  • 1. Data: 2009-01-05 00:45:22
    Temat: Eee901, drobne przycięcia - system czy dysk?
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    Witajcie.

    Od raptem paru dni stałem się posiadam eee901. O problemie który napiszę
    dowiedziałem się od kolegi, który również posiada 901 i również się z nim
    boryka.

    Otóż, komputerek jest zadziwiająco żwawy, przyznam że nawet mnie tym zdumiał,
    lecz raz na jakiś czas... kompletnie się zacina. No może nie kompletnie, bo
    myszka działa (można ruszać, ale nie klikać), trwa to parę sekund, po czym
    wszystko rusza z kopyta: jeśli w tym czasie coś pisałem to jest to już wpisane,
    jeśli klikałem to jest już kliknięte, jeśli jakieś okna miały zostać zamknięte,
    a inne otwarte to zostało to podczas tej przerwy dokonane. Nieważne czy system
    działa na baterii, czy na zasilaczu. System XP SP3, 2GB RAM, firewall Comodo, AV
    Avast!.
    Pytanie czy to wina tego "super" szybkiego dysku 8GB SSD (w końcu gro aplikacji
    znajduje się właśnie tam), czy to mój system?

    Apropos dysku - 4GB ma transfer ciągły stosunkowo małych plików 2-3MB wagi jest
    w graniach 5-6MB/s - ok, to tylko wbudowane SSD, dla mnie starczy, ale ten
    braciszek 8SSD m-PCI oscyluje wokół 1-1.5MB/s - w Total Commanderze - tylko ja
    tak mam?
    Czy wszystkie problemy znikną, gdy zakupię inny 64GB z definicji szybszy SSD?
    Mogę tak zrobić (załóżmy, że nie chcę kart SD) docelowo chcę używać tylko 64GB
    (4GB trzeba wyłączyć na czas instalacji systemu na drugim dysku, z tego co
    czytałem)?

    Pozdrawiam i TIA,

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 2. Data: 2009-01-05 01:35:47
    Temat: Re: Eee901, drobne przycięcia - system czy dysk?
    Od: Chichotek <z...@e...jnj.cy>

    Był 5 styczeń (poniedziałek) gdy o godz. 1:45 *Adam 'Adak' Kępiński*
    napisał(a):

    > Pytanie czy to wina tego "super" szybkiego dysku 8GB SSD (w końcu gro aplikacji
    > znajduje się właśnie tam), czy to mój system?

    Bez Avasta tez tak masz?

    --
    Pozdrawiam, Chichotek
    P5Q Pro, E8400@Scythe Ninja, Szafir HD4870 512MB, 2x2GB A-Data Vitesta 800+,

  • 3. Data: 2009-01-05 01:54:14
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > Bez Avasta tez tak masz?

    No wlasnie jutro postaram sie sprawdzic.

    Aczkolwiek... mam wrazenie, ze to sprawa czystko kosmetyczna, bo mialem wczoraj
    3h rozmowe przez skype (na baterii) i nie zauwazylem zadnego zajakniecia jesli
    chodzi o glos. Na wyswietlacz nie patrzylem bo nie musialem ;-)

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 4. Data: 2009-01-05 05:45:11
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Mon, 5 Jan 2009 01:45:22 +0100, Adam 'Adak' Kępiński napisał(a):

> [...]
    > (4GB trzeba wyłączyć na czas instalacji systemu na drugim dysku, z tego co

    Może kup po prostu zwykły hdd? Sądząc po transferach, praca z takim
    dyskiem jak Twój czy kolegi to tragedia...
    --
    M. [Windows - Shell/User MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 5. Data: 2009-01-05 06:14:32
    Od: Chichotek <z...@e...jnj.cy>

    Był 5 styczeń (poniedziałek) gdy o godz. 2:54 *Adam 'Adak' Kępiński*
    napisał(a):

    > No wlasnie jutro postaram sie sprawdzic.

    Pytam, bo kilka posobnych problemów rozwiazało usunięcie tego szkodnika.

  • 6. Data: 2009-01-05 07:05:06
    Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain>

> [...]
    > działa na baterii, czy na zasilaczu. System XP SP3, 2GB RAM, firewall Comodo, AV

    Sprawdzałeś czy aby to nie swap? 2GB ramu to calkiem sporo, ale mimo
    wszystko czasem może coś się w większej ilości zrzucać na dysk,
    a jeśli ten nie jest zbyt szybki...

    Pozdrawiam
    Waldek

  • 7. Data: 2009-01-05 09:24:43
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > Sprawdzałeś czy aby to nie swap? 2GB ramu to calkiem sporo, ale mimo
    > wszystko czasem może coś się w większej ilości zrzucać na dysk,
    > a jeśli ten nie jest zbyt szybki...

    Nie mam swapu dyskowego.

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 8. Data: 2009-01-05 14:12:08
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 05.01.2009 Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl> napisał/a:

    > Nie mam swapu dyskowego.

    Hmm, mam taki sam eee 4+8ssd, ale zaorałem windowsa i mam na nim debiana i
    te ssd mi pokazuja 32MB/s sda i 30MB/s na sdb (w hdparm) na odczycie,
    zapis mają wolny, ale jak nie używasz swapa to nie powinno mieć to wpływu
    na wydajność systemu. Spóbuj bez AV - to mój faworyt odnośnie Twoich problemów.
    U mnie laptopik fruwa lepiej niż inne z hdd (szczególnie to widać na
    przyhaczach związanych z zaparkowanymi hdd).

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 9. Data: 2009-01-05 20:39:47
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

> [...]
    > te ssd mi pokazuja 32MB/s sda i 30MB/s na sdb (w hdparm) na odczycie,
    > zapis mają wolny, ale jak nie używasz swapa to nie powinno mieć to

    HD Tune tez pokazuje niezle predkosci (30-35MB/s w odczycie), ale ma sie to
    nijak do realnych osiagow przy kopiowaniu plikow...
    Co jeszcze moge przestawic? Od XP jest inna grupa, ale moze cos w BIOSie?

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 10. Data: 2009-01-05 22:44:25
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    > HD Tune tez pokazuje niezle predkosci (30-35MB/s w odczycie), ale ma sie to
    > nijak do realnych osiagow przy kopiowaniu plikow...
    > Co jeszcze moge przestawic? Od XP jest inna grupa, ale moze cos w BIOSie?

    W biosie to nic nie ma w tym temacie. Moim zdaniem jedynie AV i ten firewall
    może. Wyłącz badziewie i zobacz co się będzie działo. Ja nie używam Windows,
    ale wiem że avast lubi obciążać system.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***