  • 131. Data: 2023-08-22 13:14:52
    Temat: Re: Elektryki palą domy?
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 21.08.2023 o 17:51, nadir pisze:

    > A dlaczego akurat takie parametry? A nie 90-konny spalinowy i 500-konny
    > bzyczek-elektryczek?

    Dlatego, że 17-konne Twizy odjeżdża 90-konnym spalinówkom.

    > Czyli nima.

    Nie ma wyjątkowych kobiet?

    > Te mam obcykane, na żadnej, nawet z hot-dogiem nie spędzam więcej niż 10
    > minut.

    Ja też nie. Jakoś nie muszę.

    > Jak mają garaż, bo większość nie ma, a nawet ci co mają, to z gniazdka
    > może nadał smartfona ładować a nie samochód, o ile jest gniazdko.

    Ale, że nie ma normalnych przyłączy w garażach?

    > I jak wiem, że jakieś gówniane twizy można naładować nawet z USB, ale
    > większość elektryków jednak nie.

    Nie takie gówniane biorąc pod uwagę, że jakoś wygrywa pod każdym niemal
    względem z przeciętnym śmierdzielem.

    > Nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś przestał.

    Ja nie mogę, musiałbym być Tobą.

    > A panele fotowoltaiczne czy banany to skąd mamy? Na tym świecie nie ma
    > nic za darmo. Nawet na darmowy prąd do elektryków ktoś musi się składać.

    A mam darmowy?

  • 132. Data: 2023-08-22 17:39:23
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 22.08.2023 o 13:14, io pisze:

    > Dlatego, że 17-konne Twizy odjeżdża 90-konnym spalinówkom.

    Tu masz nawet nie 90-konną spalinówkę, która objeżdża każde twizy.
    https://www.youtube.com/watch?v=2R1EJBH8HrY
    Kolejny bajarz, fizyki nie oszukasz. Już pomijam, że twizy ledwo 80km/h
    osiąga.

    > Ale, że nie ma normalnych przyłączy w garażach?

    A jakie to jest normalne? Po za tym większość osiedlowych garaży nie
    żadnego przyłącza.

    > Ja nie mogę, musiałbym być Tobą.

    To pieprz i bajaj dalej.

    > A mam darmowy?

    Nie wiem co ty masz? Cały czas lansujesz darmowe ładowarki.

  • 133. Data: 2023-08-22 18:28:02
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 22.08.2023 o 17:39, nadir pisze:

    > Tu masz nawet nie 90-konną spalinówkę, która objeżdża każde twizy.
    > https://www.youtube.com/watch?v=2R1EJBH8HrY
    > Kolejny bajarz, fizyki nie oszukasz. Już pomijam, że twizy ledwo 80km/h
    > osiąga.

    Niemniej jednak:

    "Renault Twizy: fast driving in a city"
    http://niusy.pl/@youtube.com/al9

    > A jakie to jest normalne?

    Takie z drutu :-)

    > Po za tym większość osiedlowych garaży nie
    > żadnego przyłącza.

    No to jak nie mają to nie mają.

    > To pieprz i bajaj dalej.

    > Nie wiem co ty masz? Cały czas lansujesz darmowe ładowarki.

    Bredzisz.

  • 134. Data: 2023-08-23 00:40:31
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 12 Aug 2023 05:00:55 +0200, w <ub6sfd$og1$2$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    > Każde evse źle użyte i na niedostosowanych kabelkach w ścianie potrafi
    > spalić dom.

    Takiego domu nikt nie odbierze, zwłaszcza w drewnianej USA, więc nie kombinuj.

  • 135. Data: 2023-08-23 00:45:31
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 11 Aug 2023 16:48:38 +0200, w <1...@m...org>, Myjk
    <m...@n...op.pl> napisał(-a):

    > Nie musiała, debilu skończony.

    Nadal nie rozumiesz, kretynku z zerową wiedzą, że inaczej tego Merola nie
    naładujesz w USA niż za pomocą wallboxa? (oprócz oczywiście punktów ładowania)

    "Start the day charged at home.
    Mercedes-EQ helps make home-charging easy, smart and future-ready. Dedicated
    portals with ChargePoint and Qmerit are designed to help you purchase and
    arrange installation of a highly rated home wallbox that's engineered to work
    seamlessly with your EQS."

  • 136. Data: 2023-08-23 06:26:19
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-08-2023 o 00:40, r...@k...pl pisze:

    > Takiego domu nikt nie odbierze

    Nie bredź, odbierający nie wiedział jakie niestandardowe użycie gniazdka
    i przedłużacza, będzie zastosowane za 10 lat.
    To że jesteś zbyt ograniczony, aby sobie to wyobrazić, powinno skutkować
    tylko tym, żebyś powstrzymał się od wypisywania tego typu farmazonów.

