    Date: Wed, 05 May 2010 11:39:34 +0200
    From: b...@g...pl
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Dziura, zniszczona felga - jakie badania, odszkodowanie?

    Witam.
    Wczoraj w nocy "zaliczyłem" dziurę w jezdni. Felga uszkodzona, nie wiem
    jeszcze co z oponą. Wezwałem policję, która sporządziła protokół,
    zamierzam dochodzić odszkodowania od właściwego zarządu dróg.

    Pani z działu prawnego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach poleciła
    mi przesłać formularz szkody i wstrzymać się z jakimikolwiek działaniami
    do czasu oględzin. Jednocześnie w formularzu należy podać zakres szkód i
    obawiam się, że tych ujawnionych później nie będą chcieli uwzględnić (na
    chwilę obecną nie jestem nawet pewien w jakim stanie jest opona). Poza
    tym, chciałbym móc mieć auto na chodzie i bezpiecznie się nim poruszać.
    Koszty są jednak dla mnie bardzo istotne.

    W tym miejscu moje pytanie, ponieważ jestem motoryzacyjnym laikiem i nie
    bardzo mogę to ogarnąć:

    Wiem, że powinienem sprawdzić, czy opona nadaje się do użytku, zdaje
    się, że powinienem też sprawdzić stan tylnego zawieszenia i geometrię.
    Kłopot polega na tym, że nie wiem, co, kiedy, w jakiej kolejności.
    Byłbym też wdzięczny, gdyby ktoś zorientowany w temacie wypowiedział
    się, w jakim zakresie mogę liczyć na odszkodowanie: tylko za felgę,
    opony, czy za badanie i ewentualne naprawy zawieszenia także? Czy lepiej
    poczekać na oględziny rzeczoznawcy nie zmieniając stanu pojazdu, udać
    się od razu na warsztat i zrobić badanie techniczne z kosztorysem
    naprawy, a może przeprowadzić naprawę i przedstawić ubezpieczycielowi
    zarządu dróg rachunki?

    Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Chętnie też opiszę szczegółowo zdarzenie
    i dalszy rozwój sytuacji, jeśli ktoś będzie zainteresowany.

    Krzysztof Lis