  • 411. Data: 2021-04-11 10:23:48
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 07.04.2021 o 13:18, J.F. pisze:

> [...]
    > jednym momencie np 20 ludzi w Polsce zechce przetestowac predkosc ?
    >
    > Dalej miales np bitewki TP-NASK, na szczescie przebrzmiale. Czy inni
    > operatorzy.
    > Lacze sie np komputerem na uczelni w tym samym miescie, albo z kolega
    > co ma "internet od Netii".
    > Jaka jest predkosc lacza miedzy Orange a Netia, i ile umowa mi
    > gwarantuje ?
    > I czy to lacze jest lokalne u mnie w miescie, czy pakiety przez
    > Warszawe lataja, a moze przez Kopenhage i Nowy Jork ?
    >
    > Nie ma czegos takiego jak predkosc w internecie.

    Ale jest na umowie, a te umowy jak już stanowiło Prawo Rzymskie do
    czegoś zobowiązują. Zgoda od czasów rzymskich sporo na niekorzyść się
    zmieniło i nie ma co ukrywać że obecnie mamy chory system, ale zupełnie
    nie pojmuję waszych, klientów prób usprawiedliwiania tego systemu.

  • 412. Data: 2021-04-11 10:26:13
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 07.04.2021 o 12:17, Piotrek pisze:

    > Litości ... Chcesz mieć łącze 1Gbps z gwarantowaną przepustowością to
    > kupujesz łącze operatorskie za 10kplz/miesiąc czy ile to teraz
    > kosztuje i cieszysz się życiem ...
    >
    > A nie marudzisz, że zapłaciłeś 5 dyszek i nie jesteś w stanie
    > backupować internetów bo osiągasz ledwo połowę maksymalnej *)
    > przepustowości.
    >
    > *) Hint: w umowach, które ja podpisywałem jest takie magiczne słowo
    > "do" np. 1 Gbps

    Zadałeś sobie kiedy pytanie po co w ogóle jest jakaś wzmianka w tej
    umowie o prędkości skoro operator dosłownie nic nie gwarantuje?

    > To się nazywa doświadczenie życiowe. Ktoś kto ma doświadczenie życiowe
    > raczej nie powinien się spodziewać legalnej możliwości zakupu
    > mercedesa w cenie makucha.
    >
    > Piotrek

    Czyli tego mniej doświadczonego można walić w rogi na każdym kroku bo
    sam sobie jest winien? I co z tą armią rzeczników których utrzymuje z
    własnej kieszeni?

  • 413. Data: 2021-04-11 10:27:18
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 05.04.2021 o 10:42, Michal pisze:

    > tak, zakładałem. Tyle, że ja mam skierowaną prawie idealnie na południe.
    > Masz samochód? Jaką ma prędkość maksymalną? I zgłosiłeś już reklamację
    > producentowi, że to oszustwo, bo tyle ile deklarował w mieście jeździć
    > nie możesz?

    A jaką moc osiągasz w godzinach szczytu względem nominału?

    Sorry ale takie przykłady nie maja tu nic do rzeczy. A to że deklarowana
    przez producenta  prędkość pojazdu nie znajduje odzwierciedlenia w
    rzeczywistości to  dobry przykład na to aby żądać zadośćuczynienia za
    doznane szkody z szansą na wygraną.

  • 414. Data: 2021-04-11 10:28:32
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 06.04.2021 o 13:06, Piotr Gałka pisze:

    > Brat na pierwszym roku miał przyjemność mieć ćwiczenia z fizyki
    > prowadzone przez panią doktor, która uważała, że w rzucie ukośnym
    > wielkością stałą jest prędkość styczna w każdej chwili do kierunku
    > ruchu. Na dwóch kolejnych zajęciach próbowali ją przekonać, że się
    > myli. Dopiero interwencja u wykładowcy zadziałała.
    >
    > Każdy ma prawo się mylić.
    > Ale uparte trzymanie się mylnych założeń świadczy o głupocie. W
    > przypadku normalnego użytkownika nawet mnie to nie dziwi, ale doktor
    > fizyki i rzut ukośny - tragedia.
    > P.G.

    Ale gdy za "pomyłki" trzeba by zapłacić to z pewnością będzie ich coraz
    mniej, pomijam już to że tu (7.2 vs 5.0KWh) nie ma mowy o żadnej
    pomyłce, jest ordynarne oszustwo.

  • 415. Data: 2021-04-11 10:29:46
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 05.04.2021 o 11:29, Mario pisze:

    > Podejrzewam, że każdy montujący powie ci to samo. Jeśli chcesz mieć
    > przykładowo rocznie 7 MWh produkcji to musisz zamontować instalację o
    > mocy 7,kWp - o ile masz dach skierowany na południe i nachylony pod
    > kątem 35-40 stopni. A jeśli masz dach skierowany na wschód i bardziej
    > płaski to albo musisz zamontować sobie np. 8,5 kWp, albo instalujesz
    > 7,2 kWp, a uzyskasz z niej tylko 6MWh rocznie. Każdy inwestor o IQ>85
    > powinien to zrozumieć. Pozostali bredzą coś o oszustach.
    > No i piszesz, że umowa jest jasna i prosta, a nie podałeś tekstu tej
    > umowy.

