  • 151. Data: 2010-05-15 11:16:18
    Temat: Re: Buractwo drogowe zlapane w kadrze
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 15 May 2010 10:17:25 +0200, Icek wrote:
    >Malo jest miejsce we Wro gdzie mozna plynnie przejechac A jak sa juz takie
    >miejsca (patrz karkonoska) to i tak jest start-stop-start-stop bo czesciej
    >na pierwszym miejscu stoi kapelusznik co nie zdarzyl na zielone z
    >poprzedniego cyklu (bo jechal 30km/h) niz ten co jechal za szybko (bo tam
    >ludzie wiedza, ze jest fala i nie da sie wyprzedzic). A taki kapelusznik to
    >i rusza strasznie powoli i jest klopot.

    No, ale tam raczej jednak wlasnie ci "za szybcy" przeszkadzaja.
    Spieszy sie taki, a potem musi hamowac na czerownym, i zanim ruszy,
    to blokuje nastepnych, ktorzy dobrze jechali.

    Ale takich malo - dobrzy przyklad jak szybko sie ludzie przyzwyczaili
    do dobrze zestrojonej zielonej fali.

    >Jestem tam czesto i jak widze, ze juz TIR zabiera sie za wyprzedzanie to
    >musi byc naprawde dramat.

    Pojedz lepiej Klecinska w srednim natezeniu ruchu.
    Na prawym stoja np dwa tiry, a na lewym tyle samo na dlugosc
    osobowych. Ktory pas zajac ?

    J.

  • 152. Data: 2010-05-15 11:23:54
    Temat: Re: [Film] Buractwo drogowe zlapane w kadrze
    Od: "owp" <o...@g...pl>

    > Kierowca kulturalny jedzie i czeka az sie zrobi luka na prawym pasie,
    > pozwalajaca na "wslizniecie sie". Ale buractwo na prawym pasie ani mysli
    > wpuscic. "Mogles chamie zjechac wczesniej a teraz czekaj"
    > Co za znaczenie ma czy lewy pas bedzie wypelniony do konca czy nie jesli o
    > przepustowosci i tak decyduje zwezenie?!

    To wyobraź sobie, że na jakimś odcinku jest po 10 aut na lewym pasie i
    prawym.
    Jeśli ci z lewego będą wjeżdżać przy zwężeniu to to na każde auto z lewego
    przypadnie jedno z prawego pasa.
    Jeśli na lewym będą sami kulturalni kierowcy to wjadą na prawy płynnie przed
    zwężeniem, a na ich miejsce przyjedzie kolejnych 10 i wtedy ten co był 10.
    na prawym pasie dojedzie jako 30. a nie 20. To chyba nie jest fair ?

  • 153. Data: 2010-05-15 11:26:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "owp" <o...@g...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > był 10. na prawym pasie dojedzie jako 30. a nie 20. To chyba nie jest fair

    A niby dlaczego nie?
    Jak ktoś jest na tyle głupi, że ustawia się w dłuższej kolejce (albo wjeżdża
    w nią daleko przed zwężeniem), dodatkowo ją wydłużając, to chyba logiczne,
    że musi na swojej głupocie stracić.
    To tylko w szpitalu psychiatrycznym niepełnosprawni umysłowo mają specjalne
    względy.

  • 154. Data: 2010-05-15 11:29:24
    Od: Grejon <g...@i...pl>

    Icek pisze:

    > bo taki to oczekuje, ze sie zatrzymasz, machniesz reka, zamrugasz swiatlami
    > to on wtedy wie, ze moze jechac.

    Żartujesz sobie? Nawet jak tak robię to stoją i się patrzą (czasem
    kompletnie w przeciwną stronę).

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 155. Data: 2010-05-15 13:02:17
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2010-05-15 10:17, Icek pisze:

    > jezeli celem w samym sobie jest pool position to nie wplywa to dobrze na
    > ruch. Ale takich przypadkow jest naprawde malo. Jak ktos wybija sie na
    > pierwsze miejsce to w 99% rusza rownie skutecznie i juz go nie ma.

    I powoduje zatwardzenie, które może mieć w d..., bo jego już nie dotyczy?
    Zwróć uwagę, że nie każdy ma samochód ważący 1000kg i 150KM pod maską i
    osiągający 100km w 7s. To że on może szybko ruszyć, nie oznacza, że inni
    też są w stanie szybko przyspieszyć - i w takich sytuacjach to właśnie
    ci szybcy i gniewni są przyczyna rozbijania płynności ruchu. A takich
    przypadków wcale nie jest tak mało. Może to, że Ty ich nie widzisz
    wynika z tego, że to Ty jesteś tym na pit-stopie, a ja mam teoretycznie
    113KM przy 1700kg i 17s do 100km/h ? ;-)

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 156. Data: 2010-05-15 13:08:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Michał Baszyński" <m...@g...ze.ta.pl> napisał w wiadomości

    > Jak ktos wybija sie na

    > Zwróć uwagę, że nie każdy ma samochód ważący 1000kg i 150KM pod maską i
    > osiągający 100km w 7s. To że on może szybko ruszyć, nie oznacza, że inni
    > też są w stanie szybko przyspieszyć

    Ale to już ich problem.

