-
1. Data: 2011-11-26 15:12:29
Temat: Filtry - po co produkują tyle rodzajów
Od: "Agent" <w...@o...eu>
Dziś zmieniłem filtr paliwa w moim aucie po raz pierwszy od kupna. Przy
okazji okazało się że poprzedni właściciel założył inny tym niż przewidziany
do mojego auta. No i naszło mnie przemyślenie. Po co produkuje się tyle
rodzajów różnych filtrów? Skoro pasuje mocowanie i inne przyłącza (u mnie
dodatkowo czujnik obecności zbyt dużej ilości wody) oraz jest przeznaczony
np. do diesla lub benzyny to po co tyle odmian? Tylko nie piszcie że
wielkość silnika ma znaczenie bo tak nie jest.
-
2. Data: 2011-11-26 15:54:05
Temat: Re: Filtry - po co produkują tyle rodzajów
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 26 Nov 2011 15:12:29 +0100, Agent napisał(a):
> Po co produkuje się tyle rodzajów różnych filtrów?
Produkcja samochodow ma to do siebie ze jest wielkoseryjna.
W efekcie projektantowi wszystko wolno. Ma 7cm miejsca - to mu taki filtr
zrobia. Koszt oprzyrzadowania nieistotny, bo i tak sie
forma/matryca/wykrojnik zuzyje, i to pewnie nie jedna.
> Skoro pasuje mocowanie i inne przyłącza (u mnie
> dodatkowo czujnik obecności zbyt dużej ilości wody) oraz jest przeznaczony
> np. do diesla lub benzyny to po co tyle odmian? Tylko nie piszcie że
> wielkość silnika ma znaczenie bo tak nie jest.
Hm, przepustowosc filtra ma chyba znaczenie ? Silniki co prawda bardzo malo
pala.
J.
-
3. Data: 2011-11-26 16:05:40
Temat: Re: Filtry - po co produkują tyle rodzajów
Od: venioo <p...@o...eu>
W dniu 2011-11-26 15:12, Agent pisze:
> odmian? Tylko nie piszcie że wielkość silnika ma znaczenie bo tak nie jest.
Hmmm. Biorac pod uwage to, ze zazwyczaj wraz z wielkoscia pojemnosci
silnika wzrasta moc i zapotrzebowanie na paliwo, co pociaga za soba inne
zapotrzebowanie na przeplywnosc filtra - to jednak ma znaczenie.
Aczkolwiek jakby UE nakazala produkcje np. tylko 2 odmian filtrow: do
diesla i do noPb to mysle, ze byloby to bez problemow wykonalne.
Z ladowarkami do komorek dalo sie zrobic, to z filtrami tez by sie udalo.
Pzdr
--
venioo
GG:198909
-
4. Data: 2011-11-26 18:20:33
Temat: Re: Filtry - po co produkują tyle rodzajów
Od: "Agent" <w...@o...eu>
Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jaqv86$k05$...@n...onet.pl...
> W dniu 2011-11-26 15:12, Agent pisze:
>> odmian? Tylko nie piszcie że wielkość silnika ma znaczenie bo tak nie
>> jest.
>
> Hmmm. Biorac pod uwage to, ze zazwyczaj wraz z wielkoscia pojemnosci
> silnika wzrasta moc i zapotrzebowanie na paliwo, co pociaga za soba inne
> zapotrzebowanie na przeplywnosc filtra - to jednak ma znaczenie.
> Aczkolwiek jakby UE nakazala produkcje np. tylko 2 odmian filtrow: do
> diesla i do noPb to mysle, ze byloby to bez problemow wykonalne.
> Z ladowarkami do komorek dalo sie zrobic, to z filtrami tez by sie udalo.
>
No pewnie przepustowość jest inna w różnych filtrach ale przecież to i tak
nie zależy ile auto pali tylko jaką wydajność ma elektryczna pompa
niskociśnieniowa w benzynie lub niektórych dieslach lub ile jest w stanie
przetłoczyć pompa wtryskowa.
-
5. Data: 2011-11-26 18:22:31
Temat: Re: Filtry - po co produkują tyle rodzajów
Od: "Agent" <w...@o...eu>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1r0vp1q94lgas$.z0jug0og3tyv$.dlg@40tude
.net...
> Dnia Sat, 26 Nov 2011 15:12:29 +0100, Agent napisał(a):
>> Po co produkuje się tyle rodzajów różnych filtrów?
>
> Produkcja samochodow ma to do siebie ze jest wielkoseryjna.
> W efekcie projektantowi wszystko wolno. Ma 7cm miejsca - to mu taki filtr
> zrobia. Koszt oprzyrzadowania nieistotny, bo i tak sie
> forma/matryca/wykrojnik zuzyje, i to pewnie nie jedna.
>
Ten co wyjąłem u siebie jako niewłaściwy był na oko 2x większy niż ten
prawidłowy który teraz założyłem. Miejsca na filtr paliwa przeważnie jest z
dużym zapasem.