    Czyli jedno wielkie oszustwo. Nie przykładowo a faktycznie jest to tak
    że mam urządzenia elektryczne których użytek generuje w przeciągu
    dobowym zużycie pokrywające się z mocą planowanej instalacji
    fotowoltaicznej. Tymczasem zamiast deklarowanych 7.2KW dostaję 5.0 a ty
    m,i tu o normalności..

    O tyle prosta i przejrzysta że nie znajdzie w niej ani punktu na
    usprawiedliwienie tego ich oszustwa.

  • 416. Data: 2021-04-11 10:30:57
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 06.04.2021 o 13:47, Piotr Gałka pisze:

    > Do tej pory nie raczyłeś przytoczyć tych jasnych i prostych zapisów
    > umowy, a wszystkich którzy zakładają, że są one właśnie jasne i proste
    > odsądzasz od czci i wiary.
    > Jak kupisz samochód z silnikiem o mocy 100KM ale nie wlejesz paliwa to
    > też będziesz uważał, ze zostałeś oszukany bo nie daje mocy zgodzie z
    > umową?

    Zwyczajnie się czepiasz, co niby mam przytaczać ponad to co już
    wielokrotnie opisywałem - czyli umowa opiewa na instalację o mocy
    7.2KWh, żadnych aneksowych uwag co do niewłaściwego położenia paneli i
    osprzętu czy ogólnych warunkach. Czy można prościej i przejrzyściej?

    > A jak bez wróżki mamy się dowiedzieć co masz w umowie skoro jakoś nie
    > potrafisz przytoczyć.
    > P.G.

    Pewnie liczysz na to że gdzieś drobnym druczkiem jest o szczególnych
    warunkach, rozczaruję Cię - nic takiego nie ma.

  • 417. Data: 2021-04-11 10:32:54
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 06.04.2021 o 14:00, Piotr Gałka pisze:

    > Tak: 7.2KW * cos fi (fi - kąt (w 3D) między prostopadłą do powierzchni
    > paneli a kierunkiem 'na słońce') przy bezchmurnym niebie i przy
    > zapewnieniu odpowiedniego chłodzenia paneli.

    No tak - by podpisać umowę nie w dobrej wierze a na matematycznych
    wyliczeniach trzeba by chyba z pół roku szkolenia z różnych dziedzin.
    Gratuluję podejścia.

> [...]
    > tych co to wierzą w konstrukcję perpetuum-mobile.
    > Źródłem energii jest strumień światła słonecznego padającego na panele.
    > Zmniejszamy strumień (przez cos fi) to zmniejsza się (mniej więcej
    > proporcjonalnie) maksymalna uzyskiwana moc.
    > Użyłem określenia mniej więcej proporcjonalnie bo w trakcie tego wątku
    > dowiedziałem się o istotnym wpływie temperatury paneli. Jak
    > zmniejszymy strumień 2x to gdyby temperatura była taka sama to i moc
    > byłaby zmniejszona 2x, ale 2x mniejszy strumień mniej nagrzeje panele
    > więc w efekcie uzyskana moc spadnie mniej niż 2x (bo temperatura

    Już po tygodniu użytkowania zadaję kłam tej tezie - prostopadłe padanie
    promieni to nie podstawowy czynnik dla osiągania maksymalnej
    mocy/wydajności. Tak wiec lepiej ostrożnie z tymi wyliczeniami
    matematycznymi i braniem na logikę gdy idzie o fotowoltaikę.

  • 418. Data: 2021-04-12 12:16:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 11 Apr 2021 10:30:57 +0200, trybun wrote:
> [...]

    No zachodzi ciekawe pytanie prawne - czy powinni zrobi taka
    instalacje, aby w maksymalnych warunkach dala te 7.2kW,
    czy powinni ostrzec, ustnie i pisemnie, ze 7.2kW jest nominalnie, i z
    uwagi na dach to nigdy tyle nie bedzie ...

    > Pewnie liczysz na to że gdzieś drobnym druczkiem jest o szczególnych
    > warunkach, rozczaruję Cię - nic takiego nie ma.

    A chyba powinno byc, bo wiecej niuansow jest, ze np w nocy nie
    dzialaja.

    J.

  • 419. Data: 2021-04-12 12:22:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 11 Apr 2021 10:29:46 +0200, trybun wrote:

> [...]
    > dobowym zużycie pokrywające się z mocą planowanej instalacji
    > fotowoltaicznej. Tymczasem zamiast deklarowanych 7.2KW dostaję 5.0 a ty

    Czekaj czekaj - sredniodobowa moc 7.2kW, czy srednioroczny pobor
    energii tych 7MWh,

    Tak czy inaczej - jesli umowa byla taka, ze ma byc 7.2kW
    sredniodobowo, to instalator powinien taka instalacje dobrac, aby tyle
    wyszlo.
    O ile taka naprawde byla umowa.

    J.

  • 420. Data: 2021-04-12 12:28:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 11 Apr 2021 10:23:48 +0200, trybun wrote:
> [...]
    [...]
> [...]
    > zmieniło i nie ma co ukrywać że obecnie mamy chory system, ale zupełnie
    > nie pojmuję waszych, klientów prób usprawiedliwiania tego systemu.

    No ale zeszlo na predkosc internetu.
    Co ci umowa gwarantuje, czy moze inaczej - na co liczyles ?

    Ze speedtest pokaze 1Gb/s ?

    J.