  • 1. Data: 2009-10-13 07:25:54
    Temat: GPS a pogoda? Jak działa?
    Od: "BartQ" <p...@m...net.pl>

    Witam,

    mamy z kolegami spór o działanie GPS'a podczas lotów,
    czy ktoś może mi wytłumaczyć jak wygląda kwestia zakłóceń sygnału GPS w
    gęstych chmurach (gęstych tj. chmura rozległa na całą Polskę i gruba na
    3-10km, również chodzi o chmury burzowe Cb)?
    Czy jest różnica czy odbiornik znajduje się W chmurze czy POD chmurą?
    Czy GPS odbiera sygnały odbite od ziemi/przeszkód i czy potrafi
    interpretować czy sygnał jest odbity?

    A generalnie to chodzi o to czy podczas lotu w gęstych chmurach lub chmurach
    burzowych może dojść do zerwania łączności GPS'a - oczywiście chodzi o GPSy
    wysokiej jakości nie chińskie zabawki samochodowe.

    Pozdrawiam
    BartQ

    __________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database
    3997 (20090409) __________

    http://www.eset.com

  • 2. Data: 2009-10-13 09:41:02
    Temat: Re: GPS a pogoda? Jak działa?
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > A generalnie to chodzi o to czy podczas lotu w gęstych chmurach lub
    > chmurach burzowych może dojść do zerwania łączności GPS'a - oczywiście
    > chodzi o GPSy wysokiej jakości nie chińskie zabawki samochodowe.

    Tania chińska zabawka w samolocie rejsowym nie traciła sygnału satelit w
    chmurach. Ale nie były to chmury burzowe.
    GPS ustawiony przy oknie, generalnie cały czas był odbiór umożliwiający
    lokalizację (czasem podczas zmiany kierunku pojawiały się nowe satelity a
    inne znikały - to oczywiste z uwagi na konstrukcję kadłuba samolotu)

    Pozdrrr.. Reksio

  • 3. Data: 2009-10-13 15:30:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BartQ" <p...@m...net.pl> napisał w wiadomości
    > mamy z kolegami spór o działanie GPS'a podczas lotów,
    > czy ktoś może mi wytłumaczyć jak wygląda kwestia zakłóceń sygnału
    > GPS w gęstych chmurach

    Z praktyki nie powiem, ale tak w ogolnosci to woda sygnal tlumi.

    > Czy jest różnica czy odbiornik znajduje się W chmurze czy POD
    > chmurą?
    > Czy GPS odbiera sygnały odbite od ziemi/przeszkód i czy potrafi
    > interpretować czy sygnał jest odbity?

    IMHO i to moze sie zdarzyc - chmura niektore stlumi, odbite zlapie.

    http://www.oxts.com/default.asp?pageRef=36

    Moze niedokladnie to, ale widac wplyw zaklocen.

    J.