eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programming › Dziwne systemy liczenia
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 11

  • 1. Data: 2013-04-02 22:18:34
    Temat: Dziwne systemy liczenia
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Na przykład base62, to chyba wszystkie litery duże i małe + cyfry
    26+26+10=62
    Jak konwertować na hex, czy po prostu tablicę bajtów?
    Jest jeszcze base58 gdzie usunięto 0OIl które wizualnie wyglądają podobnie,
    (stosuje się dla bitcoin)
    Jak konwertować?


  • 2. Data: 2013-04-02 23:21:29
    Temat: Re: Dziwne systemy liczenia
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 2 kwietnia 2013 22:18:34 UTC+2 użytkownik Borneq napisał:
    > Na przykład base62, to chyba wszystkie litery duże i małe + cyfry
    >
    > 26+26+10=62
    >
    > Jak konwertować na hex, czy po prostu tablicę bajtów?
    >
    > Jest jeszcze base58 gdzie usunięto 0OIl które wizualnie wyglądają podobnie,
    >
    > (stosuje się dla bitcoin)
    >
    > Jak konwertować?
    Reszta z dzielnia przez N na wyjscie a liczbe dzielimy przez N i tak
    dlugo az liczba nie spadnie do zera.
    Pozdrawiam


  • 3. Data: 2013-04-02 23:55:14
    Temat: Re: Dziwne systemy liczenia
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Użytkownik "M.M." <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:c6115aaa-f8d6-495b-8fbe-6145d1dc163a@googlegrou
    ps.com...
    > Reszta z dzielnia przez N na wyjscie a liczbe dzielimy przez N i tak
    > dlugo az liczba nie spadnie do zera.

    No tak, ale czy big czy little endian? Dla liczby hex jest big, choć to nie
    zawsze, bo big jest na pewno w jednym bajcie. Tutaj trzeba by konstruować
    wielką liczbę, np 256 bitową, w takich językach jak Java nie ma problemu, w
    C/C++ trzeba by się posłużyć specjalną biblioteką dla duzych liczb, choć
    może niekoniecznie, można od razu odczytywać bajty, podobnie jak w kodowaniu
    arytmetycznym, wtedy mozna zdekodować tysiące bitów, ale tego nie robiłem.

    Pozdrawiam


  • 4. Data: 2013-04-02 23:56:11
    Temat: Re: Dziwne systemy liczenia
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Użytkownik "Borneq" <b...@a...hidden.pl> napisał w wiadomości
    news:kjfk45$fqi$1@node1.news.atman.pl...
    > No tak, ale czy big czy little endian? Dla liczby hex jest big, choć to
    > nie

    Jak z kolejnością? czyh najpierw cyfry, potem duze, potem małe?


  • 5. Data: 2013-04-03 00:28:31
    Temat: Re: Dziwne systemy liczenia
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 2 kwietnia 2013 23:55:14 UTC+2 użytkownik Borneq napisał:
    >
    > news:c6115aaa-f8d6-495b-8fbe-6145d1dc163a@googlegrou
    ps.com...
    >
    > > Reszta z dzielnia przez N na wyjscie a liczbe dzielimy przez N i tak
    > > dlugo az liczba nie spadnie do zera.
    >
    > No tak, ale czy big czy little endian? Dla liczby hex jest big, choć to nie
    > zawsze, bo big jest na pewno w jednym bajcie. Tutaj trzeba by konstruować
    > wielką liczbę, np 256 bitową, w takich językach jak Java nie ma problemu, w
    > C/C++ trzeba by się posłużyć specjalną biblioteką dla duzych liczb, choć
    > może niekoniecznie, można od razu odczytywać bajty, podobnie jak w kodowaniu
    > arytmetycznym, wtedy mozna zdekodować tysiące bitów, ale tego nie robiłem.
    Nie wiem o co chodzi. Dlaczego to wszystko jest ważne?

