  • 11. Data: 2017-10-27 12:48:33
    Temat: Re: ESP w akcji
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:74sxewbip7ok$.13yzgc7qlc4e4$.dlg@40tude
    .net...
    Dnia Fri, 27 Oct 2017 01:29:52 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    >Kia twierdzi, że to ESP.

    ESP chyba obowiazkowe w nowych autach ?

    To musi tak twierdzic :-)
    Ale podejrzewam, ze skoro tak, to i funkcje ESP spelnia.

    >Tak to właśnie wyglądało, ale bez wyczuwalnej reakcji ze strony
    >systemów.
    >Gdybym całiem nie zdjął nogi z gazu, wyleciałbym z drogi.

    Jak predkosc za duza, to i tak wylecisz, no ale to trzeba hamowac
    przed zakretem a nie "w" :-)

    A dalej to trudno mi powiedziec - samochod sie nie obracal, wiec ESP
    stwierdzil, ze nie ma potrzeby korygowac jazdy, czy jednak powinien
    wykryc uslizg kol przednich i zdusic silnik.

    J.

  • 12. Data: 2017-10-27 17:50:08
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 27 Oct 2017 12:48:33 +0200, J.F. napisał(a):

    > Jak predkosc za duza, to i tak wylecisz, no ale to trzeba hamowac
    > przed zakretem a nie "w" :-)

    Nie była duża, wchodziłem z prędkością, przy któej tor jazdy był zachowany
    i delikatnie przypieszałem na łuku. Naprawdę delikatnie.
    Moim zdaniem to była modelowa sytuacja, w któej ESP powinno zaingerować.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 13. Data: 2017-10-27 18:46:46
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 27 Oct 2017 11:22:20 +0200, Maciek napisał(a):

    > Kia twierdzi, że to ESP.

    No to pewnie jest ESP.

    > Tak to właśnie wyglądało, ale bez wyczuwalnej reakcji ze strony systemów.
    >
    > Gdybym całiem nie zdjął nogi z gazu, wyleciałbym z drogi.

    No bo to nie jest system który przejmuje sterowanie samochodem i ratuje
    samochód z opresji wbrew intencji kierowcy ;)

    Spróbuj rozbujać sobie tył auta "arabskim driftem" to wtedy poczujesz jak
    mocno ESP interweniuje w momentach "przelatywania" tyłu na drugą stronę:
    https://www.youtube.com/watch?v=9rx0m0oEHLw

  • 14. Data: 2017-10-27 19:04:34
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-10-27 o 18:46, Tomasz Pyra pisze:

    > No to pewnie jest ESP.

    i może działa inaczej niż u mnie TRC+VSC:
    VSC- stabilizacja toru jazdy, pomaga utrzymać stateczność ruchu poprzez
    wszechstronna współpracę takich układów jak ABS, układ kontroli napędu,
    układ sterowania silnika i inne. Układ samoczynnie uruchamia z
    odpowiednia siła hamulce i reguluje moc chwilowa silnika, pomagając
    uchronić pojazd przed poślizgiem na zakręcie o Śliskiej nawierzchni lub
    przy gwałtownych manewrach kierownica.
    TRC - Układ kontroli napędu zapobiega utracie przyczepności przez
    przednie koła przy ruszaniu z miejsca lub przyspieszaniu na Śliskiej
    nawierzchni.

    --
    Irokez

  • 15. Data: 2017-10-27 19:38:19
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > moze byc taz ze ESP obnizy moc przekazywana na poszczegolne kola ale nie uzyje
    hamulca i stad wrazenie ze nie dziala

    Wytłumacz jak chcesz obniżyć moc przekazywaną na *poszczególne* koła bez
    użycia hamulca?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 16. Data: 2017-10-27 21:52:53
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 27 Oct 2017 19:38:19 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > Wytłumacz jak chcesz obniżyć moc przekazywaną na *poszczególne* koła bez
    > użycia hamulca?

    W Sportage'u można na 1 lub obie osie co najwyżej.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl