  • 71. Data: 2024-09-05 11:21:50
    Temat: Re: Elektryki takie bezpieczne cd.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 4 Sep 2024 19:44:59 +0200, Myjk wrote:
    > Wed, 4 Sep 2024 14:32:16 +0200, J.F
    >
    > No coś ty, to zapytaj januszków i innych radziów, dlaczego
    > nie wrzucają tutaj info o pożarach spaliniaków, nawet jeśli
    > do nich ta informacja jakimś cudem dotrze. Albo pokaż choć

    Ja nie wrzucam, bo nie widziałem :-)
    Z mediów ... rzadko trafiam.
    A niby jest ich ze 20 dziennie.

    Cavallino wrzucił forum, ale dopiero poproszony :-)

    > jeden wątek jaki założyli przez minione 20-30 lat piętnujący
    > dodatkowo że trzeba przez pożary zabronić używania smrodów
    > spalinowych tak jak to robią wielokrotnie w przypadku BEV
    > w ciągu tylko tego jednego roku.

    Pożar samochodu na drodze nie jest problemem.
    Się wypali i zgasnie, albo strażacy dojadą i dogaszą.
    Można by wręcz powiedzieć, ze nie warte wzmianki w prasie :-)

    Pożar samochodu po wypadku już jest pewnym problem, bo ludzie mogą nie
    być w stanie wyjsc. Patrz przypadek Sebastiana M.

    Pożar samochodu na otwartym parkingu może być problemem, jak się
    sąsiednie samochody zajmą, a od nich sąsiednie itp.

    Pożar samochodu w podziemnym parkingu jest problemem, bo grozi
    zawaleniem budynku.

    No i teraz - co ma większe szanse zapalenia - wyłączony spalinowy, czy
    ładujący się elektryk?
    A wyłączony LPG? A ma zakaz wjazdu, zupełnie nie wiadomo czemu :-)

    Ale trzeba przyznać, ze tych kilka ostatnich dużych pożarów -
    Warszawa, statek, Luton - to nie przez elektryki.

    > A ilu ty widziałeś gwałcicieli w ubiegłym tygodniu,
    > w sierpniu, ilu w tym roku?

    Na czole nie mają napisane.
    Wedle policji mamy 1.5 tys gwałtów rocznie, czyli z 5 razy mniej niż
    pożarów samochodów.

    Same gwałty też się robi dyskretnie, a potem na nagłośnieniu nikomu
    nie zależy. No chyba, ze imigrant :-P

    A pożar ukrywa sie trudno.

    > Jakbyś nie zrozumiał,
    > to że ich nie widać, nie znaczy że ich nie ma.
    > Samych pożarów nie widzę, widzę zjarany asfalt
    > i barierki.

    Ale ja nawet tego nie widzę.

    No dobra, na drodze patrzę się na drogę, a nie po barierkach.

    > Tylko u skończonych idiotów. Też do nich należysz?

    No coż, jak patrzę na te spalone hulajnogi, Delle, telefony,
    a nawet samoloty (zaden sie nie zapalił od baterii), to nie wiem, kto
    tu jest idiotą.

    > Ci którym zależy aby obrzydzić je ludziom.

    Czyli kto konkretnie?
    Fakt, Obajtek kupił trochę prasy dla Orlenu :-)

    > To dlaczego nie ma wszystkich pożarów spaliniaków w mediach,
    > choć PSP podaje wartość ponad 8800 sztuk rocznie?

    Małe nie warte wzmianki?
    Nikt nie sfilmował?
    Szybko wrak uprzątneli?

    Może się mediow spytaj.
    Jak widać - troche w mediach jest.

    > Kierowca akurat jest tu najmądrzejszy, zabezpieczył siebie i ostrzegł
    > innych -- na cholerę ryzykować zdrowiem i życiem. Jak widać ta gaśnica
    > "obywatela" się na gówno zdała, tak jak się to dzieje w większości
    > przypadków.

    Ale kierowca nie wiedział, ze nic nie da.
    Nie miał gaśnicy?
    Gaśnica w bagazniku, a tam z tyłu się panie pali, i benzyna tam jest.

    P.S. Jeden tzw pożar widziałem - coś się zaczeło dymic komuś z koła,
    popsikał i pomogło, nawet drugiej gaśnicy nie trzeba było.

    J.

  • 72. Data: 2024-09-05 11:23:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 4 Sep 2024 19:07:29 +0200, Myjk wrote:
    > Wed, 4 Sep 2024 14:20:22 +0200, J.F
    >
    > Nie ma to większego znaczenia, bo i tak usłyszysz
    > tudzież przeczytasz najwyżej o jednym na miesiąc.

