  • 11. Data: 2010-06-22 11:12:54
    Temat: Re: GPS
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> Odpowiedz
    na news:hvo8ga$ke6$1@inews.gazeta.pl:

    > Szacunku nie okazuje się pisaniem nieprawdy.
    > AGPS korzysta z infrastruktury GSM.
    >
    > Pytanie nadal aktualne -- jakie chipsety są wykorzystywane w takich
    > telefonach?

    Różnie, zaleznie od producenta. Samsung i HTC używają modułów Qualcoma, co
    używa nokia nie wiem, poszukaj w specyfikacji.
    AGPS kożysta z dostępu do danych o lokacji przez internet, dzięki temu GPS
    "wie" gdzie się mniej/więcje znajduje i szybciej łapie fixa.
    AGPS nie musi używać GSM, wystarczy jakikolwiek dostęp do internetu. Np i900
    może pobierać dane dla AGPS przez WiFi lub wczasie synchronizacji AS z
    komputerem.

    Wszystkie dają dokładności wskazania położenia we współrzędnych
    geograficznych i w wysokości i wszystkie robia to bez dodatkowych opłat.
    AGPS tylko przespiesza złapanie FIXa, potem w ogóle nie jest używany.

    Piotr Sobolewski
    adramel.cba.pl - portfolio 3d

  • 12. Data: 2010-06-23 20:39:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adramelech" X...@1...0.0.1

    > Różnie, zaleznie od producenta. Samsung i HTC używają modułów Qualcoma, co
    > używa nokia nie wiem, poszukaj w specyfikacji.

    Nokia ma swoje. :)

> [...]
    > może pobierać dane dla AGPS przez WiFi lub wczasie synchronizacji AS z

    Matko Boska i święci anieli!!!... (czy anioł może nie być święty?)
    Po co mi współrzędne geograficzne na przykład w kafejce czy w domu/mieszkaniu?
    One mi są potrzebne na odludzi -- tam, gdzie zbuntowany anioł (diabeł) mówi dobranoc!
    (dobranoc, pchły na noc, karaluchy do poduchy itp...) ;)

    > Wszystkie dają dokładności wskazania położenia we współrzędnych
    > geograficznych i w wysokości

    Co to znaczy?

    > i wszystkie robia to bez dodatkowych opłat.
    > AGPS tylko przespiesza złapanie FIXa, potem w ogóle nie jest używany.

    > "My jsme Borg. Odpor je marny, budete asimilovani..."
    > adramel.cba.pl - portfolio 3d

    Polski język też znasz? (kożysta? od kożucha?)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 13. Data: 2010-06-24 06:39:25
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> Odpowiedz
    na news:hvtrhs$e1a$2@inews.gazeta.pl:

    > Matko Boska i święci anieli!!!... (czy anioł może nie być święty?)
    > Po co mi współrzędne geograficzne na przykład w kafejce czy w
    > domu/mieszkaniu?

    Po że w trase wyruszasz "skądś" najczęsciej z domu, a nie od razu z
    "odludzia". Wiec chyba lepiej mieć jedną mozliwość pociągnięcia danych AGPS
    wiecej niż mniej?

    > Co to znaczy?

    Że kazdy GPS podaje dokładnie położenie i wysokość(wysokośc przy fixie 3d).

    > Polski język też znasz? (kożysta? od kożucha?)

    Polska trudna język;(
    Ale dzięki za negatywne skojarzenie z kożuchem, moze w końcu zapamiętam jak
    się z tego korzysta.

    Piotr Sobolewski
    adramel.cba.pl - portfolio 3d

  • 14. Data: 2010-06-24 15:21:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adramelech" X...@1...0.0.1

    > Po że w trase wyruszasz "skądś" najczęsciej z domu, a nie od razu z
    > "odludzia". Wiec chyba lepiej mieć jedną mozliwość pociągnięcia danych AGPS
    > wiecej niż mniej?

    AGPS mnie nie nęci. :)

    > Że kazdy GPS podaje dokładnie położenie i wysokość(wysokośc przy fixie 3d).

    Co to znaczy? Jak dokładne? Na ile prawdziwe? Kierując się
    wskazaniami odbiornika GPS trafię kluczem do dziurki? :)

    To nieprawda, że Zuziek zdradzał swoja żonę.
    Po prostu jego odbornik GPS pokazywał błędnie... ;)
    3 metry dalej było już mieszkanie sąsiadów
    i stojące tam łóżko sąsiadki... ;)

    Ponoć w Polsce na wsiach ludzie jedynie piją i spółkują/kopulują. :)

    > Polska trudna język;(
    > Ale dzięki za negatywne skojarzenie z kożuchem, moze w końcu zapamiętam jak
    > się z tego korzysta.

    Korzysta od -- pokory. :)

    -=-

    Czyli wg Ciebie chwytam fixa w domu, dzięki dzikiemu łączu WiFi,
    a później już mam współrzędne za freeko aż do utraty sygnału?

    A stracę gdzie? W lesie oczywiście lub w innej gęstwinie...

    -=-

    Ja chcę mieć czystego GPS z EGNOSEm itp...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2010-06-25 12:32:59
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> Odpowiedz
    na news:hvvt6p$i5l$2@inews.gazeta.pl:

    > Czyli wg Ciebie chwytam fixa w domu, dzięki dzikiemu łączu WiFi,
    > a później już mam współrzędne za freeko aż do utraty sygnału?
    >
    > A stracę gdzie? W lesie oczywiście lub w innej gęstwinie...

    Widzisz... W GPS największym problemem jest złapanie fixa przy tak zwanym
    zimnym starcie. Czyli wtedy gdy GPS jest pierwszy raz włączony po zakupie,
    lub nie był przez kilka dni używany. Wtedy jest problem, bo oprogramowanie
    nie wie gdzie są satality i jak je znaleźć. Dlatego ustalenie pozycji przy
    tzw zimnym starcie tyle trwa. Ale w przypadku utraty sygnały, jego ponowne
    znalezienie trwa już sekundy, bo satelity na niebie nie zmieniły swojej
    pozycje(tak wiem orbita geostacjonarna itp). W tej sytuacja AGPS w ogóle nie
    jest potrzebny.

    > Ja chcę mieć czystego GPS z EGNOSEm itp...

    AGPSa może wyłaczyć jeżeli to taki problem dla ciebie.

    Piotr Sobolewski
    adramel.cba.pl - portfolio 3d

  • 16. Data: 2010-06-25 14:10:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adramelech" X...@1...0.0.1

> [...]
    > pozycje(tak wiem orbita geostacjonarna itp). W tej sytuacja AGPS w ogóle nie

    Korzystasz z AGPS czy jedynie znasz to teoretycznie?
    Praktycy twierdzą, że używanie AGPS kosztuje w praktyce
    aż kilkaset złotych rocznie.

    > AGPSa może wyłaczyć jeżeli to taki problem dla ciebie.

    Wiesz to, czy tak myślisz? W czasopismach piszą, że nie
    można pozbyć się udogodnienia AGPS, za które trzeba płacić.
    (i że, w związku z tym, to żadne udogodnienie dla klienta)

    --
    ^ . . 729 24
    n p w ś c PP s
    * . 18 . 21 719 22
    1 2 3 4 5
    P . . ' . . . . . .06 . . . dni 709 232425
    6 7 8 9 10 11 12
    E . . . . . ----> . 699 2223
    13 14 15 16 17 18 19
    F 19 22 28 . . . 05 ' . . . 141516 19 690
    20 21 22 23 24 25 26
    2526 01 03 . 17.`'.20 680
    ._. 27 28 29 30 .-.
    l 21 24 29 31 04 1213 .'O`-' 670 ., ;
    o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    / 23 30 02 1011 `-:`-'.'661.'.
    '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    m . 20 maj 27 czerwiec 070809 o'\:/.d..646`|'.;. p \
    ;'..;,,. ; .,. ; ;..,.;\|/...

  • 17. Data: 2010-06-26 13:03:31
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    > Korzystasz z AGPS czy jedynie znasz to teoretycznie?
    > Praktycy twierdzą, że używanie AGPS kosztuje w praktyce
    > aż kilkaset złotych rocznie.

    Jak znasz praktyków to słuchaj swoich praktyków a nie czytaj niusy.

    > Wiesz to, czy tak myślisz? W czasopismach piszą, że nie
    > można pozbyć się udogodnienia AGPS, za które trzeba płacić.
    > (i że, w związku z tym, to żadne udogodnienie dla klienta)

    Jak chcesz wierzyć czasopismom to czytaj czasopisma a nie niusy

  • 18. Data: 2010-06-26 13:04:35
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    > AGPS mnie nie nęci. :)

    To masz problem

    > Co to znaczy? Jak dokładne? Na ile prawdziwe? Kierując się
    > wskazaniami odbiornika GPS trafię kluczem do dziurki? :)

    Poczytaj archiwalne niusy

  • 19. Data: 2010-06-26 13:40:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "niusy.pl" i04vn3$qjn$...@n...net.icm.edu.pl

    > Poczytaj archiwalne niusy

    A Ty masz jakieś swoje archiwum, niusy? ;)
    I co to za imię -- pisane z małej litry? ;)
    I co to za nazwisko -- pl? :) Pisane na dodatek po kropce?
    To jakieś aspiracje do tytułu prof., inż itp.? ;)

    Miłego łikendu ;), niusy. ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    Postscriptum: Jeśli ktoś ma jakieś informacje o telefonach z odbiornikami
    GPS, to chętnie poczytam. :) ,,Baśnie, nim zaśniesz'', też
    są dobre, ale chyba nie o godzinie 15:40 w środku roku, gdy Słoneczko
    zachodzi u nas około 22 godziny. :)

  • 20. Data: 2010-06-26 16:58:28
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    > A Ty masz jakieś swoje archiwum, niusy? ;)

    Nie, Ty masz ROTFL