    >- i w takich sytuacjach to właśnie ci szybcy i gniewni są przyczyna
    >rozbijania płynności ruchu.

    Nie płynności ruchu, tylko Twojej jazdy - a to daleko nie to samo.
    Szybszy od Ciebie rozbija ruch dokładnie tak samo jak Ty (szybszym).

    >A takich przypadków wcale nie jest tak mało. Może to, że Ty ich nie widzisz
    >wynika z tego, że to Ty jesteś tym na pit-stopie, a ja mam teoretycznie
    >113KM przy 1700kg i 17s do 100km/h ? ;-)

    I w czym Ci przeszkadza ktoś kto wystartuje przed Tobą dwa razy szybciej?
    Bo że Ty przeszkadzałbyś jemu, to chyba nuie trzeba tłumaczyć.

  • 157. Data: 2010-05-15 13:52:41
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > też są w stanie szybko przyspieszyć - i w takich sytuacjach to właśnie
    > ci szybcy i gniewni są przyczyna rozbijania płynności ruchu. A takich

    ale jezeli taki zajmie pierwsza pozycje startowa to w czym Ci to przeszkadza
    ?

    > przypadków wcale nie jest tak mało. Może to, że Ty ich nie widzisz
    > wynika z tego, że to Ty jesteś tym na pit-stopie, a ja mam teoretycznie
    > 113KM przy 1700kg i 17s do 100km/h ? ;-)

    i dlatego ten co ma 150KM pod maska startuje szybciej. Prawidlowo, ze
    zajmuje pierwsza pozycje.

    Wedle zasady najszybszy na poczatek najwolniejszy na koniec. Wtedy zaden
    zadnemu nie przeszkadza. Jak jestes swoimi 2 tonami na pierwszej pozycji to
    kazdy musi startowac wolniej od Ciebie.

    Icek

  • 158. Data: 2010-05-15 13:55:25
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > zwężeniem, a na ich miejsce przyjedzie kolejnych 10 i wtedy ten co był 10.
    > na prawym pasie dojedzie jako 30. a nie 20. To chyba nie jest fair ?

    ale czego oczekujesz, ze swiat bedzie fair ?

    Jade do konca. Mi sie podoba. Najgorsze co mozna zrobic to sie zatrzymac.
    Starasz sie mozliwie blisko konca wjechac _plynnie_ (bez zatrzymywania
    kogokolwiek i siebie samego) na drugi pas.

    Wszystkie inne rozwiazania (np. zatrzymywanie sie na lewym duzo przed koncem
    albo zatrzymywanie sie nawet na samym koncu) prowadza do problemow, korkow i
    ograniczenia przepustowosci

    Icek

  • 159. Data: 2010-05-15 17:19:35
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2010-05-15 13:52, Icek pisze:

    > ale jezeli taki zajmie pierwsza pozycje startowa to w czym Ci to przeszkadza
    > ?

    jeżeli nie zmusi mnie do hamowania i potem przyspieszania (czyli zachowa
    płynność ruchu) to w niczym.
    A największy moim zdaniem problem z kierowcami w Polsce polega na ich
    braku wyobraźni (przewidywania rozwoju sytuacji) i nie widzeniu niczego
    i nikogo dalej na drodze poza czubkiem swojego nosa i za swoimi 4 literami.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 160. Data: 2010-05-15 17:58:48
    Od: "gl12d4" <g...@D...pl>

> [...]
    > był 10. na prawym pasie dojedzie jako 30. a nie 20. To chyba nie jest fair

    Jeśli na prawym i lewym jest z grubsza tyle samo aut, to wszystko jest git i
    nie ma co gdybać czy jest fair czy nie fair, bo to jakoś funkcjonuje ca 1 do
    1. Pytanie do jakiej proporcji ilości aut na pasie lewym do ilości aut na
    pasie prawym kierowcy z prawej zaczynają uważać tych z lewej za cwaniaków i
    choćby się mieli posrać, to bez względu na to czy włączający chce zmienić
    pas w środku (tych to nie rozumiem) czy na końcu pasa - nie wpuszczą

    pzdrw
    gl12d4