale on pobiera mapy na
    bieżąco z sieci, więc trzeba się liczyć z wykupieniem jakiegoś abonamentu
    internetowego np. Blueconnect 5MB.

    Kenny

  • 16. Data: 2009-01-24 13:11:51
    Od: "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kenny" <k...@p...onet.pl> napisał
    w wiadomości news:glf2ka$rlb$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > SE C702 w Erze i Playu ma wgranego Naviexperta, ale on pobiera mapy na
    > bieżąco z sieci, więc trzeba się liczyć z wykupieniem jakiegoś

    A po co sobie tak zycie utrudniac ?
    Nie prosciej kupic normalny telefon z normalna nawigacja, powiedzmy
    jakis windowsowy i uzywac do woli aktualnych map bez az takich
    kombinacji ?
    Automapa ma nawet wodne mapy Mazur, przydaje sie na zaglowce czy
    motorowce :)
    Po co zatem cudowac z jakimis Nokiami i im podobnymi wynalazkami ?
    Symbian za bardzo ogranicza :( ja bym sie go wystrzegal jak ognia. Nie
    neguje ze komus moze pasowac z innych wzgledow, ale dla nawigacji to
    porazka :)

    pozdrawiam, leszek

  • 17. Data: 2009-01-24 15:09:19
    Od: peter <p...@p...com>

    Magdalaena pisze:
> [...]
    > miesięcy, ale nie znalazłam żadnych konkretów
    > Chodzi mi o sens kupowania telefonu komórkowego z GPS.
    >
    > Będę przedłużała abonament w Erze (i raczej nie zmienię sieci ze względu
    > na bliskich) tak w okolicach 25 - 45 zł miesięcznie. Jeżdżę samochodem w
    > zasadzie tylko po Warszawie i dlatego do tej pory nie kupiłam zwykłego
    > GPS. Ale może miałabym szansę korzystać z takiej funkcji w zwykłej komórce.
    >
    > I tu moje pytanie o koszty - telefony z GPS w abonamencie są dość drogie
    > (SE C702 nawet 500 zł), słyszałam , że za korzystanie z GPS trzeba

    To zalezy czego uzywasz
    ja mam nokie n95 z nokia maps i place za AGPS. Co dziwne po wylaczeniu
    tego, okazalo sie ze jak bylem
    za granica to mam kolo 80 polaczen gprs bez przesylania danych
    i nawet w 2 serwisach nokii nikt nie wie co ten telefon sobie robi i z
    czym sie laczy, co dziwne w Polsce tego nie ma. (to taka przestroga)
    Poza tym trzeba placic abonament, ale czasami na stronach nokii
    pojawiaja sie promocje np miesiac za darmo albo tydzien.
    Jedyna zalata tej nawigacji jest to ze mapy sa za darmo, reszta to
    jednak lipa.
    Tak wiec lepiej nokia maps nie bierz pod uwage jak by co;)

  • 18. Data: 2009-01-25 00:48:41
    Od: Magdalaena <m...@w...pl>

    Poczytałam sobie Wasze odpowiedzi, pogooglałam i doszłam do wniosku, że
    taka operacja chyba będzie nieopłacalna.
    Bo w Erze najtańszy telefon z nawigacją (SE C702) i tak jest drogi a nie
    jest to udany model (wszyscy narzekają na małe klawisze). Nokie z
    nawigacją są jeszcze droższe albo musiałabym kupować je poza Erą za
    powiedzmy 700 - 1000 zł (Navigator na allegro).
    A z tego co piszecie, to jednak w zasadzie zawsze COŚ trzeba dopłacić.

    I chyba lepiej będzie nie kombinować z telefonem , a w razie czego kupić
    dedykowaną nawigację do samochodu.

    Magdalaena

  • 19. Data: 2009-01-25 01:11:17
    Od: "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Magdalaena" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > I chyba lepiej będzie nie kombinować z telefonem , a w razie czego
    kupić
    > dedykowaną nawigację do samochodu.

    Dedykowana kupisz za dwiescie kilkadziesiat zlotych :)
    Jak bedziesz wiedziala ktora to wszystko ci na niej pojdzie i bedzie to
    mile urzadzenie.
    W komorce tez sie nawigacja sprawdza, ale na Boga daj sobie spokoj z
    nokiowym szajsem :)
    Byl w ofercie Ery telefon HTC odpowiednik SPV M650 w Orange. Bardzo
    doskonaly do nawigacji z AutoMapa i zadnych doplat do niczego nie
    robisz. Ten model nie powinien juz drogo kosztowac chyba.
    Nie daj sobie macic w glowie :)

    pozdrawiam, leszek

  • 20. Data: 2009-01-25 01:17:45
    Od: "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl>

    Znalazlem :

    To bedzie doskonale do Twoich celow :

    http://www1.era.pl/phones/phone_details.php?type=0&i
    d_phone=354

    W konfiguracji pomozemy i wszystko bedzie smigac az milo :)

    pozdrawiam, leszek