-
41. Data: 2018-12-08 10:34:28
Temat: Re: Fan ICE o EV :P
Od: kk <k...@o...pl>
On 2018-12-07 16:32, Myjk wrote:
> Thu, 6 Dec 2018 12:53:50 -0800 (PST), s...@g...com
>
>> Daruj mi jakies wycieczki okolo tematowe.
>
> Nie daruję, bo próbuję Ci pokazać sposób w jaki myślisz. No a myślisz jak
> ci co w dzisiejszych czasach kupują do nowego domu kotły na wyngiel. Oni
> też twierdzą, że prądem się nie opłaca i że można zamarznąć w zimie.
>
>> Nope. W cyklach sie to wyraza bo tak wygodnie ale w praktyce 5 letnie
>> liion uzywane zwyczajnie nadaja sie do wymiany.
>
> Nie prawda, co pokazują nie tylko stare Leafy, ale także Tesle (które
> głównie są ładowane dużym prądem). Osobiście jeździłem imievem który miał
> sześć lat i nalot 80tkm. Fakt, miał zrąbane do połowy baterie, ale historia
> tego auta nie była znana, bo pierwsze trzy lata był lizingowany (chyba
> przez kobitę, bo wszystko pazurami podrapane w środku, więc wątpię aby
> przeczytała instrukcję skoro widać nawet faceci jej nie czytają), potem
> wrócił do MMC i kolejne trzy lata notorycznie stał podpięty do prądu
> (służąc za auto pokazowe i zastępcze), bo nikomu się nie chciało go
> odłączać gdy auto stało. Wiadomo, że w takim trybie się baterie degradują
> bardziej niż gdyby auto było używane. Zresztą nie wiadomo co było w nim
> uszkodzone, być może tylko jedna cela która rzutowała na resztę. No ale
> ponieważ odpuściłem sobie ten zakup, to już dalej tematu nie badałem. Z tej
> samej serii jeździ imiev kupiony przez pracownika MMC (w Łodzi) i po tych 6
> a teraz już blisko 7 latach ma sprawne akumulatory i zasięg (w zimie) ponad
> 100km ze 140-160 (w lato). W każdym razie nie trzeba baterii WYMIENIAĆ po 5
> latach.
>
>> [...]
>> To ze jakies tesle maja 500tkm nie znaczy ze po dordze nie mialy aku
>> wymienianego. Tesla sie zbytnio obfitoscia napraw gwarancyjnych nie
>> chwali. Ani ich kosztem. Ale to inny temat.
>
> Oczywiście, ale skoro był wymienione na gwarancji to co to użytkownika
> obchodzi? Ergo, Tesla nic nie ukrywa. Patrz tutaj:
> http://elektrowoz.pl/auta/tesla-model-s-z-najwiekszy
m-przebiegiem-oto-90d-ktora-przejechala-prawie-650-t
ysiecy-kilometrow/
> https://elektrowoz.pl/auta/tesla-model-x-z-najwieksz
ym-przebiegiem-ta-przejechala-prawie-pol-miliona-kil
ometrow/
>
> Ale to ekstremalne przypadki, 2 i 3-letnie auta, z tego co piszą ładowane
> raptownie do 95% codziennie nawet 4x i też notorycznie mocno przegrzewane.
>
>> Ale moze masz jakies info o zywotnosci akumulatorow w niehybrydach? O
>> zywotnosci w hybrydach nieco wiem i moge przyznac ze w priusach to nie
>> problem. Anu uzytkowy ani kosztowy. W przypadku pelnych elektrykow wiele
>> nie szukalem. Mozesz cos podrzucic?
>
> Nie składuję takich danych, mnie szukanie zajmie tyle samo co Tobie:
>
> Tesla:
> https://elektrowoz.pl/tag/degradacja-baterii-w-tesli
/
>
> Leaf:
> http://samochodyelektryczne.org/jak_szybko_spada_poj
emnosc_akumulatorow_nissana_leafa.htm
>
> Średnio przez 5 lat to 80%, czasem mniej, czasem więcej -- i nie trzeba ich
> wymieniać po 5 latach.
>
>> Masz wiele wrazen i sobie wiele dopowiadasz w trakcie dyskusji. Nic na to
>> nie poradze. Korzystalem z wielu urzadzen i widzialem jak wyglada temat
>> i to zgadza sie z tym co mowia inni.
>> O ile nie jest problemem ze laptop zamiast 4h dziala 2h o tyle w naszej
>> dyskusji to jeden z kluczowych parametrow.
>
> Póki co statystyki pokazują, że baterie tracą mniej i wytrzymują spokojnie
> nawet 10 lat.
>
A nie można pocztać o technologii baterii by oszacować czas eksploatacji
tych baterii ?
-
42. Data: 2018-12-12 17:15:13
Temat: Re: Fan ICE o EV :P
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tue, 4 Dec 2018 15:23:25 +0100, Myjk
> Tym razem nic dodać, nic ująć
To już wiadomo czemu autor zjechał Nissana
za bublowate ładowanie aku w Leafie. :P
Bo se kupił Teslę 3.
https://www.youtube.com/watch?v=mfIjMxyg00o
Swoją drogą Tesla się odgraża, że od lutego '19
do UE będzie trafiać 3000 szt. T3 _tygodniowo_.
Ciekawe kiedy chińskie elektryki zaleją EU,
tam ponoć już ponad 200 producentów samochodów
elektrycznych działa.
--
Pozdor
Myjk