  • 71. Data: 2011-12-20 21:20:28
    Temat: Re: GNU Linux nie jest stabilnym systemem - prawdziwy dowód
    Od: andromeda <j...@e...com.pl>

    Dnia Mon, 19 Dec 2011 18:34:24 +0100, Przemek O napisał(a):

    > Tylko że Twoje przekonanie jest tyle samo warte co i "Szyka". Wynika to
    > z tego, że nie da się określić który jest "lepszy" bo każdy ma inne
    > kryteria owej "lepszości". Dla mnie Windows jest lepszy, bo na nim
    > zarabiam, ale nie twierdzę przy tym że inne systemy są gorsze, tylko że
    > nie spełniają moich wymagań.

    Nie do końca się z Tobą zgadzam. Serwer uruchomiony pod Linuksem działa u
    mnie od 5 lat (z wyjątkiem przerw technicznych związanych np. z
    przeczyszczeniem wnętrza komputera lub aktualizacją oprogramowania - ale
    to też nie jest powodem do zatrzymania komputera). Serwer Windows 2003 po
    miesiącu działania wykrzaczył się właściwie bez powodu i dopiero
    aktualizacja (wymagająca restartu) naprawiła błąd.

    Inny przykład:
    kilka komputerów w otoczeniu sieciowym operuje na tych samych ogromnych
    plikach rzędu 300MB. Do realizacji tego celu został uruchomiony komputer
    z systemem Windows z dużymi dyskami, udostępnionymi w otoczeniu
    sieciowym. Problem który napotkałem to zdecydowany spadek wydajności
    całej sieci po kilku dniach działania. Dopiero restart, sprawdzenie i
    porządkowanie dysku przyniosły oczekiwany wzrost wydajności.
    Porządkowanie + sprawdzenie dysków to około 24 godzin ciągłej pracy na
    6TB danych.
    Z uruchomioną sambą w Linuksie od pół roku nie mam problemów.

    To tylko 2 przykłady które przypomniały mi się w których zdecydowanie
    lepszym okazał się system Linux.

    Oczywiście że nie we wszystkim Linux jest lepszy. Nie wyobrażam sobie np.
    pracę grafików w Linuksie.

    Masz rację: nie powinno się określać który system jest lepszy, gdyż są po
    prostu innymi systemami. Jednak określenie jak w temacie postu: "Linux
    nie jest stabilnym systemem - prawdziwy dowód" to wobec 2 wyżej
    wspomnianych przykładach jest kompletną bzdurą.

    > Niemniej tak długo jak będą ludzie (fanatycy) przekonani o swojej
    > nieomylności w poglądach i będą się starali narzucać innym swoje
    > przekonania, tak długo będą tego typu "problemy".

    To prawda, trochę się tylko dziwię że komuś się chce tracić czas na
    pisanie i poruszanie takiego jak ten temat. Ale to moje spostrzeżenie.

    --
    _________________________
    Pozdrawiam

  • 72. Data: 2011-12-20 21:32:34
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Tue, 20 Dec 2011 10:11:57 +0100,
    Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> screamed:

    > Sam mam taką sytuację, bo kupowałem laptopa z opcją downgrade'u... Więc
    > znowu - ten windows jest legalny....

    Ja miałem na myśli te bez takiej licencji. Haczone XP.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:213B ]
    [ 22:31:50 user up 13022 days, 10:26, 1 user, load average: 0.94, 0.71, 0.19 ]

    I believe in youthenasia.

  • 73. Data: 2011-12-20 21:33:10
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Tue, 20 Dec 2011 09:58:56 +0100,
    rePeter <n...@s...no> screamed:

    > No o tym właśnie piszę, zawsze znajdzie się ktoś kogo mierzi fakt, że ktoś
    > inny używa czegoś odmiennego. BTW amigowy OS4 chyba wcale zaś tak nie
    > odstaje, tylko softu trochę brak.

    I generalnie, do pewnego czasu wstecz, hardware'u.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:237B ]
    [ 22:32:48 user up 13022 days, 10:27, 1 user, load average: 0.94, 0.71, 0.19 ]

    I haven't committed a crime. What I did was fail to comply with the law.

