  • Data: 2010-08-13 14:43:16
    Temat: GPS software
    Od: limies <l...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Niedawno zwróciłem się do szanownych forumowiczów o pomoc w zakupie
    urzadzenia GPS
    Ostatecznie zdecydowałem sie na zakup AMOD 3080 (wchodził w gre zakup
    GP-1 do Nikona D200)

    Chciałbym przedyskutowac z Wami sprawę istniejącego sofwere do obróbki
    danych z GPS.
    Softu tego typu jest sporo, jednak jak zauważyłem roznej jakości.
    Najlepiej by było by znaleźć coś co spełnia pewne minimalne wymagania:
    1. czyta przynajmniej dwa formaty
    a) GPX
    b) nmea (log)
    2. Obsługuje wiele platform (MAC, WIN, Linux)
    3. Geotguje zdjęcia różnych formatów (RAW, JPG ...)
    4. Eksportuje dane do kml, kmz

    Problem polega na tym, że nie ma idealnego oprogramowania i
    najczesciej musimy uzywać 2, 3 programów by miec pełnie szczescia.
    Marzeniem byłoby All-in-One.

    To co znalazłem w sieci przedstawiam poniżej.
    1. Geosetter http://www.geosetter.de/en (Tylko windows, ale podobno
    b.dobry)
    2. GPSEditor http://www.mmisoftware.co.uk/pages/photogpseditor.ht
    ml
    (MAC)
    3. Aperture 3 (MAC) http://www.apple.com/aperture/whats-new.html -
    b.dobry
    4. maperture pro (MAC freeware) http://www.ubermind.com/products/maperturepro.php
    5. GPSPhotoLinker (MAC) http://www.earlyinnovations.com/photolinker/
    6. JetPhoto (Win, MAC) wada tylko jpeg nie obsługuje raw
    7. GPSBabel (Win, MAC) niestety tylko konwerter

    Zgłaszajcie swoje propozycje najlepiej All-in-one, lub cos co ma
    ciekawa unikalna funkcję.

    Innym ciekawym zagadnieniem sa serwisy www wykorzystujące dane GPS.
    Oprócz picassy, fickra
    znalazłem nastepujace dwa godne uwagi serwisy (byc może Wam juz znane)

    1. locr www.locr.com
    2. everytrail.com

    Jesli znacie tego rodzaju portale, równiez chciałbym, żebyście sie
    nimi podzielili

    Pozdrawiam, li