  • 11. Data: 2015-11-04 18:48:40
    Temat: Re: Ekspert Konkolewski
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 04.11.2015 18:08, J.F. wrote:

    > nie powala, ale ... codziennie taka akcja, 3h ostrego sprawdzania.
    > To gdzie dzis w Warszawie tak sprawdzali, a gdzie wczoraj ?

    Nie wiem - ale w tym roku dmuchałem 4 czy 5 razy. Więc jeśli robią 15
    milionów dmuchań rocznie, to wypada statystycznie 1 raz na rok na
    kierowcę. Więc jak widać w Warszawie średnią zawyżają.

    Jeśli sprawdzali to prawdopodobnie na rondzie pod Poniatówkiem albo na
    Maczka;)

    > Mysle, ze nawet pouczenie by sporo dalo.

    Myślę, że nic a nic. Albo niewiele. Natomiast jak ktoś nie wie, że się
    nie wyprzedza na pasach, to pewnie już jakieś punkty zebrał. I wtedy to
    byłaby zółta i za drugim razem czerwona kartka.

    > Ale ... tylko 200 pieszych rocznie ginie na przejsciach :-)

    Dwieście z hakiem. Konkretnie 279:(

    "Pijani" "zabili" 470 "osób".

    Dlaczego w cudzysłowiu?

    - "pijani" bo 1/4 tych "pijanych" byłaby trzeżwa po drugiej stronie Odry
    lub w dowolnym bardziej cywilizowanym kraju Europy.

    - "zabili" bo to niekoniecznie oni - to jest liczba ofiar w wypadkach w
    których _brali_udział_ "pijani" _użytkownicy_dróg_. Przy czym uwaga!!!
    dotyczy to nie tylko kierowców, kierowców rowerów, ale... pieszych i
    paxów, którym wolno być najebanymi!!!. Szczyt demagogii. Innymi słowy
    jak pieszego po dwóch piwach przechodzącego prawidłowo na zielonym
    upoluje trzeźwy kierowca... to wypadek właśnie trafia do tej kategorii.

    - "osób" bo sporo z tych ofiar to sami pijani kierowcy i ich paxowie
    wracający po nocy z wiejskiej dyskoteki, godzący się na to że ich driver
    jest najebany w trzy dupy, bo sami z nim pili. Albo pijani rowerzyści,
    którzy zabijają osobę postronną raz na kilka lat, albo piesi, którzy
    mają prawo być najebani i nikomu nic do tego (przynajmniej dopóki się w
    miarę normalnie zachowują).

    Sumarycznie - wbrew ogólnemu ajwaj, problem "pijanych kierowców" nie
    jest wcale taki priorytetowy, a z pewnością statystycznie i jeśli chodzi
    o wymiar kary jest przereklamowany i zapewne mniej poważny od tego, że
    strach przejść ulicą z dwoma pasami w jedną stronę, bo jeden z drugim
    jełopem nawet nie rozumie, czemu na przejściach się nie wyprzedza/omija.

    Swoją drogą widać to po tym, że nie da się w przeciwieństwie do innych
    statystyk zdobić ilości osób zabitych przez pijanych kierowców, a ilość
    promili z jakimi ich złapano przykrywa się paragrafami KW i KK, żeby nie
    było jak w królu Julianie, a teraz zróbmy tak żeby nie było widać, że to
    bez sensu. O demagogii paragrafu gdzie piszą, że wypadki z udziałem
    pijanych _użytkowników_ dróg to 10% i 15% zabitych (na oko widać, że
    sporo powyżej średniej, bo przecież co 10 kierowca nie jest nawalony), a
    potem uściśleniu, że wliczono w to pieszych i paxów nawet nie ma co
    wspominać.

    O tym, że statystycznie najniebezpieczniejszy dla otoczenia jest pijany
    piesezy też trzeba wspominać. Mają tendencję do wszczynania bójek i
    większa jest szansa, że dostaniesz kosę od pijanego pieszego, niż zabije
    cię pijany kierowca. Z tego samego powodu najbezpieczniejsi dla
    otoczenia są pijani rowerzyści. Ich ofiary na drogach mieszczą się w
    granicach błędu statystycznego a i z maczetami po Krakowie nie biegają:P

    Shrek.

  • 12. Data: 2015-11-04 18:56:16
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Świeczką wychodzi minuta na łba. Powiedzmy, że średnia akcja trzeźwy
    > poranek trwa 3h. 160 pomiarów na alkomat - weźmy 150. Jak rano nie
    > wyrobią to dodatkowych sobie w ciągu dnia przedmuchają. Niecałe 300
    > patroli w skali kraju nie powala. Od siebie dodam, że większy pożytek
    > byłby jakby się porozstawiali obok przejść i mandatowali wyprzedzających
    > na pasach. Mandatowanie to w sumie bez znaczenia - punkty się liczą.

    Ciekawe ile rocznie wystawiają mandatów za źle ustawione swiatła.
    Jadac wieczorem szacuje, ze co 10, maks co 20 ma źle ustawione i razi po
    oczach.
    A mandatów? Ktos o takowym słyszał?

  • 13. Data: 2015-11-04 19:09:08
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    > Ciekawe ile rocznie wystawiają mandatów za źle ustawione swiatła.
    > Jadac wieczorem szacuje, ze co 10, maks co 20 ma źle ustawione i razi po
    > oczach.
    > A mandatów? Ktos o takowym słyszał?

    Oprócz mandatów za źle ustawione światła mogliby od razu sprawdzać
    ogólny stan techniczny takiego auta bo wiadomo, że było w wielu
    miejscach spawane i to nie w fabryce:)

  • 14. Data: 2015-11-04 19:10:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 04.11.2015 18:08, J.F. wrote:

    >Nie wiem - ale w tym roku dmuchałem 4 czy 5 razy. Więc jeśli robią 15
    >milionów dmuchań rocznie, to wypada statystycznie 1 raz na rok na
    >kierowcę. Więc jak widać w Warszawie średnią zawyżają.

    Te 15 mln to mi wyglada dosc sensownie od drugiej strony - ilu musi
    dmuchnac, zeby 100 tys pijanych zlapac.
    Ale moze znaja skuteczniejsze sposoby - np pod dyskoteke sie jedzie
    noca.

    >Jeśli sprawdzali to prawdopodobnie na rondzie pod Poniatówkiem albo
    >na Maczka;)

    Natomiast od pierwszej strony - pisales o 300 patrolach w kraju,
    codziennie, przez 3 h.
    No to Warszawie powinni gdzies codziennie miec taka akcje, a moze
    nawet kilka.
    Moze i jest, we Wroclawiu raczej nie ma.
    Ale w Zielonej Gorze dmuchalem dwa razy, a przejedzalem ja ze 3 :-)

    J.

  • 15. Data: 2015-11-04 19:59:59
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Shrek"

    ... Od siebie dodam, że większy pożytek
    byłby jakby się porozstawiali obok przejść i mandatowali wyprzedzających
    na pasach. Mandatowanie to w sumie bez znaczenia - punkty się liczą.
    ---
    Mandatowanie to jest właśnie punktowanie. Kasa jest po to by czynić z
    obywateli niewolników.

  • 16. Data: 2015-11-04 20:00:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Czesław Wiśniak k...@w...pl ...

    > Oprócz mandatów za źle ustawione światła mogliby od razu sprawdzać
    > ogólny stan techniczny takiego auta bo wiadomo, że było w wielu
    > miejscach spawane i to nie w fabryce:)

    Bo ma swiatła źle ustawione? Weź nie zartuj...

  • 17. Data: 2015-11-04 20:09:13
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    > Bo ma swiatła źle ustawione? Weź nie zartuj...

    Oczywiście, że trochę żartuję ale dlaczego jedno świeci do góry a drugie
    na dół? W głównej mierze to są takie przypadki.

  • 18. Data: 2015-11-04 20:12:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 04.11.2015 16:44, Marek wrote:

> [...]
    >poranek trwa 3h. 160 pomiarów na alkomat - weźmy 150. Jak rano nie
    >wyrobią to dodatkowych sobie w ciągu dnia przedmuchają. Niecałe 300

    Tak do dalszych statystyk - zamowienie uslog serwisowych slaskiej KWP
    http://bip.katowice.kwp.policja.gov.pl/KWK/zamowieni
    a-publiczne/katalog-zamowien-publi/21586,ZP-2380-294
    -662015-Uslugi-serwisowe-w-zakresie-naprawy-oraz-adi
    ustacjikalibracji.html?search=354322

    Alkomat 2.0 ( 83szt. )
    alkomat Siemens (24 szt);
    alkotest ALCOQUANT6020 (64szt) i ALCOQUANT 3020 (1szt.);
    alkotest DRAGER 7410 (143 szt )
    alkotest AlcoBlow ( 167 szt);
    ALCOSENSOR IV (456 szt)
    ALCOSENSOR FST (125 szt).

    W jednym wojewodztwie mamy tych alkotestow ~350. Fakt, ze duze
    wojewodztwo.
    Co w sumie niewiele zmienia w dotychczasowej dyskusji - nadal IMO
    musieliby stac codziennie w kilku punktach Warszawy po te ~3h.
    Stoja ?

    J.

  • 19. Data: 2015-11-04 20:14:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 04.11.2015 19:10, J.F. wrote:

    > Te 15 mln to mi wyglada dosc sensownie od drugiej strony - ilu musi
    > dmuchnac, zeby 100 tys pijanych zlapac.
    > Ale moze znaja skuteczniejsze sposoby - np pod dyskoteke sie jedzie noca.

    Albo się na rowerantów pod GS w niedzielę zaczają;)

> [...]
    > kilka.
    > Moze i jest, we Wroclawiu raczej nie ma.

    Codziennie może nie, ale skoro ja osobiscie w tym roku dmuchałem pięć
    razy (a przebiegów nadzwyczajnych nie mam), to znaczy, że przerób mają.
    Raz dmuchałem dwa razy na jednym kilometrze (ale policzyłem to jako
    raz;) Od tej strony wychodzi, że kontroli rocznie powinno być nie 15
    milionów, a 50. Z trzeciej strony na motocyklu nie dmuchałem;)

    > Ale w Zielonej Gorze dmuchalem dwa razy, a przejedzalem ja ze 3 :-)

    Może na Niemców polują - tam można mieć 0,5, wpadają biedaki nieświadomi
    do Azji na zakupy i wynik jest;)

    Shrek.

  • 20. Data: 2015-11-04 20:22:25
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

> [...]
    > Co w sumie niewiele zmienia w dotychczasowej dyskusji - nadal IMO
    > musieliby stac codziennie w kilku punktach Warszawy po te ~3h.

    Oczywiście, że stoją.