  • 11. Data: 2009-04-22 12:43:23
    Temat: Re: Filtr UV Super HMC Pro1 a HMC Super
    Od: "Zibi" <l...@i...pl>

    Użytkownik "GK" napisał w wiadomości:

    > Ktoś może wybierał filtr i może doradzić, który z tych dwóch wybrać? Jakie
    > są różnice? Cena pierwszego 119 zl, drugiego 83 zl. Potrzebuję jakiś o
    > średnicy 62 mm w celu zabezpieczenia obiektywu, ale jednocześnie nie
    > chciałbym stracić na jakości zdjęć - obiektyw makro 105 mm.
    > A może lepszy będzie innej firmy lub może np. polaryzacyjny?
    > Co możecie doradzić?

    Marumi DHG Lens Protect
    http://infobot.pl/r/1bve

    Google:
    http://infobot.pl/r/1bvf

    Sklep:
    http://infobot.pl/r/1bvh

    Mam takich osiem o różnych średnicach, nie winietują,
    mają gwint zewnętrzny. Niejednokrotnie zachlapane błotem,
    zakurzone, zmoczone deszczem, potem odkręcone i umyte.

    -- Zibi

  • 12. Data: 2009-04-22 20:20:57
    Temat: Re: Re: Filtr UV Super HMC Pro1 a HMC Super
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Wed, 22 Apr 2009 13:24:31 +0200, a402 <z...@o...pl> wrote:

    >Wiec po co go stosować skoro soczewki też sa wykonane ze szkła?

    Szkło odcina UV przy około 350nm, filtr UV przy ok. 400nm.
    Charakterystyka nawet taniego filtra UV stromo opada.
    Przyzwoity filtr nie wnosi żadnej dominanty barwnej, jego widmo w
    zakresie widzialnym to prosta kreska równoległa do osi. Istnieją
    oczywiście filtry UV barwione, na przykład modne niegdyś Warmtone UV o
    kolorze żółtawym.

    Pozdrawiam,
    Paweł