  • 31. Data: 2011-12-18 20:08:39
    Temat: Re: GPS - aż tak łatwy do zagłuszenia?
    Od: Mateusz Klatecki <*@klatecki.net>

    Bez problemu można odczytać za pomocą większości modemów GSM numery sieci (MNC MCC),
    numery nadajników (LAC) oraz moc sygnałów (a tym samym mniej więcej odległość). Mając
    te informacje i bazę z położeniem nadajników można mniej więcej obliczyć położenie.
    Gdzieś kiedyś w necie nawet widziałem stronkę na której można było wpisać te dane i
    podawała przybliżoną lokalizację.

    Czy baza lokalizacji nadajników jest publiczna czy trzeba ją jakoś zdobyć tego nie
    wiem. Google pewnie jakąś ma.

  • 32. Data: 2011-12-18 20:19:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Z tym ze to ma dokladnosc ~500m, i to sie do nawigacji w samochodzie
    > kiepsko nadaje, choc do wspomagania ...
    >
    > A tak swoja droga to jestem ciekaw - za uslugi lokalizacyjne sieci kazaly
    > sobie placic, ba - nadal kaza. A tu przychodzi google i ma za darmo.

    Za transmisję danych w roamingu sieci też każą sobie płacić, i to sporo.
    A tu przychodzi Amazon i ma. Nie wnikam, czy całkiem za darmo, ważne,
    że potem za darmo rozdaje.

    > umowili sie jakos, czy obeszli, czy zawsze taka funkcja w javie byla ?

    Zmowa, panie, zmowa jak nic!

    --
    Jarek

  • 33. Data: 2011-12-18 20:20:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Klatecki napisał:

> [...]
    > (MNC MCC), numery nadajników (LAC) oraz moc sygnałów (a tym samym mniej
    > więcej odległość). Mając te informacje i bazę z położeniem nadajników

    To się chyba jednak liczy na podstawie czasu przelotu sygnału.

    --
    Jarek

  • 34. Data: 2011-12-18 20:30:11
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    http://mapa.btsearch.pl/

    --
    pzdr, j.r.

  • 35. Data: 2011-12-18 21:02:08
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2011-12-18 21:08, Mateusz Klatecki pisze:
    > Bez problemu można odczytać za pomocą większości modemów GSM numery sieci (MNC
    MCC), numery nadajników (LAC)
    > oraz moc sygnałów (a tym samym mniej więcej odległość).

    ZTCW to nie mocy tylko przesunięcia czasu wysyłania pakietu z danymi,
    tak aby dotarł do stacji bazowej we właściwym slocie czasowym (parametr
    bodajże o nazwie TA - Time Advance jeśli dobrze pamiętam). Jedna jego
    "działka" to coś chyba w okolicy 550m.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 36. Data: 2011-12-18 21:20:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michał Baszyński napisał:

> [...]
    > tak aby dotarł do stacji bazowej we właściwym slocie czasowym (parametr
    > bodajże o nazwie TA - Time Advance jeśli dobrze pamiętam). Jedna jego

    A dokładnie 546 metrów 875 milimetrów, co policzyć łatwo.

    --
    Jarek

  • 37. Data: 2011-12-18 21:23:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Dec 2011 21:20:30 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > A dokładnie 546 metrów 875 milimetrów, co policzyć łatwo.

    W powietrzu troche mniej :-)

    J.

  • 38. Data: 2011-12-18 21:37:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > W powietrzu troche mniej :-)

    No właśnie sam zacząłem wątpić w to co napisałem. Już nie pamiętam
    dokładnie, czy to jest 64 * 550m = 35200m, czy 35000m / 64 = 546,875m.

    W każdym razie zasięg BTS limitowany jest zależnościami czasowymi,
    a nie tylko mocą, i wynosi 35km (albo 35,2km), a w BTS-ach stojących
    na zadupiu może być podwojony. Ta szczelina czasowa może być mierzona
    z dokładnością 6-bitową.

    --
    Jarek