  • 221. Data: 2018-11-07 22:09:06
    Temat: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dzisiaj pan Telewizor Zlotousty powiedzial ze jakis nowy turbozespol wstawili do
    elektrowni. Ma sprawnosc 43% i jest o 10% wiecej niz maja stare. Jak dolozyc straty
    na przesyle, magazynowaniu w akumulatorach to wyjdzie ze pod wzgledem sprawnosci
    tesla jest gorszy syreny bosto. Czasami ciekawe rzeczy w tv mowia.

  • 222. Data: 2018-11-18 15:59:59
    Temat: Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek S p...@s...com ...

    > Np. w Tesli S
    > można łatwo skrócić o połowę lub więcej jej zasięg jeśli przejdziemy w
    > tryb sportowy.

    a w spalinowym to nie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki

  • 224. Data: 2018-11-21 18:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Poprawia bilans CO2. CO2 to zarcie a ludzi na Ziemi przybywa.
    > Ocieplenie odblokuje nowe obszary pod uprawy.

    Ty tak na serio czy znów zgodnie z zasada: to usenet i nie musze byc
    wiarygodny?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

  • 223. Data: 2018-11-21 18:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > W kontekscie globcia
    > bardziej bym się martwił że mieszkańcy afryki moga do nas wpaść, choć
    > widać, że im globcio do tego wcale nie potrzebne.

    Znaczy nie wiesz, ze to co sie dzieje to juz jest miedzy innymi
    spowodowane zmianami klimatycznymi?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

  • 225. Data: 2018-11-21 19:18:36
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 01.11.2018 o 10:45, Myjk pisze:
    > Nadal jednak są tu pewne niedociągnięcia w analizie, albowiem za podstawę
    > emisji przy produkcji autor przyjął auto spalinowe tj. razem z ICE,
    > skrzynią biegów czy bakiem, a potem do elektrycznego doliczył "bak" w
    > postaci baterii. Porównanie nie uwzględnia także wielu innych aspektów w
    > których elektryki przeważają, tj. bezpośredniego wpływu na ludzi. No ale i
    > tak warto zerknąć bo wiele mitów o szkodliwości elektryków, tak chętnie
    > powielanych (jak w przypadku DPFa) jest rozwiązane.
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=6RhtiPefVzM

    A co Ty się tak tym środowiskiem zacząłeś przejmować? Zmieniłeś diesla
    na LPG żeby trochę mu ulżyć?
    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 226. Data: 2018-11-21 19:39:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.11.2018 o 18:59, Budzik pisze:

    > Znaczy nie wiesz, ze to co sie dzieje to juz jest miedzy innymi
    > spowodowane zmianami klimatycznymi?

    No nie wiem. Oficjalnie to wszyscy byli z Syrii - klimat wywołał wojnę
    (chyba klimat polityczny)? Niefoficjalnie to po prostu emigracja
    ekonomiczna. Póki co nie mająca nic wspólnego z klimatem - nawet
    podejrzewam, że on tak naprawdę "naszego" klimatu nie lubią.

    Shrek

  • 227. Data: 2018-11-21 22:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik Shrek ...@w...pl ...

> [...]
    > ekonomiczna. Póki co nie mająca nic wspólnego z klimatem - nawet
    > podejrzewam, że on tak naprawdę "naszego" klimatu nie lubią.

    "Według amerykańskich naukowców będąca efektem zmian klimatycznych susza
    w Syrii pośrednio przyczyniła się do wybuchu wojny domowej w tym kraju. –
    Nie twierdzimy, że susza czy nawet spowodowane działalnością człowieka
    zmiany klimatu wywołały powstanie. Mówimy, że długoterminowe zjawiska,
    takie jak spadek poziomu opadów i wyższe temperatury w regionie, były
    czynnikiem, który się do tego przyczynił, bo przez nie susza była
    bardziej dotkliwa – wyjaśniał Colin Kelley z Uniwersytetu
    Kalifornijskiego, który wraz ze współpracownikami opublikował w marcu
    pracę na ten temat."

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie

  • 228. Data: 2018-11-21 23:00:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jest w necie tabelka jak szybko przybywa ludzi na Ziemi. Nastepny miliard bedzie
    bardzo szybko. Beda chcieli jesc. Problemem nie jest migracja. Widzisz jakis problem
    w tym jak do Polski przybedzie milion bialych francuzow, anglikow, amerykanow,
    australijczykow. Ja nie widze pod warunkiem ze to nie beda niemcy. Problemem jest
    religia jaka wyznaja przybysze. Globalne ocieplenie jest korzystne bo uruchomi nowe
    tereny teraz wykluczone z wegetacji i pozwoli dzieki zwiekszeniu ilosci CO2 na
    zwiekszenie ilosci zywnosci.

  • 229. Data: 2018-11-22 07:35:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.11.2018 o 22:59, Budzik pisze:

> [...]
    > bardziej dotkliwa - wyjaśniał Colin Kelley z Uniwersytetu
    > Kalifornijskiego, który wraz ze współpracownikami opublikował w marcu

    Ta, a komunizm w Polsce upadł przez zimę stulecia;)

    BTW - sam zwrot "według amerykańskich naukowców..." pokazuje, że takie
    stwierdzenia należy traktować z dużą ostrożnoscia.

    Jak bardzo chcesz, to mogę napisać jakiś wywód, że afera w KNF była
    spowodowana suszą - oczywiście pośrednio;)

    Shrek

  • 230. Data: 2018-11-22 07:41:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    tereny teraz wykluczone z wegetacji i pozwoli dzieki zwiekszeniu ilosci CO2 na

    Niezależnie od tego, że niekonieczne masz rację, a takie wywody to jak z
    ekonomistami - jedni mówią, że tak inni na odwrót, ale mają wspólną
    cechę - po fakcie wymyślą czemu tak a nie inaczej i dlaczego się
    pomylili, to żywności globalnie nie brakuje, czego dowodem jest, że w
    pierwszym świecie najwięcej ludzi umiera od chorób związanych z
    otyłoscią, a w Europie to nawet płaci się, żeby produkowali jej mniej.
    Problemem jest to, że brakuje jej w trzecim swiecie, gdzie paradoksalnie
    często warunki do uprawy są doskonałe. Można też wspomniec o wielkim
    głodzie na Ukrainie, która kiedyś była spichlerzem Europy, a i dalej
    mogłałby przy korzystnych wiatrach (w sensie politycznym, nie
    klimatycznym) pewnie całą Europę wyżywić.

    Shrek