  • 51. Data: 2009-08-08 11:20:18
    Temat: Re: Functional programming - ksaizka do sciagniecia
    Od: matmis <m...@g...com>

    On 4 Sie, 00:56, "usenet" <k...@g...pl> wrote:
    > A czy Ty mozesz wymienic innowacyjne produkty polskiej sceny programistycznej?

    Nikt tu za Ciebie nie będzie robić badania rynku, a poza tym nie
    istnieje coś takiego jak "polska scena programistyczna" ;-p

    Ale możesz przejść się kiedyś np. na wydział MIM UW, przestudiować
    ogłoszenia o pracę tam wywieszane (a w internecie niekoniecznie!),
    podrążyć temat i wyrobić sobie opinię, jaki procent z tych projektów
    jest "zaawansowanych", a jaki tylko polega na "wyklepywaniu kodu".

    -ms

  • 52. Data: 2009-08-08 11:35:24
    Od: Muchomor <m...@g...pl>

    Stachu 'Dozzie' K. wrote:

    > Symbol implikacji. To chyba oczywiste?

    ale tu chodzi o poprawnosc logiczna zdania, nie jego prawdziwosc,
    szczegolenie tego co jest po lewej stronie symbolu implikacji :)

    Wszystko jest OK. M.K. napisal, ze kraj X jest potega tylko wtedy gdy ma
    specjalistow, natomiast sama obecnosc specjalistow nie implikuje potegi
    kraju gdzie sie oni znajduja.

    Muchomor

  • 53. Data: 2009-08-08 15:15:15
    Od: matmis <m...@g...com>

    On 3 Sie, 22:52, "usenet" <k...@g...pl> wrote:
    > co takiego powstalo u polskich programistow, ze potrzebuja oni
    > teoretycznej wiedzy na temat programowania?

    masz na mysli teorie z zakresu programowania funkcyjnego,
    kompilatorow?
    no ja wiem sporo o takich sprawach jak tutaj:
    http://www.springerlink.com/content/4165l2472nrn3074
    /

    -ms

  • 54. Data: 2009-08-08 15:26:00
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 8 Aug 2009 08:15:15 -0700 (PDT), matmis
    <m...@g...com> wrote:

    >masz na mysli teorie z zakresu programowania funkcyjnego,
    >kompilatorow?
    >no ja wiem sporo o takich sprawach jak tutaj:
> [...]
    "
    Maintaining discipline of code in an evolving software project is
    known to be difficult. We present Minik, an automatic tool written in
    Java and for Java, that assists technical managers to enforce high and
    medium level design decisions on programmers"

    Z czalym szacunkiem, ale jako "technical manager" w dosyc duzej firmie
    uwazam ze tego typu narzedzia sa bezwartosciowe.

    Natomieast tworzenie takiego narzedzia, z rownei duzym szacunkiem, nie
    uwazam za specjalny wyczyn w dziendzinei informatyki

    A.L.

  • 55. Data: 2009-08-08 15:45:52
    Od: matmis <m...@g...com>

    jak zwykle z samego abstractu nie wiadomo o co chodzi :-)))

    w samym miniku było i sprawdzenie null-i javowych, i sprawdzanie
    funkcyjności/niezmienialności (w pewnym sensie) klas/obiektów - różne
    takie drobne udogodnienia; ale nie całkiem o minika mi chodziło
    oczywiście. No a o (bez)wartościowości nie będę się wypowiadać, bo
    "niektórzy wiedzą, niektórzy nie wiedzą, i stąd ten ból".

    -ms

  • 56. Data: 2009-08-09 09:36:11
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "usenet" <k...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    > rodakow, niestety nie zrozumiales pojecia produkt innowacyjny, ivona
    > owszem produkt bardzo dobry ale zapewniam Cie, ze takich systemow przed
    > ivona bylo sporo, chocby systemy do czytania przez telefon czy programy
    > czytajace strony www (http://bbc.oxil.co.uk/static/quickstart.mov np) -
    > ivona to nie zaden przelom tylko kolejna kalka i wbrew temu co sie Tobie
    > moze wydawac wcale a wcale nie jest popularny poza youtube

    Po pierwsze, używałem np. na Amidze programu do syntezy mowy. I właśnie
    dlatego twierdzę, że Ivona to produkt innowacyjny i przełomowy - pierwszy
    program (czytający ludzkim głosem w języku polskim) którego da się słuchać.
    Co do popularności - pytanie nie było o popularność czy o innowacyjność?
    Problemem jak dla mnie jest licencja Ivony - niepotrzebnie blokująca
    stosowanie go np. do nagrywania komentarza przy wyświetlaniu slajdów w Power
    Point (byłoby to odtwarzanie publiczne, więc musiałbym zamiast normalnej,
    pudełkowej licencji kupować jakąś inną).