  • 74. Data: 2011-12-20 21:35:26
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Tue, 20 Dec 2011 14:11:28 +0100,
    a. <a> screamed:
    > Ja od lat używam gałęzi niestabilnej bo chcę mieć dostep do najnowszego
    > softu. Teraz mam kde-4.7.4 a niebawem pojawi się kde-4.8 to nie dało by
    > się tego zainstalować w gałęzi stabilnej.

    Ale jeśli tylko używają nomenklatury a'la Debian to nie o taką
    niestabilność inicjującemu wątek chodzi.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:240B ]
    [ 22:34:36 user up 13022 days, 10:29, 1 user, load average: 0.94, 0.71, 0.19 ]

    We don't want the television script good. We want it Tuesday. -- Dennis Norden

  • 75. Data: 2011-12-20 22:21:55
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle Szymon von Ulezalka napisał w wtorek, 20 grudnia
    2011 00:39:

    > alez oczywiscie. canony sa super uzywalne pod linuksem: tak samo jak
    > wszelkie urzadzenia wielofunkcyjne.

    Canon nie wiem. HP K209a mi działa - choć rzeczywiście,
    kupowałem je z duszą na ramieniu.

    --
    Pozdrawiam, | Three switched witches watch 3 Swatch watch switches.
    | Which switched witch watch which Swatch watch switch?
    (js).

    PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
    kolejnymi literami.

  • 76. Data: 2011-12-21 09:17:28
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "ToMasz"

    > Ty byś kupił auto jak byś mógł każde z parkingu zabrać bezkarnie?

    Ty byś nie zabrał zrobionej własnoręcznie kopii jakiegoś auta z
    parkingu?

  • 77. Data: 2011-12-21 10:04:54
    Od: "Piotr B. (pb2004)" <p...@n...pl>

    W dniu 20.12.2011 18:35, MaRc pisze:

    > to usuń coś i sprawdź kosz

    Nie muszę bo jest tak jak pisałem w przypadku urządzeń traktowanych
    przez Windows jako removable.

    > z zasobu sieciowego to i linuks odrazu kasuje.

    Nie koniecznie:
    http://linuxpoison.blogspot.com/2008/12/creating-rec
    ycle-bin-for-samba-storage.html

    --
    Piotr Borkowski

  • 78. Data: 2011-12-21 13:19:58
    Od: o...@p...wroc.pl

    On 21.12.2011, Przemys?aw Czaja <p...@p...fm> wrote:

    > Użytkownik "ToMasz"

    > Ty byś nie zabrał zrobionej własnoręcznie kopii jakiegoś auta z
    > parkingu?

    Ty byś nie napisał mi własnoręcznie windowsa?

    Piractwo nie powinno być przedmiotem dyskusji o kradzieży czy kopiowaniu
    tylko o braku wynagrodzenia za wykonaną pracę.

    Prawda jest taka, że na linuksa pieniędzy nie wydasz ale zmarnujesz kupe
    czasu(który też jest sporą wartością). Natomiast przy windowsach musisz
    komuś za to zapłacić... no chyba, że uważasz, że nie musisz.

    orcus

  • 79. Data: 2011-12-21 22:01:17
    Od: Grzegorz Staniak <g...@g...com>

    On 20.12.2011, MaRc <t...@g...com> wroted:

    > podsumowywując cały wątek to jest nic innego jak spór o wyższości
    > świąt bożego narodzenia nad świętami wielkanocnymi

    Cały wątek to jest nic innego jak tryumf trolla nad wydawałoby się
    myślącymi ludźmi. Wrzucił, siedzi sobie i dobrze się bawi, a tu
    proszę -- już 100 listów dyskusji o bzdurze.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ gmail [dot] com>

  • 80. Data: 2011-12-21 22:15:56
    Od: xan <i...@a...pl>

    W dniu 21.12.2011 23:01, Grzegorz Staniak pisze:
> [...]
    > myślącymi ludźmi. Wrzucił, siedzi sobie i dobrze się bawi, a tu
    > proszę -- już 100 listów dyskusji o bzdurze.

    e tam, trochę się grupa rozruszała :D