    From: "Artur Miller" <a...@b...org>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Filtr cyfrowy - na czym ?
    Date: Fri, 3 Apr 2009 23:08:15 +0200

    hello,

    mam dość mocno zaszumione 2 sygnały sinusoidalne o częstotliwości około
    20kHz i amplitudzie 1-2 Vpp. częstotliwość ich zawsze będzie równa, bo
    źródłem jest jeden generator, różnić się będą fazą. różnica fazy tych
    sygnałów jest bardzo istotnym parametrem pracy urządzenia pewnego, trzeba
    więc je dobrze odfiltrować, zeby miec co porównywać. w oryginalnym
    urządzeniu jest filtr Czebyszewa 4-go rzędu w każdym torze, potem komparator
    robiący kwadrat z koła ;) i zagadkowy układ na dwóch przerzutnikach D i paru
    diodach działający chyba jak synchroniczna bramka XOR, ale to nie jest
    problemem :)

    jako, ze warunki pracy urządzenia czasem się zmieniają, a konieczna jest
    stabilność pracy, pomyslałem nad filtrowaniem tych sygnałów cyfrowo. pytanie
    pierwsze - czy jest sens porywac się na takie banalne w sumie zagadnienie w
    ten sposób ? jesli tak - czy 100-150 instrukcji na 1 próbkę to dobre
    przybliżenie koniecznej wydajności procesora dla realizacji wspomnianego
    filtru ? no i na czYm to zrobic ? przy próbkowaniu 200kHz dwóch sygnałów
    wychodzi 60 MOPSów ;) a z tym obrobi sie jakiś niedrogi ARM za 40zł ... plus
    ADC i flash jakis ... coś czuję jednak ze to strzelanie z armaty do wróbla

    opinie bardziej doświadczonych kolegów mile widziane :)

    @