-
51. Data: 2012-12-10 18:14:33
Temat: Re: Energia za darmo
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" napisał w wiadomości
>Akurat pomysł Łągiewki ma racjonalne jądro - przechwycić pęd układem
>nieniszczonym, zamienić w moment pędu i zostawić do spokojnego
>rozproszenia energii w dłuższym czasie. [...] Jeśli ma być to
>zderzak samochodu który w normalnej eksploatacji jednak żadnego pędu
>przejmować nie powinien - taniej wymienić w razie nieszczęścia kawał
>plastiku jak wozić ciężkie, skomplikowane, zawodne i drogie
>mechanizmy. Fizycznie pomysł Łągiewki działał - on po prostu w
>proponowanym zastosowaniu nie miał sensu ekonomicznego.
Nie tylko. Przeciez tak nie ped przechwycisz, ale energie.
A ped ... owszem, zadziala, jak jeszcze zderzak bedzie pol metra przed
auto wystawal.
J.
-
52. Data: 2012-12-10 19:12:09
Temat: Re: Energia za darmo
Od: Michoo <m...@v...pl>
On 10.12.2012 18:14, J.F wrote:
> Nie tylko. Przeciez tak nie ped przechwycisz, ale energie.
> A ped ... owszem, zadziala, jak jeszcze zderzak bedzie pol metra przed
> auto wystawal.
Strefy zgniotu w dzisiejszych samochodach są pewnie większe, ale jeden z
wielu problemów "wynalazku" to działanie tylko przy centralnym, czołowym
uderzeniu. Do tego jak liczyłem siły na przekładni to były znacznie za
duże, żeby to się trzymało w kupie.
--
Pozdrawiam
Michoo
-
53. Data: 2012-12-11 02:39:15
Temat: Re: Energia za darmo
Od: bartekltg <b...@g...com>
W dniu 2012-12-10 17:54, "Dariusz K. Ładziak" pisze:
>
> Akurat pomysł Łągiewki ma racjonalne jądro - przechwycić pęd układem
> nieniszczonym, zamienić w moment pędu i zostawić do spokojnego
> rozproszenia energii w dłuższym czasie. Jeśli trzeba często i
Bzdury. Dokładnie to robi amortyzator/strefa zgniotu.
Dzięki niezerowej drodze hamowania przyspieszenie jest
ograniczane (i to są główne parametry, maksymalne
przyspieszenie i tak >=v^2/2S). A pochłonięcie tej energii
(zderzenie niesprezyste) powoduje, że auto później
nie odskakuje.
> powtarzalnie spory pęd przechwycić bez nadmiernych opóźnień - może być
Tak, to jest główna zaleta tego zderzaka. Robi za 'odnawialną'
strefę zgniotu.
> to przydatne, ostatnio chyba ktoś tym pomysłem się zainteresował. Jeśli
> ma być to zderzak samochodu który w normalnej eksploatacji jednak
> żadnego pędu przejmować nie powinien - taniej wymienić w razie
> nieszczęścia kawał plastiku jak wozić ciężkie, skomplikowane, zawodne i
> drogie mechanizmy. Fizycznie pomysł Łągiewki działał - on po prostu w
> proponowanym zastosowaniu nie miał sensu ekonomicznego.
Nie działa tak jak Łągiewka o nim myśli i czego od niego oczekuje.
'Publikował' papiery w których twierdził, że przyszpieszenie
na kierowcy jest inne niz wynika z... geometrii.
No i oczywiscie jego urzadzenie mialo lamac zazade zachowania pedu.
W tym sensie jego urzadzenie nie dziala i za to zostal w poprzednim
poscie uznany za oszoloma deady. Nie za same pisanie bzdur, ale za
to, że uparte się ich trzymanie na dobrą na 15 lat sprawę udupilo
nienajgorsze urządzenie.
pzdr
bartekltg