    Cavallino podał dobrego linka i tam było z 15 w ciągu 2 tygodni..

    > Za to usłyszysz o KAŻDYM, nawet najmniejszym,
    > incydencie z elektrykiem.

    A skąd wiesz, ze o każdym?

    J.

  • 73. Data: 2024-09-05 11:27:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 4 Sep 2024 18:25:36 +0200, Cavallino wrote:

    > A Ty ile widziałeś palących się bev w życiu?

    Na żywo żadnego, ale biorąc pod uwagę, ile ich jest w Polsce, to wcale
    nie dziwne :-)

    > Nie "budzi" tylko "hejterzy nim straszą".

    Straszą, straszą, ale może dzięki temu ktoś nie spłonie żywcem :)

    > Ruskie, turbany, koncerny paliwowe,

    Miało by to sens, ale komu i jak płacą?

    > stary przemysł motoryzacyjny,

    I tak co parę lat wypuszczają nowy model.
    Może być elektryczny.

    > reklamodawcy za kliki na sensacyjne tytuły itd itp

    Reklamodawcy by IMHO płacili tak samo za pożary spalinowych.

    > Zwłaszcza gdy jest dobrze opłacana - temat totalnie sztucznie wykreowany.
    > Ale hejt działa, więc się nasila, a lemingi łykają.

    No ale co - słabo opłacana, czy tak mało hejterów spaliniaków ? :-)

    J.

  • 74. Data: 2024-09-05 11:53:08
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 5 Sep 2024 00:17:13 +0200, w <vbam9j$19g$1@news.chmurka.net>, io
    <i...@o...pl.invalid> napisał(-a):

    > To szukaj mądrości gdzie indziej.

    No ba, przecież nie od ciebie...

  • 75. Data: 2024-09-05 12:57:16
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-09-2024 o 11:27, J.F pisze:

    > Na żywo żadnego

    I wszystko na temat Twojego głupiego pytania.

    A trujesz o tym, jakbyś codziennie widział, tak samo jak inni hejterzy.

    > Straszą, straszą, ale może dzięki temu ktoś nie spłonie żywcem :)

    Jak się spali w ice, albo w łóżku, to pewnie mu na zdrowie wyjdzie.
    O ile dożyje, zanim raka od spalin złapie.

    > Miało by to sens, ale komu i jak płacą?

    Poczytaj w archiwum grupy, nikt nie będzie Twojej sklerozy leczył i co
    kilka miesięcy odpowiadał na te same Twoje pytania.

    > I tak co parę lat wypuszczają nowy model.
    > Może być elektryczny.

    Tylko trzeba jeszcze sprzedać.
    A tu się nie da, bo chińczyki i Tesla dają lepsze ceny przy nie gorszych
    parametrach....
    Więc lepiej zostać przy tym co się sprzedawało.

    > Reklamodawcy by IMHO płacili tak samo za pożary spalinowych.

    Widać się mniej klikają.

    > No ale co - słabo opłacana, czy tak mało hejterów spaliniaków ? :-)

    Moda jest na hejt bev.
    Co ktoś głupszy i mniej obeznany z tematem, tym chętniej bierze w nim
    udział.

  • 76. Data: 2024-09-05 13:00:32
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-09-2024 o 11:21, J.F pisze:

    > Ja nie wrzucam, bo nie widziałem :-)
    > Z mediów ... rzadko trafiam.
    > A niby jest ich ze 20 dziennie.
    >
    > Cavallino wrzucił forum, ale dopiero poproszony :-)

    > Pożar samochodu na drodze nie jest problemem.

    Chyba że akurat ktoś był w środku...
    Czy to też jest problem tylko ja zfajczy się coś co nie jest płynnym
    paliwem pędzone?

    > Ale ja nawet tego nie widzę.

    Wyjdź z domu czasami.
    Ja przy każdej trasie się łapię na tym, ile tego jest....

  • 77. Data: 2024-09-05 13:43:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 5 Sep 2024 13:00:32 +0200, Cavallino wrote:

    > Chyba że akurat ktoś był w środku...
    > Czy to też jest problem tylko ja zfajczy się coś co nie jest płynnym
    > paliwem pędzone?

    A to zależy ile czasu daje na ewakuację, jakie strumienie ognia
    generuje, i na ile trzeba zamykać autostradę ... 24h? :-)

    No na razie tych elektryków mało, więc każdy widziany płonący
    wzbudza podejrzenie, że coś za częstoo one się palą.

    > Wyjdź z domu czasami.
    > Ja przy każdej trasie się łapię na tym, ile tego jest....

