  • 1. Data: 2009-03-27 16:11:59
    Temat: Fotografia Makro
    Od: "AK" <a...@w...pl>

    Witam wszystkich grupowiczów. Szukam pomocy przy kompletowaniu zestawu.
    Interesuje mnie fotografia makro, fotografia makro pod wodą, dokładnie przez
    szybę akwariów, z bardzo bliska do około 1 metra max. Obecnie cykam
    kompaktem canon a510 ale nie wystarcza. Jgo możliwości się skończyły.
    Oczywiscie w gre wchodzi cena. Sa dwie możliwosci. Kuzyn kupił aparat Canon
    EOS 450D i proponuje abym zakupił obiektyw EF 100 f/2.8 Macro USM i się
    bawił jak on nie potrzebuje lub druga mozlwośc czyli cały zestaw osobno. Nie
    jestem specem w tym temacie więc chciałęm zapytać czy jest moze jakies inne
    rozwiazanie na dobre makro jeśłi tamto jest dobre, moze jakaś starsza
    lustrzanka + jakis obiektyw makro będą równie dobre. Nie potrzebuje za wielu
    fonkcji tylko dobrych parametrów. Proszę o opinie.

    Andrzej Konarski
    gg 6422573

  • 2. Data: 2009-03-27 16:30:19
    Temat: Re: Fotografia Makro
    Od: Les <s...@p...fm>

    Witam,
    nie aparat robi zdjęcia!

    Zabacz tu: http://benas.atspace.com/sprzet.html
    a później galerię.
    Wnioski wyciągnij sam (to łatwe).

    A tu interesujący Cię temat: www.seis-media.pl/aquarium/pobieralnia/fotografowani
    e.pdf

    Pozdrawiam
    Les

    PS. gogle więdzą
    wszystko!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 3. Data: 2009-03-27 16:43:28
    Od: "AK" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Les" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
[...]

    Zabieram się do lektury.

    AK gg 6422573

  • 4. Data: 2009-03-27 19:54:37
    Od: "AK" <a...@w...pl>

[...]

    Fajne te konwertery raynoxa. Oprocz 250 jest jeszcze msn-202 i msn-505.
    Widziałem ogromne zblizenia tymi cackami z fajną głębia ostrosci i równe na
    całym kadże nietylko w środku jak w soczewkach. Mam pytanie bo nie robiłem
    zdjec ani lustrzanką z obiektywem makro ani lustrzanką/kompaktem z
    konwerterem. Czy moze się ktoś wypowiedziec jak się ma jedno do drugiego. Od
    razu spodobał mi się msn-505.
    http://www.allegro.pl/item589173894_konwerter_makro_
    raynox_dcr_250_gw_5_lat_statyw.html
    Tu jest pokazana moneta i zbliżenia odpowiednio tymi konwerterami. Ale taka
    500setka kosztuje 500zł z adapterem. Pytanie Czy jest sens kupować taki
    konwerter do canona a510 ? Proszę o radę.

    Pozdrawiam
    AK gg6422573

  • 5. Data: 2009-03-27 20:02:23
    Od: "AK" <a...@w...pl>

    > Fajne te konwertery raynoxa. Oprocz 250 jest jeszcze msn-202 i msn-505.
    > Widziałem ogromne zblizenia tymi cackami z fajną głębia ostrosci i równe
    > na całym kadże nietylko w środku jak w soczewkach.

    Chodziło mi o pierścienie.

    Pozdrawiam
    AK gg6422573

  • 6. Data: 2009-03-27 20:46:02
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "AK" <a...@w...pl> napisał:

> [...]
    > 500setka kosztuje 500zł z adapterem. Pytanie Czy jest sens kupować taki
    > konwerter do canona a510 ? Proszę o radę.

