-
21. Data: 2017-06-29 21:01:57
Temat: Re: Działanie sprzęgła po wymianie pompy
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
To przegrales. Odkad wprowadzili sprzegla z sprezyna centralna nic sie w nich nie
reguluje z wyjatkiem pierwszego ustawienia pedalu sprzegla. W lozyskach z lapkami
musial byc luz technologiczny pomiedzy lozyskiem oporowym a lapkami. W sprzeglach z
sprezyna cetralna lozysko oporowe caly czas dotyka z niewielka sila do pierscienia
oporowego w sprzegle lub bezposrednio do sprezyny. Jak zuzywa sie przede wszystkim
tarcza to srodkowa czesc sprezyny centralnej podnosi sie i poprzez linke lub
hydraulike powoduje zmiany polozenia pedalu. Moze byc i troche inaczej. Jesli pompa
cofa sie do mechanicznego oporu to za wysokosc pedalu sprzegla odpowiada dlugosc
popychacza pomiedzy tlokiem pompy a pedalem. Wtedy w miare zuzywania sie tarczy
bedzie malal skuteczny skok wysprzeglika. Sprzeglo pomimo ze pedal bedzie zawsze w
tym samym miejscu bedzie bralo coraz nizej az dojdzie do takiego momentu ze beda
trudno wchodzily biegi a wsteczny bedzie zgrzytal. Samoregulatory w wysprzeglikach
byly stosowane w drozszych samochodach wyposazonych w sprzeglo z lapkami. Bo w nich
jak wczesniej pisalem wymagany byl luz technologiczny pomiedzy lapkami a lozyskiem
oporowym. Dzialalo to podobnie jak samoregulator do zaworu.