  • 61. Data: 2019-06-07 23:14:27
    Temat: Re: EV -- stan umysłu
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 7 Jun 2019 12:12:50 -0700 (PDT), s...@g...com

    > bo albo jest jakas tam oszczednosc albo ekologia
    > albo ktos sie chce pochwalic statusem.

    Z ciebie to jest jednak beton... uzbrojony.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 62. Data: 2019-06-07 23:19:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-06-2019 o 22:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Bo ty piszesz o bieda wakacjach w Grecji.
    > A ja mowie o porządnych wakacjach nad Bałtykiem! ;-P

    Na czym Twoim zdaniem polega różnica, oprócz tego że nad Bałtykiem nie
    ma co robić na tych "porządnych" wakacjach?
    Do morza nie wejdziesz, bo zimne, do basenu odkrytego z tych samych
    powodów, zwiedzać nie ma czego, woda w morzu brudna, pogoda niepewna,
    owoce morza i czasem też ryby, są stare, mrożone i niedobre......

    Standard apartamentów/hoteli w Grecji zazwyczaj jest dużo wyższy niż
    kwater nad Bałtykiem (dla niepoznaki szumnie zwanych pensjanatami).
    Żeby podobny nocleg znaleźć nad Bałtykiem to musisz wydać 300-500 zł za
    pokój za noc bez wyżywienia.

    To że coś jest tańsze, nie znaczy że nie jest porządne - po prostu nad
    Bałtykiem zdzierają z jeleni, którzy nie potrafią czegoś poszukać i
    ruszyć dupska za granicę...
    Ot - płacisz dużo więcej, ale za nic.

  • 63. Data: 2019-06-08 06:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Na czym Twoim zdaniem polega różnica [...]

    Roznica polega na zastosowanej powuyzej ironii...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,

  • 64. Data: 2019-06-08 07:08:29
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-06-07 o 11:33, Myjk pisze:
    > Powietrze to się może przewentyluje błyskawicznie,
    > ale deski, siedzeń to nie wychłodzi w żaden sposób, szczególnie jak już się
    > zasiądzie.

    Chwila. Sugerujesz, że chłodzenie postojowe zapobiega nagrzaniu się
    plastików? Jakoś wątpię. To sprzeczne z prawami fizyki. Plastiki
    nagrzewają się od bezpośredniego naświetlenia słońcem. Wokół może być 20
    st a plastik i tak będzie parzył. Podobnie fotel.

    --
    MN

  • 65. Data: 2019-06-08 07:10:42
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-06-2019 o 07:08, Marcin N pisze:

    > Chwila. Sugerujesz, że chłodzenie postojowe zapobiega nagrzaniu się
    > plastików? Jakoś wątpię. To sprzeczne z prawami fizyki.

    Jakimi?

  • 66. Data: 2019-06-08 07:12:21
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-06-07 o 10:14, Myjk pisze:
    > Fri, 7 Jun 2019 07:06:35 +0200, Marcin N

    > Stoisz np. na światłach, silnik spalinowy nie pracuje, za to sprężarka już
    > tak, i chłodzi. :P Analogicznie jak auto stoi na parkingu, to załączasz
    > klimę timerem czy zdalnie smarkiem i też przychodzisz do schłodzonego
    > samochodu zamiast piekarni +60sC.

    Klimatyzator potrafi brać ze 3 kW. To idzie z akumulatora?

    --
    MN

  • 67. Data: 2019-06-08 09:11:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 8 Jun 2019 07:08:29 +0200, Marcin N

> [...]
    > nagrzewają się od bezpośredniego naświetlenia słońcem. Wokół może być 20
    > st a plastik i tak będzie parzył. Podobnie fotel.

    Ja będzie walić weń słońce a powietrze nie będzie tam dostatecznie
    skutecznie pracować, to wiadomo że będą ciepłe. Ale jak będą w cieniu to
    powietrze zabierze zeń ciepło i nie ma tu żadnej sprzeczności z fizyką.
    Zresztą nawet jak będą na słońcu to też jest szansa aby były chłodniejsze
    niż gdy ich powietrze nie chłodzi. Nie wiem, zrób sobie eksperyment i może
    zostaw na pół godziny pracującą klimatyzację i sprawdź róznicę, no bo
    inaczej chyba się nie przekonasz...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 68. Data: 2019-06-08 09:16:45
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 8 Jun 2019 07:12:21 +0200, Marcin N

    > Klimatyzator potrafi brać ze 3 kW.

    Gdyby brał 3kW to by miał chłodniczej z 10kW... 3kW to bierze w porywach na
    grzanie (bez pompy), na klimatyzację poniżej 1kW (razem z wiatrakami kabiny
    i chłodnicy). Dlatego irytuje mnie że nie wszystkie elektryczne auta mają
    grzanie pompą ciepła, np. taki Leaf gdzie trzeba za to dopłacić 2,5 kloca.
    Outlander też grzeje w zimie z COP1 i wtedy bateria znika w oczach.
    Niemniej wtedy spaliniak robi robotę, bo jednocześnie grzeje i łąduje
    baterię (zatem ponownie znacznie lepsza sprawność sytemu niż w zwykłym
    spaliniaku).

    > To idzie z akumulatora?

    Tak, prąd na ten cel idzie z akumulatora, bo z czego innego miałoby iść?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 69. Data: 2019-06-08 09:20:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 8 Jun 2019 09:11:16 +0200, Myjk

    > Nie wiem, zrób sobie eksperyment i może
    > zostaw na pół godziny pracującą klimatyzację i sprawdź róznicę, no bo
    > inaczej chyba się nie przekonasz...

    A, tylko silnik spalinowy wyjmij i odstaw gdzieś dalej bo przecież to takie
    ilości ciepła generuje pod maską że faktycznie może być problem ze
    sprawnością klimy na postoju. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 70. Data: 2019-06-08 10:14:51
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-06-08 o 07:10, Cavallino pisze:

    > Jakimi?

    Jak to?
    Wyciągnąłeś mnie ze swojego KF'a?
    Poczułeś się samotny?