eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaDzięki "białym" pikselom poprawa matryc o 1EV i więcej...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 5

  • 1. Data: 2013-07-18 00:50:08
    Temat: Dzięki "białym" pikselom poprawa matryc o 1EV i więcej...
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>



    Witam.


    Tak sobie luźno pomyślałem po przejrzeniu materiału do dyskusji:
    http://connect.dpreview.com/post/3175393898/aptina-e
    xplains-clarity-plus-clear-pixel-technology?news




    Wstępne rozpoznanie: dobrze kombinują, jednak...

    http://connect.dpreview.com/files/p/cms_posts/317539
    3898/why_clear.png
    ...fałszywa grafika*(1)

    http://connect.dpreview.com/files/p/cms_posts/317539
    3898/pattern_comparison_table.png
    ...i fałszywe, "podkręcone" wnioski*(2).



    *(1) Na matrycę pada nie tylko światło RGB, a jest przepuszczana
    jego 1/3, ale pełne spektrum CPŻZSNF, a przechodzi tylko mały wycinek
    (szczególnie dla pikseli R/B).


    *(2) a choćby matryca RWB wcale nie daje tej samej wierności kolorów
    RGB, co nawet widać na załączonym obrazku.
    http://connect.dpreview.com/files/p/cms_posts/317539
    3898/low_light_40lux_zoom2.jpg




    Mimo wszystko jest to w końcu jakiś krok naprzód - cieszy to, że
    wreszcie ktoś zaczął szukać rezerw i przełamywać utarte schematy.




    1. A gdyby tak posunąć się jeszcze krok dalej (w końcu światło jest
    dla naszych oczu o wiele ważniejsze od samych kolorów) i... tylko 25%
    pikseli zrobić kolorowych? (każdy kolorowy piksel otoczony wianuszkiem
    "czystych" pikseli, ew. jednopikselowym z przesunięciem kolejnych rzędów).

    2. O wierność kolorów też można chyba zawalczyć.




    Obecnie pewnym problemem są:
    a). wyjarane czerwienie;
    b). słabo zróżnicowana zieleń;
    c). odcienie nieba, zwłaszcza w światłach;
    d). odcienie skóry.



    Wstępne podejście - wcale nierównomiernie, tylko stosownie do
    potrzeb podzielić obsługiwane spektrum, np. (zupełnie roboczo):

    - czerwienie: 40% pikseli (spośród tych 25% kolorowych);
    - błękity: 25%;
    - cała reszta "wewnętrznego spektrum": 35%



    A dalej...

    Ad. a). Czerwone piksele zrobić w dwóch odcieniach dla lepszego
    rozpoznawania odcieni.

    Ad. b). To samo zrobić z zielenią, przy czym za punkt wyjścia
    przyjąć zieleń roślin w świetle słonecznym - dwa odcienie zieleni roślin
    "obsługujące je" z lewej i prawej strony widma.

    Ad. c i d). Kolorowe piksele spoza zakresu R i B wykorzystać
    "strategicznie": z różnymi przesunięciami w zależności od potrzeb, np. w
    stronę żółtego, na który oko jest mocno uczulone (w tym różne warianty
    odcieni skóry, ew. pozbawione najsłabszego elementu, czyli B), czy
    prawie błękity (szafiry) z rzadka rozsiane po matrycy (patrząc
    mikroskopowo), jednak w sumie pomagające lepiej zdefiniować kolor skóry
    i jej odcień w zależności od miejsca oraz światła.



    Chyba przydałoby się też w końcu totalnie odejść od sRGB, bo jasne
    błękity mają tu problem systemowy.


    Wciąż pewnie wiele można osiągnąć postprocesem sygnałów - każdy
    układ matrycy ma swoją specyfikę i chyba sporo można wycisnąć
    przekraczając toporne "podregulowanie" kanałów RGB dla otrzymania
    maksymalnie wiernych kolorów z tablicy testowej. Tu by się jeszcze
    przydała praca nad dostosowaną do układu matrycy interpolacją,
    przejściami tonalnymi, lepszym zbalansowaniem jasności i koloru przy
    dużych i rozproszonych układach niewielu kolorowych pikseli, oczywiście
    szumem i ostrością...


    I to tyle luźnych myśli i skojarzeń na podstawie jednej zajawki... :)


    pozdrawiam


    /-/

    Mariusz [mr.]


  • 2. Data: 2013-07-21 13:24:42
    Temat: Re: Dzięki "białym" pikselom poprawa matryc o 1EV i więcej...
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Thu, 18 Jul 2013 00:50:08 +0200, Mariusz [mr.] napisał(a):

    > Witam.

    > Tak sobie luźno pomyślałem po przejrzeniu materiału do dyskusji:
    > http://connect.dpreview.com/post/3175393898/aptina-e
    xplains-clarity-plus-clear-pixel-technology?news

    > Wstępne rozpoznanie: dobrze kombinują, jednak...

    > http://connect.dpreview.com/files/p/cms_posts/317539
    3898/why_clear.png
    > ...fałszywa grafika*(1)

    > http://connect.dpreview.com/files/p/cms_posts/317539
    3898/pattern_comparison_table.png
    > ...i fałszywe, "podkręcone" wnioski*(2).

    Fałszywe, bo ktoś nie umie liczyć. 1dB to sygnał dwukrotnie większy na
    CAŁEJ matrycy, a przy uwzględnieniu ilości pikseli białych z zielonych,
    to musiałby być czterokrotnie większy (50% zielonych/białych). Obecnie
    stosowane filtry obcinają ~60% sygnału, więc co najmniej 1/3 pozostaje,
    co zdecydowanie nie daje nawet 1dB.

    Ostatnia tabelka w ogóle urąga matematyce, bzdura na bzdurze.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

    Aby wysłać email zmień zbieracz w adresie na sylwek


  • 3. Data: 2013-07-22 08:15:09
    Temat: Re: Dzięki "białym" pikselom poprawa matryc o 1EV i więcej...
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>


    "Sylwester Zarębski" <z...@i...net.pl> wrote:

    [...]
    > Fałszywe, bo ktoś nie umie liczyć. 1dB to sygnał dwukrotnie większy na
    > CAŁEJ matrycy, a przy uwzględnieniu ilości pikseli białych z
    > zielonych, to musiałby być czterokrotnie większy (50%
    > zielonych/białych). Obecnie stosowane filtry obcinają ~60% sygnału,
    > więc co najmniej 1/3 pozostaje, co zdecydowanie nie daje nawet 1dB.


    A nie chodziło czasem wszędzie o EV? O decybelach to ja mam dość
    blade pojęcie (póki znowu nie zajrzę do jakiejś ściągi), ale pamięć mi
    coś podpowiada, że 6 dB to był sygnał dwukrotnie większy (mogę się
    mylić).


    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]


  • 4. Data: 2013-07-22 12:03:50
    Temat: Re: Dzięki "białym" pikselom poprawa matryc o 1EV i więcej...
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Mon, 22 Jul 2013 08:15:09 +0200, Mariusz [mr.] napisał(a):

    > "Sylwester Zarębski" <z...@i...net.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >> Fałszywe, bo ktoś nie umie liczyć. 1dB to sygnał dwukrotnie większy na
    >> CAŁEJ matrycy, a przy uwzględnieniu ilości pikseli białych z
    >> zielonych, to musiałby być czterokrotnie większy (50%
    >> zielonych/białych). Obecnie stosowane filtry obcinają ~60% sygnału,
    >> więc co najmniej 1/3 pozostaje, co zdecydowanie nie daje nawet 1dB.

    > A nie chodziło czasem wszędzie o EV? O decybelach to ja mam dość
    > blade pojęcie (póki znowu nie zajrzę do jakiejś ściągi), ale pamięć mi
    > coś podpowiada, że 6 dB to był sygnał dwukrotnie większy (mogę się
    > mylić).

    Heh, zabij mnie. Faktycznie masz rację, oczywiście pomieszałem. Chodziło
    mi o EV. W takim razie pozostaje mi wycofać się rakiem :).

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

    Aby wysłać email zmień zbieracz w adresie na sylwek


  • 5. Data: 2013-07-26 11:18:40
    Temat: Re: Dzięki "białym" pikselom poprawa matryc o 1EV i więcej...
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>


    "Sylwester Zarębski" <z...@i...net.pl> wrote:

    >> [...]
    >>> Fałszywe, bo ktoś nie umie liczyć. 1dB to sygnał dwukrotnie większy
    >>> na CAŁEJ matrycy, a przy uwzględnieniu ilości pikseli białych z
    >>> zielonych, to musiałby być czterokrotnie większy (50%
    >>> zielonych/białych). Obecnie stosowane filtry obcinają ~60% sygnału,
    >>> więc co najmniej 1/3 pozostaje, co zdecydowanie nie daje nawet 1dB.
    >
    >> A nie chodziło czasem wszędzie o EV? O decybelach to ja mam dość
    >> blade pojęcie (póki znowu nie zajrzę do jakiejś ściągi), ale pamięć
    >> mi coś podpowiada, że 6 dB to był sygnał dwukrotnie większy (mogę się
    >> mylić).
    >
    > Heh, zabij mnie. Faktycznie masz rację, oczywiście pomieszałem.
    > Chodziło mi o EV. W takim razie pozostaje mi wycofać się rakiem :).


    A, to dobrze, że zapytałem, bo pomyślałbym, że starsi i mądrzejsi,
    to na pewno wiedzą lepiej. :)


    [mr.]

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: