  • 1. Data: 2010-08-09 11:54:00
    Temat: Filtr UV Digital Multi Coated
    Od: "P" <d...@g...pl>

    Czyktoś zna te filtry UV :
    http://allegro.pl/item1182800566_filtr_uv_digital_mu
    lti_coated_slim_super_cena_67mm.html

    ??

  • 2. Data: 2010-08-09 13:33:12
    Temat: Re: Filtr UV Digital Multi Coated
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-08-09 13:54, P pisze:
    > Czyktoś zna te filtry UV :
    > http://allegro.pl/item1182800566_filtr_uv_digital_mu
    lti_coated_slim_super_cena_67mm.html

    > ??

    A jak nazywa się firma? Filter? Czy Digital Filter? Bo nie łapię i
    trudno mi się ustosunkować.
    Biorąc pod uwagę:
    - stosunek ceny do średnicy filtra
    - brak nazwy producenta
    - użycie terminu UV Digital
    - sens zakładania filtrów UV do cyfrówek(tylko ochronny, kosztem
    pogorszenia jakości i większego ryzyka powstawania blików)
    Nie warto kupować.

    Chociaż ja raz użyłem takiego filtra w innym celu. Nakleiłem na jego
    środku krążek, a potem wkręciłem do obiektywu uzyskując fajny efekt
    obwarzankowego bokeh, który to jest tu przez większość fotografujących
    bardzo nielubiany i traktowany jako wada obiektywów lustrzanych (w
    obiektywach soczewkowych z racji konstrukcji nie występuje).

  • 3. Data: 2010-08-09 14:02:43
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    A ultrafiolet (morze, góry) nie ma szkodliwego lub ubocznego działania na
    matryce?
    Nie wiem, pytam.

    -----

  • 4. Data: 2010-08-09 14:31:50
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik " 666" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > A ultrafiolet (morze, góry) nie ma szkodliwego lub ubocznego działania na
    > matryce?
    > Nie wiem, pytam.

    Gogla pytales?

  • 5. Data: 2010-08-09 19:58:36
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-08-09 16:02, 666 pisze:
    > A ultrafiolet (morze, góry) nie ma szkodliwego lub ubocznego działania na
    > matryce?
    > Nie wiem, pytam.

    Odpowiem tak - przez szybę się nie opalisz (chyba, że jest to specjalna
    szyba).

  • 6. Data: 2010-08-09 19:58:51
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Ciebie pytałem?

    -----

  • 7. Data: 2010-08-09 20:01:15
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    aNI PRZEZ SOCZEWKI FILMU NIe ZADYMISZ,, JAAASNE...

    -----

  • 8. Data: 2010-08-09 21:54:27
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-08-09 22:01, 666 pisze:
    > aNI PRZEZ SOCZEWKI FILMU NIe ZADYMISZ,, JAAASNE...

    Jak wiesz, to co się pytasz?

  • 9. Data: 2010-08-09 22:33:57
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 09 Aug 2010 23:54:27 +0200, "Paweł W." napisał(a):

    > Jak wiesz, to co się pytasz?

    bo to głupi troll jest co łazi po różnych grupach i wkurza ludzi, przy
    okazji notorycznie i z premedytacją toppostując. Co chwilę też zmienia
    nicki bo wydaje mu się że w ten sposób wylezie z szamba plonkownicy.
    A ty go karmisz i wyciągasz ludziom z KF.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 10. Data: 2010-08-09 23:42:48
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W poniedziałek, 9 sierpnia 2010 16:02, 666 wyraził następujacą opinię:

    > A ultrafiolet (morze, góry) nie ma szkodliwego lub ubocznego działania na
    > matryce?
    > Nie wiem, pytam.

    Nie ma sensu ponieważ filtry UV odcinają fale o długość poniżej 350nm a
    krzem wykazuje _jakąkolwiek_ reakcję dopiero dla fal o długości co najmniej
    380nm a praktycznie od 400nm.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt