  • 61. Data: 2023-03-11 21:59:24
    Temat: Re: Elektryki jako bat na zlodziei
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 11.03.2023 o 21:01, Shrek pisze:
    [...]
    > Ta - reprezentacyjny z ciebie przykład - twój kolega zawinął się na
    > drzewie 10 lat temu i zostawił sobie na pamiątkę silnik więc kupiłeś do
    > niego pasujący samochód i przeszczep się przyjął;) A co mam zrobić jak
    > moi kumple się nie zawijają na drzewach?

    Są tacy co szukają silników i tacy co szukają takich aut. To, że był to
    znajomek, zaliczam na karb mało rozwiniętego Internetu w tamtych czasach
    :) Teraz masz już możliwości. Wielu z tego żyje nawet.

    > Dokładnie. Ale możesz zjeść trzeci obiad w lidlu;)

    ...połączony z kolacją i śniadaniem :D

    https://youtu.be/LgT5LPDHR1Q

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 62. Data: 2023-03-11 22:28:27
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 11.03.2023 o 17:56, Cavallino pisze:

    > Czasem warto byłoby się wypowiedzieć w temacie o którym ma się
    > jakiekolwiek pojęcie, zamiast bzdurzyć bez sensu...

    Naucz się czytać kontekstowo i ze zrozumieniem. Widać muszę rozwinąć, bo
    nie umiesz (jak zwykle).

    NIE kupisz 100% sprawnej baterii, która ma 10 lat i sobie leżała ale
    możesz kupić 10 letni, NOWY silnik spalinowy, który jest sprawny w 100%.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 63. Data: 2023-03-12 07:06:10
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-03-2023 o 22:28, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Naucz się czytać kontekstowo i ze zrozumieniem. Widać muszę rozwinąć, bo
    > nie umiesz (jak zwykle).
    >
    > NIE kupisz 100% sprawnej baterii, która ma 10 lat i sobie leżała

    Tak podpytam, chodzi o ew. różnice między 100 a np. 99%, czy o coś
    więcej? ;-)
    Bo odniosłem się głównie do sprawności i możliwości przywrócenia pełnej
    sprawności starej baterii, poprzez wymianę ew. uszkodzonych ogniw.

  • 64. Data: 2023-03-12 07:13:09
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-03-2023 o 19:16, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Bo znam właściciela i pamiętam ten wypadek :)

    > Nie i NIE. Jak auto warte 20k to silnik możesz dostać za 10k. Elektryk
    > ma inaczej,

    Bo ponieważ?

    W praktyce jest dokładnie odwrotnie niż raczysz zeznawać.

    Często kupuje się (bardzo tanio) starego bev bez baterii, albo z
    uszkodzoną i dokupuje sprawną baterię (albo naprawia uszkodzoną).
    Suma sumarum takie przypadki potrafią wyjść właśnie taniej, niż zakup
    podobnego auta, w podobnym wieku, ale z częściowo zdegerowaną baterią (w
    sposób właściwy dla jej wieku).

    Tak się robi choćby dla Leafa I (źle zaprojetowane dbanie o baterie) i
    Zoe (tam baterię się aż tak nie psują, ale wiele z nich było
    wynajmowanych i są bez baterii, bo została zdana po wynajmie).

    Więc tak jak pisałem - skończ bredzić o rzeczach, o których nie masz
    zielonego pojęcia, tylko coś Ci się wydaje, na podstawie hejtu w
    internetach...

  • 65. Data: 2023-03-12 07:56:34
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 09.03.2023 o 18:16, Myjk pisze:
    > nie mogłeś sobie darować po raz kolejny pojechania po elektrykach.
    dobre rozwiązania bronią się same, inne potrzebują wyznawców

  • 66. Data: 2023-03-12 08:02:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-03-2023 o 07:56, m4rkiz pisze:
    > dobre rozwiązania bronią się same, inne potrzebują wyznawców

    No właśnie - ic to bardzo mocno dotyczy.
    Zorganizowany hejt wielbicieli smrodu jest tylko na to dowodem.
    Ale i tak one szybko zmierzają na śmietnik historii i nic już tego nie
    zatrzyma.
    Tak jak odeszły w niebyt parowozy, mimo że fajne i klimatyczne, oraz z
    zasięgiem nieograniczonym infrastrukturą (można drewno w lesie zrąbać i
    pojedzie), tak odejdą w niebyt i spaliniaki....

