  • 31. Data: 2010-11-26 03:28:46
    Temat: Re: Fenomen autostrady A4 ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "GB" <g...@o...pl> napisał

    > po prostu remonty, wlasciciel ma w dupie klientow bo sa mu
    > niepotrzebni, tak jest ulozona umowa z panstwem... no wiele sie
    > na to sklada.

    Zaraz zaraz - Adam nie powiedzial o jaki odcineik chodzi, a A4
    dluga jest.

    Fenomen ? Moze po prostu statystyka, jak jedzie 1000 pojazdow na
    godzine, to moze i nie dziwne ze co pare dni jest wypadek.

    Chociaz .. miedzy Wroclawiem a Opolem barierka na srodku niezle
    pogieta.

    J.

  • 32. Data: 2010-11-26 07:21:23
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik Marcin Kiciński napisał:
> [...]
    utostrade

    > Jako że jest już po wyborach, władze Jaworzna mogłyby już przestać
    > wciskać kit, jak to teraz będzie się fantastycznie w kilka minut omijało
    > bramki na A4, bo nie będzie. 3 km nowej, dwupasmowej drogi a potem
    > czarna dupa. Wiem bo jeżdżę drogą 79 z Mysłowic do Chrzanowa. Da się,
    > ale już widzę uszczęśliwionych i wdzięcznych kierowców, którzy uwierzą w
    > bajki o pięknej nowej drodze i po 11 grudnia postanowią zaoszczędzić te
    > nieszczęsne 8 zł.
    Hmmm a w czym ty masz problem - pracujesz w Stalexporcie albo jakiejs firmie co
    dostaje zamowienia
    od monopolisty?
    Nie jest to super, hiper obwodnica ale omija cale centrum miasta choc jest troche
    pokrecona. Jadac
    nia bedziesz mial od S1 do A4 (wjazd w Byczynie) o ile sie nie myle 3 lub 4 swiatla.
    Pomijam juz
    wygodny wyjazd/wjazd z/do Jaworzna, bo od os.Stelego (rondo przy MC) w strone S1
    wyjezdzalo sie
    czasem i 50min a to jakies 4/5 km.
    Skoro dla Ciebie jezdzaca kilka razy w tygodniu A4 (bramki) 8pln to malo to pozostaje
    tylko
    pogratulowac. Pomijam fakt, ze w Jeleniu wezel na A4 nadal jest tylko czesciowo
    otwarty - jakas
    paranoja :-)

    pozdrawiam
    Oskar Wilde

  • 33. Data: 2010-11-26 08:00:20
    Od: MarMarK <m...@o...pl>

    On 26 Lis, 07:21, Gabriel 'wilk'
    <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> wrote:

    > Hmmm a w czym ty masz problem - pracujesz w Stalexporcie albo jakiejs firmie co
    dostaje zamowienia
    > od monopolisty?

    Nie pracuję i sam staram się nie używać autostrady.

    > Nie jest to super, hiper obwodnica ale omija cale centrum miasta choc jest troche
    pokrecona.

    I własnie o tym piszę - żeby już przestać opowiadać bajki jak to teraz
    będzie super. Będzie prawie tak samo jak do tej pory, ale kto teraz
    tamtędy nie jeździ to uwierzy w bajki i będzie mocno zawiedziony.

    > Pomijam juz
    > wygodny wyjazd/wjazd z/do Jaworzna, bo od os.Stelego (rondo przy MC) w strone S1
    wyjezdzalo sie
    > czasem i 50min a to jakies 4/5 km.

    I to pewnie jest główny cel jej budowy, i chwała władzom miasta za to
    że dbają o swoich mieszkańców.

