eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaFrezowanie pcb. Moje boje. Podzieli sie ktoś doświadczeniem? › Frezowanie pcb. Moje boje. Podzieli sie ktoś doświadczeniem?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Mon, 18 Mar 2013 01:33:42 -0700 (PDT)
    Subject: Frezowanie pcb. Moje boje. Podzieli sie ktoś doświadczeniem?
    From: ptoki <s...@g...com>

    Moje dwie pierwsze próby.
    http://www.fotosik.pl/u/ptoki/album/1418310

    I w sumie nieciekawe filmiki ale może ktos lubi:
    http://youtu.be/VaCnYbEKk2w
    http://youtu.be/r8ZUPRoECtc
    http://youtu.be/fdC3jl7m7BI

    I epistoła:
    Może ktoś ma ciekawsze doświadczenia i sie pochwali albo rzuci linkiem
    do swoich rezultatów?
    Poczytalem co nieco na grupie i na elektrodzie ale nie widze zeby
    jakiś szał z frezowaniem ludziom wychodził.

    Przy frezie V 0.7 pady wyszły małe. Przy jednoostrzowym 0.4 użyłem
    ścieżki narzędziowej dla freza 0.7 i stąd te zwarcia w paru miejscach.

    Frez 0.7 był ostry i taki pozostał. Frez 0.4 sie ułamał i dlatego
    ścieżki są takie postrzępione, ale po przetarciu papierem są ok.

    Ale to bylo zamierzone bo obrazek jaki mialem (pcb bylo z bmp robione)
    byl troche kiepski i nie chcialo mi sie nad nim sleczec.

    No i to były pierwsze dwie proby.
    Zabieralem sie do tego dobre 3 tygodnie i ten frez 0.4 mnie przerażał.
    Ale okazalo sie ze jest dostatecznie wytrzymały i ułamał się przez
    błąd operatora (powaliło mi sie przy ustawianiu zera i nacisłem page
    down zamiast page up i zamiast odsunac sie o 1mm wbilem freza w
    plytke :) )

    Te zwarcia beda wygrzebane dremelem. Naliczylem ich narazie z 6 sztuk
    wiec nie ma katastrofy. No i powiercic calosc trzeba bo otwory nie sa
    przelotowe, jak to na prototyp przystalo.

    Posuwy to okolice 100-200mm/sek.
    Glebokosc frezowania to jakies 0.2mm.
    Ta 0.7 robila sie jakies 15 minut a ta 0.4 okolo 30-tu (wolniejszy
    posuw)

    A no i zdjecia zrobione jeszcze przed przetarciem papierem sciernym.
    Niektóre ścieżki są zalepione pyłem i nie udało się go sprawnie wymyć.

    Wychodzi na to że najlepszym będzie frez V 0.5mm.
    Moim celem jest obsłużenie płytek z DIL-ami.
    Wszelkiej maści drobne SMD trudno jest ogarnąć w moim labie.
    Albo mi podtrawia, albo zle sie lutuje. Wole stare dobre DIL-e...

    Długo starałem się przekonać do trawienia płytek ale jakoś mi nie
    szło. Proces jakiś taki długi, trawienie trwało u mnie czasem pare
    godzin. No i potem problem gdzie wylać trawnik.