  • 41. Data: 2012-12-06 15:21:40
    Temat: Re: Energia za darmo
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
    Hello qlphon,

    >Te 9V... Wszyscy początkujący chca cos robić z 9V... Człowiek
    >tłumaczy, ze to najdroższa bateria w przeliczeniu na Wh a oni z
    >uporem
    >maniaka :(

    Ale przeciez on nie chce drogiej baterii, tylko w gniazdku miec :-)

    Jak to za mlodu bylo, to byc moze przeliczal tez na dwie plaskie
    baterie. I dobrze, bo jedna daje troche za male napiecie, a z 9V to
    TTL zasilac mozna
    (stabilizatorem).

    J.

  • 42. Data: 2012-12-06 19:01:21
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-12-05 20:03, Arek pisze:
    > Andrzej Lawa napisał(a) w wiadomości: <50b953c3$1@news.home.net.pl>...

    > Każdy to przechodził mniej-więcej w tym wieku? :) Napięcie to jest to!
    > Co tam jakaś moc...

    Skądś wiedziałem, że prądu oszukać się nie da.
    Chciałem więc silnik pneumatyczny, jednocześnie
    napędzający auto i kompresor dopełniający zbiornik.

    Niestety, było to za skomplikowane, by budować:)

    > Tylko nabrałem wątpliwości, bo silniczek z trudem ale dawało się
    > jednak zatrzymać palcami.
    > Poza tym dorośli co prawda wapniaki i tacy mało kumaci ale mimo to
    > powinni na to wpaść wcześniej... Coś nie tak...

    Dorośli ciągle oszukują. A oglądacze internetu dalej nie rozumieją
    koncepcji napięcia:
    http://9gag.com/gag/5982738

    :)

    pzdr
    bartekltg

  • 43. Data: 2012-12-06 22:00:03
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2012-12-04 00:39, Anerys pisze:

    > Ferrytu... może... choć według dzisiejszej podziwaczonej
    > nomentamtegoklatury, czy jak go zwał, to chyba było by tritlenku
    > diżelaza (Fe2O3)? :)

    Albo może my to zawdzięczać "humanistom" tłumaczącym angielskie newsy na
    nasz język. Dzięki temu mamy też tranzystory silikonowe.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 44. Data: 2012-12-06 23:52:15
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Mario" <M...@...pl> napisał w wiadomości

    > Albo może my to zawdzięczać "humanistom" tłumaczącym angielskie newsy na
    > nasz język. Dzięki temu mamy też tranzystory silikonowe.

    Raczej "huj"(1)-manistom... Nawet CV, z niezrozumiaych względów wymawia się
    jak "s-i_wi", mimo, że to jest skrót wyrażenia łacińskiego, gdzie wymowa
    jest zupełnie inna (język romański z grupy italskich), nie angielskiego
    (język germański). Festiwal filmowy "Camerimage", jak nastał, wymawiało się
    z francuska "kamerimaż", dziś nie wiem z jakiego powodu "kamerimidż".
    A tranzystory silikonowe...? Hmm... może się znalazł jakiś mastaha i wziął
    zdrapał z okna u babci trochę silikonu, z jednej strony wyrwał trochę dziur,
    z drugiej nawpykal elektronów, przystawił elektrody i zabanglało? :)))
    Tymczasem idę napić się monotlenku diwodoru, przepraszam, monoksydu
    dihydrogenu, oraz może wytrawię jakąś płytkę w mieszance (a jak, idźmy na
    całość) z sulfacie kupryku zmieszanym z chlorydem sodiumu :))(2)
    Rozpuszczonych w DHMO oczywiście :)))
    (1) Tak, wiem, że przez "ch", ale inaczej nie pasowało by do wyrazu
    oryginalnego...
    (2) Cupric sulphate - siarczan miedzi, tak miałem napisane na słoju, sodium
    chloride, to oczywiście, sól kuchenna, ale po endżjelsku kuulowo brzmi...
    (qrva mać, przepraszam...)
    A ja, wymawiam nie "si-di", tylko "ce-de", nie "di-vi-di", tylko
    "de-fał-de", czy w rzadziej spotykanej wersji "de-we-de" (często spotykałem
    u starszych wykształconych ludzi wymowę "we" na literę "V"). Ja szanuję
    język polski. I ochoczo poprawię błąd, jeśli go zrobię, bo nie myli się
    tylko ten, co nie robi niczego.
    A teraz idę posłuchać wiadomości, gdzie powiedzą, że w gniazdku płynie prąd
    o mocy 230 wolt... (w sensie nierozróżniania wielkości fizycznych) :P :).

  • 45. Data: 2012-12-07 02:05:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Anerys napisał:

    > (2) Cupric sulphate - siarczan miedzi, tak miałem napisane na słoju, sodium
    > chloride, to oczywiście, sól kuchenna, ale po endżjelsku kuulowo brzmi...

    Dawnymi czasy w Polszcze na ten siarczan mówiło się kuperwas. Tyz piknie.

    Jarek

    --
    Sodium do prania

  • 46. Data: 2012-12-07 03:31:27
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Dawnymi czasy w Polszcze na ten siarczan mówiło się kuperwas. Tyz piknie.

    No tak Jarku, ale zobacz, to by nie było po angielskiemu :P :))
    Ciekawe, jaką nowomową-wenedykiem nas "obdarzą" yntelygętni jynaczej
    "tfuurcy", jak mamy tranzystor silikonowy (ciekawe, jak te mugole nazwą
    tranzystor germanowy, z rzadka jeszcze spotykany), życiorys skrócony to
    teraz jakieś pieprzone si-wi, szefa UEAFA/FIFA/innych nazywa się
    *nieprawidłowo* "prezydentem"...

  • 47. Data: 2012-12-09 19:43:46
    Od: jan kowalski <d...@g...com>

    > Oczywiście nie neguje zalet zas. imp., ale cytując klasyka, "żeby te
    > plusy nie przyslanialy minusów".
    > A na poważnie, pochodzi taki imp. ze 30 lat bezawaryjnie ? ;)

    Te impulsowe projektowane w latach 80-tych, czesto tak. Pewno mieli
    stara dobra technologie na elektrolity.

    >Właśnie ta grupa 'paranaukowców' jest najśmieszniejsza. Jestem
    >w stanie zrozumieć 'XXI wiecznego Teslę', który z narażeniem
    >zdrowia swojego i bezpieczników tworzy przedziwne eksperymenty,
    >a wyniki zdejmuje multimetrem za dychę. I jemu 'coś wychodzi'.

    Uzywajac odpowiedniego multimetru "czytaj podrobke dt830 za 4,99zł"
    sam jestem w stanie wykazac ze
    perpetum mobile istnieje. Tylko trzeba trafic na odpowiedni model i da
    sie:) Blad 40% w tych miernikach to norma.

  • 48. Data: 2012-12-10 17:45:16
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Dawnymi czasy w Polszcze na ten siarczan mówiło się kuperwas. Tyz piknie.

    Siny kamień! Albo witriol miedzi...

    --
    darek

  • 49. Data: 2012-12-10 17:54:06
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik bartekltg napisał:

> [...]
    > może być nawet więcej. I niemała grupka próbuje. Silniki Adamsa,
    > silniki na magnesy stałe, diabelski młyn z przeskakującymi
    > kuleczkami czy latający taboret. Nawet wąłsną wiki mają:
    > http://peswiki.com/index.php/Directory:CD_Motor
    >
    > Wynik: taki, jak przewidzieli ci, co wiedzą;-)
    >

    > Poza energią tacy ludzie lubią atakować pęd.
    > Nagrodę krajową ma oczywiście Lucjan Łągiewka,
    > o trofeum światowe dzielnie walczy z pewnym chińskim
    > inżynierem od radarów i mikrofal, który ładując w ścięty
    > stożek mikrofale chciał uzyskać bezodrzutowy pędnik
    > (bo przecież fala e-m odbijając się wywołuje ciśnienie,

    Akurat pomysł Łągiewki ma racjonalne jądro - przechwycić pęd układem
    nieniszczonym, zamienić w moment pędu i zostawić do spokojnego
    rozproszenia energii w dłuższym czasie. Jeśli trzeba często i
    powtarzalnie spory pęd przechwycić bez nadmiernych opóźnień - może być
    to przydatne, ostatnio chyba ktoś tym pomysłem się zainteresował. Jeśli
    ma być to zderzak samochodu który w normalnej eksploatacji jednak
    żadnego pędu przejmować nie powinien - taniej wymienić w razie
    nieszczęścia kawał plastiku jak wozić ciężkie, skomplikowane, zawodne i
    drogie mechanizmy. Fizycznie pomysł Łągiewki działał - on po prostu w
    proponowanym zastosowaniu nie miał sensu ekonomicznego.

    --
    Darek

  • 50. Data: 2012-12-10 18:02:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>