    No weźmy np to
    https://www.youtube.com/watch?v=115AtBeNDz8

    Ile zobaczysz ?

    Choc gdzieś te ślady powinny być
    https://www.youtube.com/shorts/PhuiwTpJWmQ
    https://www.youtube.com/shorts/qBkotWMOWe0
    https://www.youtube.com/watch?v=EZpCLq32Y1o
    https://www.youtube.com/watch?v=UTjWTrF-x8w
    https://www.youtube.com/watch?v=HUwztypNe0I

    itd - faktycznie dużo
    https://www.youtube.com/results?search_query=po%C5%B
    Car+na+A4

    Nie to miejsce, nie ten czas, szybko wymieniają/malują,
    czy deszcz szybko zmywa?

    Czy ja po prostu ślepy jestem?
    Tzn skoncentrowany :-)

    J.

    P.S. A - ja prawie zawsze lewym pasem, wido na pobocze ograniczony ...

  • 78. Data: 2024-09-05 14:12:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 5 Sep 2024 12:57:16 +0200, Cavallino wrote:

    > I wszystko na temat Twojego głupiego pytania.
    >
    > A trujesz o tym, jakbyś codziennie widział, tak samo jak inni hejterzy.

    no cóż - pożarem spaliniaka jakoś nie czuję się zagrożony, może
    dlatego, ze nie widziałem. A może dlatego, ze kilka miałem i mam,
    i sie nie zapaliły :-)

    Choc tych 7+tys rocznie w Polsce juz robi wrażenie. 20 dziennie ... no
    powinienem coś chyba zobaczyć?

    Z kolei bev na tyle mało jeździ, ze nawet taki pożar widziany w
    mediach budzi zaniepokojenie.

    Są jeszcze statystyki strażaków ... ale jak pochodzą z krajów, gdzie
    jest wiele podpaleń, to ja je odrzucam, przynajmniej na razie

    > Jak się spali w ice, albo w łóżku, to pewnie mu na zdrowie wyjdzie.

    Pewnie nie, ale gdzieś parkować trzeba.
    Wszyscy mają spalinowe, a palą się rzadko :-)

    > Poczytaj w archiwum grupy, nikt nie będzie Twojej sklerozy leczył i co
    > kilka miesięcy odpowiadał na te same Twoje pytania.

    A sensownie odpowiedzieli?

    > Tylko trzeba jeszcze sprzedać.
    > A tu się nie da, bo chińczyki i Tesla dają lepsze ceny przy nie gorszych
    > parametrach....
    > Więc lepiej zostać przy tym co się sprzedawało.

    Jest to jakis argument, ale czemu chinczyki nas nie zarzucą
    spaliniakami tanimi i nie gorszymi ? :-)

    > Widać się mniej klikają.

    A ruskie płacą YT żeby elektryczne pożary promowało?

    J.

  • 79. Data: 2024-09-05 15:24:03
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-09-2024 o 14:12, J.F pisze:

    > no cóż - pożarem spaliniaka jakoś nie czuję się zagrożony, może
    > dlatego, ze nie widziałem.

    A bev też nie widziałeś, ale się czujesz?
    Kali pełną gębą.

    > Z kolei bev na tyle mało jeździ, ze nawet taki pożar widziany w
    > mediach budzi zaniepokojenie.

    W kółko będziesz powtarzał tą samą pierdołę?
    Jest mało, więc Cię niepokoi, byłoby dużo, jak ice, i tak samo by się
    paliły, to czułbyś się spokojniejszy?

    To jakiś defekt mózgu czy o co chodzi?

    > Pewnie nie, ale gdzieś parkować trzeba.
    > Wszyscy mają spalinowe, a palą się rzadko :-)

    Często.
    Względnie - elektryki jeszcze rzadziej.

    > A sensownie odpowiedzieli?

    Tak.

    > Jest to jakis argument, ale czemu chinczyki nas nie zarzucą
    > spaliniakami tanimi i nie gorszymi ? :-)

    Bo robią gorsze.
    A elektryki lepsze.

    > A ruskie płacą YT żeby elektryczne pożary promowało?

    Sami hejt promują, wystarczy.

  • 80. Data: 2024-09-05 15:27:14
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-09-2024 o 13:43, J.F pisze:

    > A to zależy ile czasu daje na ewakuację,

    Widać wystarczająco.
    Względnie - nie mniej niż przy ice, a czasem i więcej, bo się paliwo nie
    rozleje podczas wypadku.

    > Czy ja po prostu ślepy jestem?

    To już ustaliliśmy, ślepy, głuchy i nie ogarniający co się wokół Ciebie
    dzieje.