  • 11. Data: 2011-06-01 11:41:29
    Temat: Re: Fikcyjna Zakladka Reda Wejherowo
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Po pierwsze - nie ma takiego znaku w przepisach, a na pewno nie bylo jak
    > wiekszosc robilo PJ.
    > Trzeba dac stosowna tablice z tekstem "prosze sie ustawiac na dwoch
    > pasach".

    W ilu językach ?

    Nie stukną się czytając takie teksty ???

  • 12. Data: 2011-06-01 11:49:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rychu" <r...@a...pl> napisał w

    > B-25 na końcu zwężki wystarczy, aby wymusić jazdę na zakładkę.

    No nie - bo omijanie nie wyprzedzanie, i konwencja genewska.

    > Przecież nie muszą się ustawiać na dwóch pasach. Jak ktoś chce
    > stać
    > na prawym, jak lewy wolny, to jego sprawa.

    Ale jednak to jest prawdziwa przyczyna. Nie chca sie rodacy
    ustawiac na wolnym pasie, i jesli ma byc inaczej to od tego trzeba
    zaczac.

    > Natomiast jeśli ktoś
    > stoi albo toczy się lewym, mając przed sobą wolną drogę to już
    > jest to:
    > Art. 19.
    > 2. Kierujący pojazdem jest obowiązany:
    > - jechać z prędkością nieutrudniającą jazdy innym kierującym;
    > ...niestety baranów zasiali i nie przetłumaczysz im. Nawet
    > pokazując
    > symulacje, przykłady, itp. Na zakutą pałę już nic nie pomoże.

    Ale potem jest inny przepis - zmieniajacy pas ma ustapic
    pierwszenstwa.
    A jak juz stoi to mu nawet zakaz wyprzedzania nie pomoze :-)

    > Niestety gorzej jak masz np. pas do skrętu w lewo a drugi do
    > jazdy
    > prosto. Wtedy już sprawa nie jest taka prosta i nie jest też
    > jednoznacznie opisana.

    I takich sytuacji jest cala masa, pare razy wymienialem kiedy i
    dlaczego piekny zamek wcale nie jest piekny.
    Ale to juz wina dezorganizatorow ruchu w zarzadach drog, ze nie
    potrafia wykorzystac :-)

    J.

  • 13. Data: 2011-06-01 11:50:47
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-06-01, Piotr Czyż <i...@i...com> wrote:

    > A po co wjeżdżać na zamek kilometr przed zwężeniem? Widzisz jakiś sens?

    Nie widzę, jestem za jazdą obydwoma pasami aż do zwężenia. Z taką samą
    prędkością na obu pasach, bo inaczej zamek nie będzie działał.

    --
    Pozdrawiam,
    Krzysiek Kiełczewski

    http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta
    -by-era-czesc3/

  • 14. Data: 2011-06-01 11:54:00
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-06-01, Rychu <r...@a...pl> wrote:

    > B-25 na końcu zwężki wystarczy, aby wymusić jazdę na zakładkę.

    Nie wystarczy, nawet przestrzegany, nie rozwiązuje problemu z
    naprzemiennym wpuszczaniem samochodów z obu pasów.

  • 15. Data: 2011-06-01 12:00:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>
    >
    > W ilu językach ?

    Wystarczy w jednym, polskim.

    >Nie stukną się czytając takie teksty ???

    To im glebiej zapadnie w pamiec :-)

    J.

  • 16. Data: 2011-06-01 12:03:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Czyż" <i...@i...com> napisał w
    wiadomości news:is50fg$ov4$1@mx1.internetia.pl...

    > A po co wjeżdżać na zamek kilometr przed zwężeniem? Widzisz jakiś
    > sens?

    kilometr to nie , ale 50-200m w zaleznosci od predkosci to jak
    najbardziej tak.

    Poza tym nie odpowiedziales na pytanie kolegi - chcesz jechac na
    zamek czy wyprzedzac ciezarowki ?
    Bo tak zeby najpierw je wyprzedzic a potem one grzecznie wpuscily
    to na dluzsza mete sie nie da - juz sie nie da :-)

    J.

  • 17. Data: 2011-06-01 12:26:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotr,

    Wednesday, June 1, 2011, 11:24:00 AM, you wrote:

    > A po co wjeżdżać na zamek kilometr przed zwężeniem? Widzisz jakiś sens?

    Nie wiesz po co? A choćby żeby zablokować możliwość zjazdu tym zjazdem
    na 800 metrów przed zwężeniem. Jak stoimy to wszyscy - ci do zjazdu
    też! ;)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 18. Data: 2011-06-01 12:28:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello niusy.pl,

    Wednesday, June 1, 2011, 11:41:29 AM, you wrote:

    > W ilu językach ?
    > Nie stukną się czytając takie teksty ???

    Taki długi tekst i konieczność jego zrozumienia faktycznie mogą u
    niektórych TIRmanów powodować zawieszenia...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 19. Data: 2011-06-01 14:39:10
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Użytkownik "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Wystarczy w jednym, polskim.

    > To im glebiej zapadnie w pamiec :-)

    W USA stawiają tabliczki 'lane ends, merge right' i działa...

    MJ

  • 20. Data: 2011-06-01 15:32:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w
    > W USA stawiają tabliczki 'lane ends, merge right' i działa...

    Ale to jak rozumiem odwrotnie niz u nas - ostrzezenie ze pas
    zaniknie i trzeba go zmienic.

    A u nas odwrotnie - nasi czy to z kultury, strachu czy zle pojetego
    cwaniactwa ustawiaja sie na dobrym na dlugo za wczesnie, i trzeba
    temu zapobiec :-)

    J.