    To że program czyta - to jest w pewien sposób kalka, masz rację. To jak to
    robi, jakie są wewnętrzne mechanizmy - to już nie jest kalka i to jest
    "polska myśl techniczna".

    Tak samo mógłbyś twierdzić, że samochód to kalka z końskiej bryczki - ba!
    nawet i tu i tu jest hamulec!

    slawek

  • 57. Data: 2009-08-09 09:37:36
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Uzytkownik "usenet" <k...@g...pl> napisal w wiadomosci grup
    > powiem szczerze, ze troche tego nie rozumiem - skoro w Polsce sa wysokiej
    > klasy specjalisci to dlaczego Polska nie jest potega IT?

    Ogólna zasada - jezeli czegos nie rozumiesz, to poczekaj jeszcze jeden rok -
    w nastepnej klasie to ci wyjasnia.

    slawek

  • 58. Data: 2009-08-09 10:03:26
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Mateusz Loskot" <m...@l...net> napisał w wiadomości grup
    > Jesli Twoim zdaniem system Windows nie jest innowacyjny,
    > biorąc pod uwage jego historie, wpływ na użytkownie komputerów,
    > i masę innych kwestii, to ja tu mogę tylko zdawkowo
    > rzucić "no comments"

    Mateuszu, tu wyjątkowo nie masz racji. MS Windows powstał po systemach Apple
    (Mac OS) - rzuć okiem na http://pl.wikipedia.org/wiki/Macintosh_128K - nikt
    z dzisiejszych młokosów nie miałby trudności z obsługą - są ikony, kosz,
    myszka, menu. MS Windows powstał bo wszystkie inne komputery już miały
    system z GUI - a IBM PC nie. Z ramotek to jeszcze np. Geos -
    http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Geos_
    C64.jpg&filetimestamp=20060225075156 -
    też ładny (i kompletnie chybiony wobec braku dysku twardego). Równolegle z
    Mac OS zaistniał X-Windows System (czyli mniej więcej to co dzisiaj jest w
    Linuksie) - to było w roku 1984 (Lisa OS w 1983). Dopiero pod koniec 1985
    był MS Windows 1.0 - kompletnie bezużyteczny (okna nie były overlapped).
    Sensowny system okienkowy z Microsoftu to dopiero MS Windows 3.0 - a ten
    pojawił się w 1990 roku!

    Microsoftowskie Windows było więc niemal 6 lat po Mac OS i uniksowym
    X-Windows! O jakiej tu "innowacyjności" mowa? Nota bene, proces Apple z MS o
    ikony i takie tam - uznano że takie rzeczy jak kosz nie są chronione prawem,
    wolno innym robić GUI, ale MS zmienił rysunki ikony kosza i strzałek
    (maximize/minimize) tak, aby były inne niż w Mac.

    slawek

  • 59. Data: 2009-08-09 10:07:31
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "usenet" <k...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    > ale co ja Ci moge udowodnic przez usenet? :) przez usenet musisz wierzyc
    > na slowo

    Prawie masz rację. Prawie - to czasem wielka różnica.

    My _możemy_ ci wierzyć - ale zaufaj nam - nie _musimy_. Czyli twoja
    wypowiedź po korekcie brzmiałaby: "przez usenet możesz wierzyc na slowo".

    slawek

  • 60. Data: 2009-08-09 10:09:05
    Od: matmis <m...@g...com>

    On 3 Sie, 22:52, "usenet" <k...@g...pl> wrote:
    > jest roznica w operowaniu angielskim na takim poziomie jaki go znaja
    > polscy programisci a plynnym czytaniu ksiazki w obcym jezyku (bo
    > czytanie ze slownikiem to masakra)

    w tym się zgodzę, że czekamy też na newsy o tłumaczeniu jakiejś
    poważnej książki na język polski

    a czytanie ze słownikiem języka obcego to nie jest masakra - trzeba
    tylko mieć to sobie zautomatyzowane. Wiesz, przeciągasz kursorem
    myszki nad nieznanymi słowami i pojawia się ich tłumaczenie, coś w ten
    deseń.

    -ms