    Pozdrawiam
    MK

  • 34. Data: 2010-11-26 08:07:40
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-11-25 14:23, Cavallino pisze:
    > Ruch drogowy organizowany w sposób naturalny praktycznie zawsze jest
    > mniej wypadkogenny, od takiego który próbuje się uregulowac milionami
    > sztucznych przepisów.
    > Zwłaszcza jak dzieje się to w taki sposób jak u nas, że wprowadza się
    > przepisy wbrew woli narodu, a co za tym idzie, naród je zlewa i jeździ
    > jak chce, jednocześnie uważając, że inni mają obowiązek się do tych
    > przepisów stosować.

    Wlasnie tak jest. Tam praktycznie wszyscy maja pierwszenstwo i
    jednoczesnie nikt. Wymusza to ciagle kontrolowanie sytuacji, a nie
    usypiajace "mam pierwszenstwo", "byl/nie bylo znaku", "przeciez mialem
    zielone".
    Cmentarze sa pelne ludzi, ktorzy mieli pierwszenstwo. Mi sie czesto
    dziwia, ze widzac samochod dojezdzajacy do skrzyzowania w sposob
    niejednoznaczny, zwalniam. "Przeciez masz pierwszenstwo",
    "wiem"-odpowiadam, "ale nie wiem, czy on wie".

    Tak jak mowisz: znakow jest duzo za duzo. Jakies pol roku wstecz, moze
    rok, bylo bardzo glosne "urealnienie oznakowania na drogach" i co? Nic.
    Wyszlo jak zwykle.

    Swego czasu podnioslem niesmiala sugestie, ze zlikwidowanie 80-90%
    znakow dramatycznie podniosloby bezpieczenstwo na drogach. Nadal to
    podtrzymuje.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 35. Data: 2010-11-26 09:41:02
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był sobie taki dzień: 26 listopad (piątek), gdy o godzinie 8:07
    *MarcinJM* naskrobał(a):

> [...]
    >
    > Swego czasu podnioslem niesmiala sugestie, ze zlikwidowanie 80-90%
    > znakow dramatycznie podniosloby bezpieczenstwo na drogach. Nadal to

    to prawda, że sporo znaków jest w miejsca w których nie powinny być.
    Jednak nie sądzę, by znaki jako takie były odpowiedzialne za mniejsze
    bezpieczeństwo np.: czy sygnalizacja świetlna jest winna, że sporo
    kierowców wjeżdża na skrzyżowanie nawet na "wczesnym" czerwonym?

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2010-11-26 09:36:15

  • 36. Data: 2010-11-26 10:06:47
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jednoczesnie nikt. Wymusza to ciagle kontrolowanie sytuacji, a nie
    > usypiajace "mam pierwszenstwo", "byl/nie bylo znaku", "przeciez mialem

    Dokładnie o to chodzi.
    Rozum zawsze działa lepiej, niż durne przepisy.

    > Swego czasu podnioslem niesmiala sugestie, ze zlikwidowanie 80-90% znakow
    > dramatycznie podniosloby bezpieczenstwo na drogach. Nadal to podtrzymuje.

    90% znaków i 90% przepisów regulujących wszystko z oddychaniem włącznie.

    I nie tylko chodzi o ruch drogowy - chodzi o każdy aspekt życia.
    Przepisy służą głównie prawnikom i ich obławianiu się na próbujących myśleć
    logicznie klientach.

  • 37. Data: 2010-11-26 12:06:07
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był sobie taki dzień: 26 listopad (piątek), gdy o godzinie 10:06
    *Cavallino* naskrobał(a):

> [...]
    >
    > I nie tylko chodzi o ruch drogowy - chodzi o każdy aspekt życia.
    > Przepisy służą głównie prawnikom i ich obławianiu się na próbujących myśleć

    tu się mylisz. Przepisy/Prawo mają uchronić przed narzuceniem
    "reguł/praw" przez jednostki/grupy cwańsze/brutalniejsze/silniejsze.
    Zawieszenie przepisów drogowych spowodowałoby, że grupą "rządzącą" na
    drogach byłyby "Tir-y".

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2010-11-26 12:01:00