    Możesz mieć problemy z winietowaniem. Mój MSN-500 działa łądnie z Coolpixem
    995 i Pentaxem Optio MX-4, ale już np. z Minoltą A-2 winietuje w całym
    zakresie ogniskowych. Spróbuj poszukać na stronie Raynoxa -
    wwww.raynox.co.jp - zamieszczają tam informacje o kompatybilności.
    Poza tym - musisz mieć świadomość że MSN-500 (o ile wiem 505 r óżni się od
    niego tylko mocowaniam 'snap-on' sprzedawanym w komplecie) to już
    ekstremalne skale i związane z tym duże trudności. Np. punkt ostrości wypada
    zaledwie 2cm przed przednią soczewką.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 7. Data: 2009-03-27 20:57:58
    Od: "AK" <a...@w...pl>

> [...]
    > niego tylko mocowaniam 'snap-on' sprzedawanym w komplecie) to już
    > ekstremalne skale i związane z tym duże trudności. Np. punkt ostrości

    Właśnie doczytałem, że obiekty juz małe nie mieszczą się w kadrze w 505 więc
    odpada. Wielu poleca kompromis między 250 a 505 jako 202. Znalazłem galerie
    makro uzytkownika a510 czyli modelu starszego od mojego o jeden sezon + 202.
    Wydaje się być na wysokim poziomie biorąc pod uwagę cene zestawu czyli 250
    zł :) http://www.obiektywni.pl/autorzy/autor-144-0-0-0-0.p
    hp
    Nie wiesz jak z tym punktem ostrości w przypadku msn-202 ?

    Pozdrawiam
    AK gg 6422573

  • 8. Data: 2009-03-27 21:40:52
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "AK" <a...@w...pl> napisał:

    >[...]
    > Nie wiesz jak z tym punktem ostrości w przypadku msn-202 ?
    >[...]

    Wiem bo mam, i bardzo często używam. Ok. 3cm przed przednią soczewką. Też
    mało, ale w porównaniu z MSN-500 jednak różnica jest bardzo wyraźna.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 9. Data: 2009-03-27 21:52:21
    Od: "AK" <a...@w...pl>

    > Wiem bo mam, i bardzo często używam. Ok. 3cm przed przednią soczewką. Też
    > mało, ale w porównaniu z MSN-500 jednak różnica jest bardzo wyraźna.

    OOO to świetnie. A czy możesz mi porównać taki konwetrer do
    http://www.allegro.pl/item587147176_soczewka_makro_1
    0_dioptrii_52mm_f_vat_promocja.html
    lub
    http://www.allegro.pl/item589712398_soczewki_makro_z
    estaw_1_2_4_10_52mm_52_etui.html
    Jak to wychodzi ? Da sie to jakoś porównać ? Wykazać wady zalety ?

    Co do tych 3cm odległości od przedniej soczewki jak się ma robienie zdjęć w
    odleglości np 10cm kompaktem z taką nakładką 202 ? Czy one będzie kompletnie
    nie ostre ?

    Pozdrawiam
    AK gg6422573

  • 10. Data: 2009-03-27 22:48:11
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "AK" <a...@w...pl> napisał:

> [...]
    estaw_1_2_4_10_52mm_52_e
    tui.html
    > Jak to wychodzi ? Da sie to jakoś porównać ? Wykazać wady zalety ?

    Te soczewki z obu aukcji to tania, jednoelementowa chińszczyzna. Pod
    względem jakoiści optycznej MSN-200 będzie o wiele lepszy. Zauważ jednak, że
    to nieco inne narzędzie - o dużo większej zdolności skupiajacej (+23
    dioptrie) - co pzrekłąda się na większą skalę z mniejszej odległośći i
    mniejszej średnicy - co oznacza wprawdzie mniejsze problemy z podejściem i
    oświetleneim motywu, ale i większe problemy z winietowaniem.

    > Co do tych 3cm odległości od przedniej soczewki jak się ma robienie zdjęć
    > odleglości np 10cm kompaktem z taką nakładką 202 ? Czy one będzie
    kompletnie
    > nie ostre ?

    Dokładnie tak. Nie ustawisz przy takiej odległości ostrości.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)