  • 137. Data: 2023-08-23 06:27:52
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-08-2023 o 00:45, r...@k...pl pisze:

> [...]
    > arrange installation of a highly rated home wallbox that's engineered to work

    No tak - oferowanie wallboxa, na pewno oznacza że NIE DA SIĘ inaczej
    ładować.
    Może zaczniesz pisać o czymś, o czym masz jakiekolwiek pojęcie?

  • 138. Data: 2023-08-23 09:18:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 23 Aug 2023 00:45:31 +0200, r...@k...pl

    > Nadal nie rozumiesz, kretynku z zerową wiedzą,

    Nie, to ty debilku który na oczy elektrycznego samochodu
    nie widział, o jego ładowaniu nie wspominając, nic nie
    kapujesz, a udajesz specjalistę. W dodatku masz tak zjebaną
    logikę że nawet nie potrafisz zrózumieć co sam cytujesz.
    Chyba za dużo spalin ze swojej trutki spalinowej się nawdychałeś.

    > że inaczej tego Merola nie naładujesz w USA
    > niż za pomocą wallboxa? (oprócz oczywiście
    > punktów ładowania)

    Bredzisz. Pytam ponownie ignorancie galopujący, czy ty
    zdajesz sobie czym jest ten "straszny' wallbox? Tobie
    się wydaje, że to jakaś wyspecjalizowana maszyneria
    zajmująca pół ściany w garażu?

    Masz tu mojego wallboxa, nie jakieś mizerne 9.8kW
    jak do tego Merca, tylko mogącego ładować auto
    elektryczne z mocą MAKSYMALNĄ 22kW (ponad 2x więcej!):

    https://zapodaj.net/images/97454d9f64eb0.jpg
    https://zapodaj.net/images/6f906250f5186.jpg

    Ma przepastne 30x20x6cm i mieści się w schowku pod podłogą
    bagażnika nawet w moim PHEV gdzie miejsca jest nieporównywalnie
    mniej niż w dowolnym BEV. Więc ten wallbox jest jak najbardziej
    przenośny, bo i go przenoszę często jadąc do rodziców. Wszystko
    czego porzeba to typowe gniazdko "siłowe", a od bidy, jako że
    mój outlander PHEV korzysta i tak tylko z jednej fazy, mógłbym
    na jego potrzeby zamontować zwykły wtyk 230V i podpiąć się pod
    dowolne domowe gniazdko w każdym domu (upewniając się oczywiście
    wcześniej że instalacja to udźwignie).

> [...]
    > arrange installation of a highly rated home wallbox that's engineered to work

    To jest OPCJA aby SZYBCIEJ go ładować, zrozum to w końcu debilu
    skończony i przestań z siebie robić ignoranta większego niż jesteś!

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 139. Data: 2023-08-23 12:42:04
    Od: "To.Ja" <t...@p...invalid>

    Myjk w

> [...]

    > mniej niż w dowolnym BEV. Więc ten wallbox jest jak najbardziej
    > przenośny, bo i go przenoszę często jadąc do rodziców.

    I ładuje z 22kW?

    A jaka jest moc umowna na fakturze od energetyki?

    U mnie jest 14kW, więc powyżej tego nie podskoczę, a i musiałbym wyłaczyć
    inne odbiorniki...

> [...]
    > na jego potrzeby zamontować zwykły wtyk 230V i podpiąć się pod
    > dowolne domowe gniazdko w każdym domu (upewniając się oczywiście

    No to po co ci 22kW, skoro i tak korzystasz z 230V z zabezpieczeniem
    przedlicznikowym pewnie około 25A, a zalicznikowym 20A to wyciągniesz 4,6kW
    z tego max.

    --
    Tomasz

  • 140. Data: 2023-08-23 18:46:50
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 23 Aug 2023 12:42:04 +0200, To.Ja

    > Myjk w

    > I ładuje z 22kW?

    Nie, mój Outlander PHEV bierze 3.7kW maks., (to ponad 1kW
    więcej niż EVSE) więcej samochód nie przyjmie. Nowy Outlander
    wciąga już okolice 6kW.

    > A jaka jest moc umowna na fakturze od energetyki?

    AFAIK 24kW.

> [...]

    > No to po co ci 22kW, skoro i tak korzystasz z 230V z zabezpieczeniem
    > przedlicznikowym pewnie około 25A, a zalicznikowym 20A to wyciągniesz 4,6kW

    Ponieważ aktualnie ładuję się w dówch domach i znudziło mi się wożenie
    EVSE. Zakupiłem zatem do nowego domu wallboxa, a mocniejszego (bo do mojego
    PHEV jest maks 3.7kW) i z odpinanym przewodem (bo teraz mi potrzebny jest
    Type1) pod przyszłe BEV (gdzie jest przewód Type2).

    --
    Pozdor
    Myjk