    Po prostu bierzemy reszty z dzielenia i dzielimy. A jeśli dzielimy i
    bierzemy reszty, to musimy mieć algorytm który dzieli i bierze reszty.
    I siłą rzeczy, algorytm ten będzie pracował na jakieś strukturze danych,
    nie wiem czy na 256 bitowej liczbie, czy na bigincie w javie, czy na
    zwykłym stringu, czy jeszcze na czymś innym.

    Pozdrawiam


  • 6. Data: 2013-04-03 16:33:28
    Temat: Re: Dziwne systemy liczenia
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Użytkownik "M.M." <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:fe7f4765-3728-4fad-92e8-ab11fc6d0704@googlegrou
    ps.com...
    > Po prostu bierzemy reszty z dzielenia i dzielimy. A jeśli dzielimy i

    https://github.com/bitcoin/bitcoin/blob/master/src/b
    ase58.h


  • 7. Data: 2013-04-03 17:24:46
    Temat: Re: Dziwne systemy liczenia
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Użytkownik "Borneq" <b...@a...hidden.pl> napisał w wiadomości
    news:kjhejq$blv$1@node1.news.atman.pl...
    > Użytkownik "M.M." <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > news:fe7f4765-3728-4fad-92e8-ab11fc6d0704@googlegrou
    ps.com...
    >> Po prostu bierzemy reszty z dzielenia i dzielimy. A jeśli dzielimy i
    >
    > https://github.com/bitcoin/bitcoin/blob/master/src/b
    ase58.h

    Big number w dowolnym języku za pomocą biblioteki libeay32.dll


  • 8. Data: 2013-04-12 15:41:07
    Temat: Re: Dziwne systemy liczenia
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Użytkownik "M.M." <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:fe7f4765-3728-4fad-92e8-ab11fc6d0704@googlegrou
    ps.com...
    > Po prostu bierzemy reszty z dzielenia i dzielimy. A jeśli dzielimy i
    > bierzemy reszty, to musimy mieć algorytm który dzieli i bierze reszty.

    A jeżeli nie chcemy działać na jednej wielkiej liczbie?
    Jaki algorytm? Tu będzie podobnie jak przy kodowaniu arytmetycznym przy
    kompresji danych
    Weżmy plik jednomegabajtowy w base58 - zamienić na bajty i w drugą stronę


  • 9. Data: 2013-04-13 10:08:44
    Temat: Re: Dziwne systemy liczenia
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu piątek, 12 kwietnia 2013 15:41:07 UTC+2 użytkownik Borneq napisał:
    > Użytkownik "M.M." napisał w wiadomości
    > Weżmy plik jednomegabajtowy w base58 - zamienić na bajty i w drugą stronę
    Czyli szukamy szybszego algorytmu. Hmmm nie wiem jest znany szybszy
    algorytm dla konwersji liczb w dowolnych systemach pozycyjnych. Wszędzie
    trąbili że trzeba dzielić i brać reszty.
    Pozdrawiam




  • 10. Data: 2013-04-13 21:19:15
    Temat: Re: Dziwne systemy liczenia
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Użytkownik "M.M." <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:6078e637-6b6e-4b3a-8d34-c2d44fd3df35@googlegrou
    ps.com...
    > Czyli szukamy szybszego algorytmu. Hmmm nie wiem jest znany szybszy
    > algorytm dla konwersji liczb w dowolnych systemach pozycyjnych. Wszędzie
    > trąbili że trzeba dzielić i brać reszty.

    Tak, każdy algorytm będzie miał tyle samo dzieleń z resztą, ale jeżeli jedno
    dzielenie będzie wykonywane na liczbie, która ma milion cyfr, to może długo
    trwać.
    Chodziło mi głównie o to aby nie używać dużych liczb, bo oprócz prostej
    zamiany podstawy liczenia będą operacje na długich liczbach. Chociaż w
    praktyce można się z tym pogodzić, bo już takie biblioteki zostały napisane,
    np. OpenSSL.
    Chodziło mi o algorytm, który połyka po kilka cyfr i wypluwa po kilka bajtów
    lub odwrotnie.

    Pozdrawiam


strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: