  • 11. Data: 2011-08-23 19:48:22
    Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-08-23 19:10, Marcin Jan pisze:
> [...]
    c.html

    > myślałem że fotoradar nie musi zarabiać na siebie, eh polska właśnie.

    O słodka naiwności oraz nieświadomości - nie tylko Polska.

    > tak jak z komunikacją miejską czy się gminą podoba czy nie muszą ją
    > utrzymywać.

    Obowiązku explicite niby nie ma, ale leży to w żywotnych interesach
    miasta.

    > ps. W Rudzie ŚL. SM dalej ustawia fotoradar ale grzecznie z tablicą
    > informacyjną o pomiarze. Ba nawet znak ustawiają w takiej odległości że
    > da się spokojnie wyhamować.

    Przecież takie są obecnie przepisy w tej materii.

  • 12. Data: 2011-08-23 19:51:54
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-08-23 17:18, Bartłomiej Zieliński pisze:

    > Paliwa drogie, to mniej cisną żeby nie powiększać kosztów ;-)

    Ten proces trwa od jakiegoś czasu - wbrew obiegowym opiniom
    (w tym grupowym) ludzie generalnie zwolnili.

  • 13. Data: 2011-08-23 20:20:36
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > Nie jestem przekonany, że powinien zmienić miejsce pobytu.

    oczywiście że nie - jeżeli celem było zmniejszenie prędkości (co niektórzy
    utożsamiają ze zwiększeniem bezpieczeństwa)
    ale zmienił - wiec jaki był cel?

    > I bardzo dobrze - to się od dawna obserwuje w takich miejscowościach.

    tak oczywiście spadanie prędkości jest cudowne
    weź idź może na grupę:
    kochamkorkii.soc.pl
    będziesz zadowolony
    hipoteza była:
    jest duży ruch -> prędkość spadła
    a nie:
    jest fotoradar-> prędkość spadła

    > Nikt się światłami nie ostrzega (może jakiś promil, ale i tego nie
    > widziałem).

    no to albo jesteś ślepy, albo nie jeździsz albo usilnie zaklinasz
    rzeczywistość
    albo też wszyscy Cię znają jako nieużytego zwolennika fotoradarów i Ci nie
    migają bo to jest sprzeczne z Twoimi poglądami ;-)
    (jak ktoś jedzie wolno to mu się nie miga - bo nie ma sensu)

  • 14. Data: 2011-08-23 20:28:44
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-08-23 20:20, PM pisze:

    > oczywiście że nie - jeżeli celem było zmniejszenie prędkości (co
    > niektórzy utożsamiają ze zwiększeniem bezpieczeństwa)

    No cóż, zmniejszenie prędkości (szczególnie w mieście) znakomicie
    poprawia bezpieczeństwo (dodatkowo jeżeli jest to robione z głową).

    > ale zmienił - wiec jaki był cel?

    Być może nie będzie już potrzebnym i na jakiś czas może postraszyć
    gdzie indziej?

    > tak oczywiście spadanie prędkości jest cudowne
    > weź idź może na grupę:
    > kochamkorkii.soc.pl
    > będziesz zadowolony

    Nie wiem czy wiesz, że podnoszenie prędkości wcale w mieście korków
    nie rozładowuje. Poczytaj może o prędkością optymalnych do dla
    największej przepustowości.

    > hipoteza była:
    > jest duży ruch -> prędkość spadła
    > a nie:
    > jest fotoradar-> prędkość spadła

    To Twoja hipoteza i do tego niespecjalnie spójna.

    > no to albo jesteś ślepy, albo nie jeździsz albo usilnie zaklinasz
    > rzeczywistość

    Ślepy nie jestem, jeździć jeżdżę, a rzeczywistości zaklinać nie
    zamierzam.

    > albo też wszyscy Cię znają jako nieużytego zwolennika fotoradarów i Ci
    > nie migają bo to jest sprzeczne z Twoimi poglądami ;-)
    > (jak ktoś jedzie wolno to mu się nie miga - bo nie ma sensu)

    LOL, aleś mi poleciał. Pewnie wiesze gdzie jest Ustka i pewnie wiesz
    jak wygląda ruch w miejscowościach nadmorskich. Polecam wycieczkę
    i obserwacje jak to ludzie w mieście "mrugają".

  • 15. Data: 2011-08-23 21:15:29
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-08-23 17:32, Rychu pisze:
    c.html

    > 1000-2000 zł dziennie to za mało, żeby fotoradar zarabiał?
    > To jakie oni mają koszty? Wynajmują go za 15000 zł m-cznie?

    Ich straż miejska na "zakup usług pozostałych" wydaje 120.000zł rocznie.
    Prawdopodobnie to fotoradar za 10k miesięcznie.
    Za tyle można co prawda kupić fotoradar, ale po co, skoro zamiast raz
    zapłacić 100k za fotoradar, można każdego roku płacić 120k? :)

    > Czemu go zawijają skoro przyczynia się do tego, że 80% kierowców
    > łamiących przepisy jedzie wolniej?

    Trzeba spowodować żeby jeździli szybciej, wtedy się go wyciągnie.
    M.in. temu mogą służyć takie artykuły.

    W Ustce to może nie jest aż taki problem, bo mają w tegoroczny budżet
    wpisane ledwo 300.000zł dochodu z fotoradarów.
    Ale są gminy które mają wpisane np. 6mln zł - i jeżeli na koniec roku
    tych pieniędzy nie będzie w kasie, to instytucje kontroli finansów
    publicznych będą o te pieniądze pytać.

  • 16. Data: 2011-08-23 21:23:30
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 23 Aug 2011 21:15:29 +0200 osobnik zwany Tomasz Pyra
    wystukał:

> [...]
    > wpisane np. 6mln zł - i jeżeli na koniec roku tych pieniędzy nie będzie
    > w kasie, to instytucje kontroli finansów publicznych będą o te pieniądze

    każdą gminę powinni pytać, bo wpisywanie wpływów z FR do budżetu jest
    nielegalne od dawna

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 17. Data: 2011-08-23 21:45:10
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-08-23 21:23, masti pisze:
    > Dnia pięknego Tue, 23 Aug 2011 21:15:29 +0200 osobnik zwany Tomasz Pyra
    > wystukał:

    > każdą gminę powinni pytać, bo wpisywanie wpływów z FR do budżetu jest
    > nielegalne od dawna

    Wpisać w budżet trzeba, tyle że trzeba te pieniądze wydać na drogi.

    Czy powinni pytać... No ja poprosiłem o to żeby zapytali w kilku
    gminach, a czy zapytają to zobaczymy :)

  • 18. Data: 2011-08-23 21:45:31
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > poprawia bezpieczeństwo (dodatkowo jeżeli jest to robione z głową).

    > Być może nie będzie już potrzebnym i na jakiś czas może postraszyć

    w magazynie. przecież napisali gdzie będzie straszył
    skuteczność jak zwykle 100%
    liczba przekroczeń dozwolonej prędkości w magazynie wyniesie 0
    sukces.

    > Nie wiem czy wiesz, że podnoszenie prędkości wcale w mieście korków
    > nie rozładowuje. Poczytaj może o prędkością optymalnych do dla
    > największej przepustowości.

    e. zupełnie od czapy odpowiedź
    ja - że chciałbym jechać szybko, a spadanie prędkości jest złe (zawsze)
    a Ty że zwiększenie prędkości nie rozładowuje korków - i przy okazji
    "błysnąłeś" prędkością optymalną (było niedawno na grupie w kontekście
    autostrad)

    > To Twoja hipoteza i do tego niespecjalnie spójna.

    no jasne że moja, ale jak mi odpowiadasz to się odnieś.

    > LOL, aleś mi poleciał. Pewnie wiesze gdzie jest Ustka i pewnie wiesz
    > jak wygląda ruch w miejscowościach nadmorskich. Polecam wycieczkę
    > i obserwacje jak to ludzie w mieście "mrugają".

    wiem i dlatego mogę ci wytłumaczyć
    do Ustki prowadzi droga ze Słupska
    taki dojazd, żeby ktoś kto nie jest w miejscowości nadmorskiej mógł do niej
    dojechać
    i ten dojazd wcale nie jest w mięście.

  • 19. Data: 2011-08-23 21:47:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 23 Aug 2011 20:28:44 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
    > No cóż, zmniejszenie prędkości (szczególnie w mieście) znakomicie
    > poprawia bezpieczeństwo (dodatkowo jeżeli jest to robione z głową).

    No nie wiem, nie wiem - ja z miasta gdzie korki coraz wieksze, ale czasem
    jednak daje sie stwierdzic ze ograniczenia u nas zadne nie obowiazuja, a
    zielona fala jest ustawiona na ... no, jedynka na poczatku :-)

    I co ? I nic, przynajmniej piesi nie wchodza pod szybko jadace pojazdy.

    > Nie wiem czy wiesz, że podnoszenie prędkości wcale w mieście korków
    > nie rozładowuje. Poczytaj może o prędkością optymalnych do dla
    > największej przepustowości.

    Teoria. Nie majaca nic wspolnego z praktyka :-)

    J.

  • 20. Data: 2011-08-23 21:50:35
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > W Ustce to może nie jest aż taki problem, bo mają w tegoroczny budżet
    > wpisane ledwo 300.000zł dochodu z fotoradarów.

    sąsiednia gmina to Kobylnica pod Słupskiem - to są sułtani FR (w budżet nie
    zaglądałem ale pewnie to potwierdzi)
    a w Ustce zazdrościli i się przejechali, może w złym miejscu ustawili, nie
    na 2-pasmówce na wylocie z zabudowanego (50) na obwodnicę...