  • 1. Data: 2009-07-29 15:56:59
    Temat: GPS w każdym aparacie
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

    Kolejna mutacja karty Eye Fi

    http://www.fotopolis.pl/index.php?n=9284

    O ile WiFi na karcie przydaje się w specyficznych sytuacjach (typu aparat na
    drzewie pstryka ptaszki), to ten pomysł ma większe grono potencjalnych
    użytkowników. Sam bym taką kupił na podróże, nie wychodzi dużo drożej od
    logera GPS.

    Ciekawy jestem jak to działa w praktyce, a zwłaszcza:
    1. Jaki ma pobór prądu?
    Taki np. Nikon nie wyłącza się całkowicie, pokazuje zawsze ilość wolnej
    pamięci. Czy karta będzie pobierała prąd w tym czasie?
    2. Jaki będzie czas złapania fixa? Czy po włączeniu aparatu trzeba poczekać
    typowe 40s?
    3. Jaka będzie czułość po włożeniu do metalowego aparatu?

    Pytania na razie retoryczne, bo trochę minie zanik ktoś to na grupie
    przetestuje.
    --
    Radosny

  • 2. Data: 2009-07-29 20:01:14
    Temat: Re: GPS w każdym aparacie
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    Radosny pisze:
    [...]
    > Ciekawy jestem jak to działa w praktyce, a zwłaszcza:
    > 1. Jaki ma pobór prądu?

    No wlasnie -- i czy da sie tego GPSa wylaczyc, kiedy bedzie krucho z
    pradem w aku.
    Co prawda nie mam slotu SD, ale jak sie tym teraz zainteresowalem to
    zauwazylem, ze sa juz takie karty rowniez CF (tyle, ze bez WiFi (chyba,
    ze akurat nie znalazlem)).

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 3. Data: 2009-07-29 20:05:49
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

    >No wlasnie -- i czy da sie tego GPSa wylaczyc, kiedy bedzie krucho z pradem
    >w aku.

    Podejrzewam, że przy włączonym aparacie nie. Ale zawsze można włożyć zwykłą
    kartę. Te 2GB na długo nie starczy, trzeba mieć zapas pod ręką.

    >Co prawda nie mam slotu SD, ale jak sie tym teraz zainteresowalem to
    >zauwazylem, ze sa juz takie karty rowniez CF (tyle, ze bez WiFi (chyba, ze
    >akurat nie znalazlem)).

    Są adaptery CF do których wchodzi cały SD. Chociaż w CF łatwiej zmieścić
    taki wynalazek.

    --
    Radosny

  • 4. Data: 2009-07-29 21:28:01
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > Są adaptery CF do których wchodzi cały SD. Chociaż w CF łatwiej
    > zmieścić taki wynalazek.

    Mozna SD do adaptera i do CF.
    A sa karty CF z WiFi?

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 5. Data: 2009-07-30 07:30:54
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 29 Lip, 17:56, "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl> wrote:
    > Kolejna mutacja karty Eye Fi
    > http://www.fotopolis.pl/index.php?n=9284

    > 2. Jaki będzie czas złapania fixa? Czy po włączeniu aparatu trzeba poczekać
    > typowe 40s?

    Żaden.

    http://www.eye.fi/services/geotagging/

    ...Using built-in Wi-Fi, the Eye-Fi Card senses the surrounding
    Wi-Fi networks as you take pictures. The Eye-Fi Service
    then translates this information into a specific physical
    location at the time your photos are uploaded...

    Nie ma sieci WiFi w okolicy - nie ma taggowania. Smutne?
    Ale w artukule (po polsku) nie ma nic o GPS i to mnie zastanowiło
    dlaczego.

  • 6. Data: 2009-07-30 11:14:30
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze slaweks:

    > Żaden.
    >
    > http://www.eye.fi/services/geotagging/

    Nie ta karta.

  • 7. Data: 2009-07-30 11:15:53
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Radosny:

    > Kolejna mutacja karty Eye Fi
    >
    > http://www.fotopolis.pl/index.php?n=9284

    Nie ufałbym niczemu co będzie sprzedawane w sklepie Apple. To może być tylko
    zabawka dla gejfoniarzy. No i już widzę jak łapie sygnał w magnezowej
    obudowie S5.

  • 8. Data: 2009-07-30 14:04:09
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 30 Lip, 13:14, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:
    > Rzecze slaweks:

    > Nie ta karta.

    Ta czy inna. Co za różnica.
    Podałem link w jaki sposób realizowany jest geotagging w eye.
    A oni wykorzystują SkyHook:
    http://www.fastcompany.com/blog/kit-eaton/technomix/
    eye-fi-geo-card-makes-geotagging-pics-easy-mac-owner
    bez potrzeby używania technologi GPS.

  • 9. Data: 2009-07-30 15:08:50
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze slaweks:

    > Ta czy inna. Co za różnica.
    > Podałem link w jaki sposób realizowany jest geotagging w eye.

    Racja.

  • 10. Data: 2009-07-30 20:13:58
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 30 Lip, 17:08, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:
    > Rzecze slaweks:

    > Racja.

    Ale podoba mi się idea, w której nie trzeba mieć linka z nieba i
    działa (może działać) w pomieszczeniach.
    Są odbiorniki GPS, które korzystają ze SkyHooka - tam gdzie nie ma
    sygnału GPS a jest wi-fi geotagging
    nadal jest dostępny tyle, że na mniejszą dokładność.

    Wada kart SDIO: "wreszcie" widzę, że są karty 4GB a zwykłe mają 16GB i
    więcej, nie każdy sprzęt obsługuje SDIO, chyba,
    że jest to realizowane jakoś wewnętrznie - aparat nie musi wiedzieć,
    że ma włożone SDIO.