-
11. Data: 2010-12-04 11:21:53
Temat: Re: Działanie ESP
Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
Użytkownik "J.F."
>
> To zadzwon do ASO i spytaj ile kosztuje TC a ile ESP, bo nie masz w
> swoim aucie a moze bys dokupil :-)
>
>>Sprawdzałem ostatnio przed
>>hipermarketem dzialanie tego ustrojstwa i w zasadzie oba układy
>>spisują
>>się znakomicie, ESP "wyciąga" auto z sytuacji w której niewątpliwym
>>końcem byłby sliczny "bączek" - niestety ja w swojej wersji nie mam
>>mozliwości wyłaczenia ani TC ani ESP więc za bardzo się tym placykiem
>>nie nacieszyłem , do tego napęd na przód i zero radochy z zimy ;-)
>
> Trzeba szybciej jezdzic, to i radocha wroci :-P
Czyli mam rozumieć, że auto, które ma ESP z "automatu" ma również TC?
-
12. Data: 2010-12-04 16:31:19
Temat: Re: Działanie ESP
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sat, 4 Dec 2010 11:21:53 +0100, Przemysław Czaja wrote:
>Użytkownik "J.F."
>> To zadzwon do ASO i spytaj ile kosztuje TC a ile ESP, bo nie masz w
>> swoim aucie a moze bys dokupil :-)
>>
>Czyli mam rozumieć, że auto, które ma ESP z "automatu" ma również TC?
Powiedzmy tak:
-ABS wymaga mozliwosci zmniejszenia sily hamowania w kazdym kole z
osobna, czujnikow predkosci kol i stosownego komputera,
-Brake Assistance wymaga takze mozliwosci zwiekszenia sily hamowania
przez komputer,
-TC, przynajmniej w niektorych rozwiazaniach, sprowadza sie do
wykrywania nadmiernego rozpedzania jednego kola i przyhamowania go.
Wymaga tego co ABS/BA tylko lepszego oprogramowania w komputerze.
-ESP wymaga tego co TC powyzej, plus dodatkowych czujnikow do
komputera zeby wykrywal boczne poslizgi.
Innymi slowy - jesli ktos dostarcza auto z ESP bez TC, to z czystej
zlosliwosc lub checi nadmiernego zysku. Wszysko co trzeba jest, tylko
pewnie jeden bit blokuje odpowiednie funkcje programu. No ale biznes
chodzi roznymi drogami.
J.