    From: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.sci.fizyka
    Subject: Re: Dzwonek elektrostatyczny
    Date: Mon, 14 May 2012 18:26:49 +0200

    news:joqfmb$rm$1@inews.gazeta.pl...

    > No i jak wejda, to tam zostaja na 20 lat. A warstwa izolatora cieniutka, w
    > um liczona
    >
    > Nie wiem - warunki w kineskopie takie ze przechodza ?

    To doswiadczenie swiadczy ze przechodza. Jak nie ma dzwonka to przechodza do
    powietrza.

    W ROM zostaja wstrzelone jednym strzalem. W kineskop elektrony sa
    wstrzeliwane 24 razy na sekunde (w to samo miejsce).

    Ja wierze L. Lorenzowi ze swiatlo to "oscylatory flow of electrons". Szyba
    jest izolatorem dla pradu stalego ale wrecz nadprzewodnikiem dla pradu
    pulsujacego z czestoscia swiatla (widzialnego).

    Zadales pytanie: "W sumie to nawet powazne pytanie, do glebokiej
    odpowiedzi."

    A odpowiedz jest tez pytaniem: "Czy proznia jest przewodnikiem czy
    izolatorem?"

    Dla Lorenza jest przewodnikiem dla Lorentza izolatorem.

    A jak u Ciebie?
    S*