  • 67. Data: 2023-03-12 08:04:33
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 10.03.2023 o 08:40, Myjk pisze:
    > trollu spalinowy

    > przyjmij do wiadomości
    > że zmierzch spaliniaków nadciąga wielkimi krokami. Spaliniaki znikną z dróg
    > szybciej niż znikały konie przy transformacji spalinowej. Wszelkie bolączki
    > BEV o których piszesz znikną gdy rozwinie się sieć battery swapów. Wodór
    > siłą rzeczy też pójdzie w zapomnienie, będzie dodatkiem jak obecnie LPG.
    > Baterie to jedyny słuszny kierunek, nie ma i prędko nie będzie technologii
    > bardziej sprawnej energetycznie.

    o komunizmie mówili w nim dokładnie tak samo xD

  • 68. Data: 2023-03-12 10:27:14
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-03-12 o 08:04, m4rkiz pisze:

    > o komunizmie mówili w nim dokładnie tak samo xD

    Odcinek 1584 sporu elektrofanów ze spalinowcami
    czyli jak Myjk i Cavallino zostali komunistami. :-)

    W swoim gronie jakoś jęczenie na niedostatki
    elektryków im nie przeszkadza.

  • 69. Data: 2023-03-12 12:51:01
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 12.03.2023 o 07:06, Cavallino pisze:

    > Tak podpytam, chodzi o ew. różnice między 100 a np. 99%, czy o coś
    > więcej? ;-)

    Gdybyś miał wiedzę, choćby ze szkoły, to byś wiedział, że procesy
    chemiczne zachodzące w nieużywanych ogniwach (obojętnie jakiego typu)
    mają bardziej szkodliwe działanie niż używane cały czas (oczywiście z
    zapewnieniem odpowiedniego ładowania i przede wszystkim temperatury).

    Zmiany zachodzące w takich ogniwach są nieodwracalne.

    > Bo odniosłem się głównie do sprawności i możliwości przywrócenia pełnej
    > sprawności starej baterii, poprzez wymianę ew. uszkodzonych ogniw.

    Nie kombinuj. Niczego takiego wczesniej nie napisałeś, manipulancie a ja
    WYRAŹNIE zaznaczyłem że chodzi o NOWY w sensie NIGDY NIE UŻYWANY...ale z
    datą produkcji 10lat wstecz. Gdybyś nawet (jak zwykle kombinował z
    manipulacją) to WSZYSTKIE ogniwa składające się na baterię będą miały
    zmiany i wymienić trzeba wszystkie.

    Nie odzywaj się więcej, kiedy starsi rozmawiają i wróć do piaskownicy :]

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 70. Data: 2023-03-12 16:05:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 12 Mar 2023 07:56:34 +0100, m4rkiz

    > dobre rozwiązania bronią się same, inne potrzebują wyznawców

    Serio? Gdy przez lata spaliniaki "się broniły same", czyli najpierw
    dopuszczeniem trucia ludzi ołowiem w paliwie przez co spaliniaki wyparły
    ówczesne elektryki (bo w końcu nie było spalania stukowego, co przyniosło
    wyższą moc, niższe spalanie, czyli wzrost zasięgu, i wyższą wytrzymałość
    samych silników), pozwoleniem na hałasowanie (a hałas to obecnie już
    choroba cywilizacyjna, prowadzi powszechnie do nerwic a nawet depresji),
    potem pseudo normy, wprowadzane ich DEKADAMI, potem dziurawe jak durszlak
    kontrole emisji na SKP (w tym zero reakcji na wycinanie DPF, zaślepianie
    EGR itp.), aż po niedawną aferę dieselgate. Jakby to wszystko policzyć to
    lekką ręką każdy do takiego spaliniaka dorzucił drugie albo trzecie tyle, w
    lekach, zmarnowanym czasie na choroby, krótszym życiu, o niższym IQ nie
    wspomnę. No ale jak to mówią, czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal. W
    sumie nie ogarniać takich rzeczy to nie grzech, ale jednak wstyd.

    --
    Pozdor
    Myjk