  • 21. Data: 2007-02-22 16:50:25
    Temat: Re: Działania UKE pogarszają konkurencyjność rynku
    Od: Artur Zakrzewski <a...@a...pl>

    In article <eri2ag$eh7$1@node1.news.atman.pl>, w...@n...3s.pl
    says...
    > Czyję,
    > że to doskonale by się wpisało w antyPiSowsk=3F nagonkę na oszołomów w
    > rz=3Fdzie.

    Nie sadze aby to byla nagonka na pis. Niestety faktem jest ze uke chac
    regulowac rynek telekomunikacjny powinna rowniez uwzglednic rynek
    hurtowy. Co najmniej dziwna sprawa jest, ze cena za 1 Mbit w hurcie
    u dostawcy tp wynosi 100 zl, a cena w detalu za 1 Mbit wynosi ok 50 zl.
    Gdyby wiec wyregolowac rynek hurtowy i wymusic na tp cene 1 Mbit na
    poziomie nizszym od jej sprzedazy w detalu to wtedy nie potrzebne sa
    regulacje rynku detalicznego, ktory sie wtedy sam "wyregoluje".

    art

  • 22. Data: 2007-02-22 17:08:44
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

> [...]
    >poziomie nizszym od jej sprzedazy w detalu to wtedy nie potrzebne sa
    >regulacje rynku detalicznego, ktory sie wtedy sam "wyregoluje".

    nie no nie mieszajmy sprzedaży megabitów ze sprzedażą pampersów.

    Podstawowa różnica jest taka, że pampersa nie użyjesz 2-3-5 razy, a
    1Mbit hurtowy jesteś w stanie odsprzedać n razy (oczywiście przy
    odpowiedniej skali).

    Zawsze dostęp hurtowy, czyli taki do dalszej odsprzedaży zawsze będzie
    droższy
    bo taki 1Mbit będzie zjedzony w całości, a nie tylko nadgryziony.

    Marcin

  • 23. Data: 2007-02-22 17:27:26
    Od: Artur Zakrzewski <a...@a...pl>

    In article <erkimu$kps$1@polsl.pl>, m...@l...usun-to.pl says...
    > 1Mbit hurtowy jeste=3F w stanie odsprzedać n razy (oczywi=3Fcie przy
    > odpowiedniej skali).

    A jak nie chcesz overbook'owac, to wtedy co?

    > Zawsze dostęp hurtowy, czyli taki do dalszej odsprzedaży zawsze będzie
    > droższy
    > bo taki 1Mbit będzie zjedzony w cało=3Fci, a nie tylko nadgryziony.

    Widzisz, ale tak na prawde to nie ma znaczenia, gdyz ten sam "towar"
    nie powinien byc drozszy w hurcie niz w detalu oczywiscie u tego samego
    dostawcy. BTW "nadgryziony" towar jest uznany za sprzedany w calosci.

    art

  • 24. Data: 2007-02-22 17:46:20
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > 1Mbit hurtowy jeste=3F w stanie odsprzedać n razy (oczywi=3Fcie przy
    > odpowiedniej skali).

    >A jak nie chcesz overbook'owac, to wtedy co?

    to wtedy nie jest Ci potrzebny dostęp hurtowy/operatorski.
    Wiesz, to nie problem, my mamy klienta który ma szeroki styk, praktycznie
    bez limitów, ale - korzysta ze styku na poziomie 256kbit/s średnio, ale jak
    potrzeba
    to i 50Mbitów pociągnie co zdaża się rzadko, ale jednak - a chceli mieć taką
    możliwość. No to się dogadaliśmy i nie było problemu, oni mają
    szybki styk na "bursty" a my też jesteśmy zadowoleni ze średniego
    wypełnienia.

> [...]

    >nie powinien byc drozszy w hurcie niz w detalu oczywiscie u tego samego
    >dostawcy. BTW "nadgryziony" towar jest uznany za sprzedany w calosci.

    Chyba się wychowałeś na pampersach czy innym FMCG - NIE w każdym przypadku !
    A megabity Internetu są tym właśnie wyjątkiem !

    Marcin

  • 25. Data: 2007-02-22 18:28:50
    Od: Artur Zakrzewski <a...@a...pl>

    In article <erkkte$ma5$1@polsl.pl>, m...@l...usun-to.pl says...
    > to wtedy nie jest Ci potrzebny dostęp hurtowy/operatorski.

    Ciekawe rozumowanie. Wyobraz sobie taka sytuacje: jestes firma ktora
    potrzebuje dostepu hurtowego liczonego w dziesiatkach Mbit z rutingiem
    bgp i w jej lokalizacji jest tylko tp i inny operator. Cena u tp to
    jakies 200-300 zl i cena u innego operatora to np 100 zl. Potrzebujesz
    miec rowne wielkosci stykow z nimi i wypelnia te styki tylko w polowie
    potrzebujac niezawodnosci polaczenia. Co wtedy powiesz: "ta firma nie
    potrzebuje dostepu hurtowego" ?

    > Chyba się wychowałe=3F na pampersach czy innym FMCG - NIE w każdym przypadku !
    > A megabity Internetu s=3F tym wła=3Fnie wyj=3Ftkiem !

    Prosze, bez osobistych wycieczek. Megabity internetu nie sa zadnym
    wyjatkiem, gdyz sa takim samym towarem jak wspomniane pampersy, nawet
    jesli Ci sie to nie podoba.

    art

  • 26. Data: 2007-02-22 18:39:06
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Artur Zakrzewski napisał(a):

    > A jak nie chcesz overbook'owac, to wtedy co?

    To wtedy musisz sprzedawać drożej niż sam kupiłeś.

    M.

  • 27. Data: 2007-02-22 18:39:27
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

> [...]
    >miec rowne wielkosci stykow z nimi i wypelnia te styki tylko w polowie
    >potrzebujac niezawodnosci polaczenia. Co wtedy powiesz: "ta firma nie

    to jednak operatorski.
    Nie widze problemu - dogadujesz się z firmą (nie tp) na to, że bierzesz
    50Mbit ciągle
    ale może Ci się zdażyć pad 2giego styku i wtedy będziesz potrzebował
    100Mbit.
    Taki średni czas awarii i korzystania ze 100Mbit da się wyliczyć jakoś
    statystycznie i przeliczyć na pieniądze.
    A wszelki nadmiar poza tę średnią też się da na pieniądze zamienić.

    Nie wiem czy z TP się można tak dogadać oficjalnie, pewnie ciężko bo to
    korporacja betonowa,
    ale możesz spróbować.
    Z innymi będzie łatwiej.

    Sam coś takiego przerabiałem (nie z TP) i się dało.

    >Prosze, bez osobistych wycieczek. Megabity internetu nie sa zadnym
    >wyjatkiem, gdyz sa takim samym towarem jak wspomniane pampersy, nawet
    >jesli Ci sie to nie podoba.

    nie wiem czy mi się podoba czy nie, poprostu uważam to za normalne.
    Choćby ze względu na technolgię i koszty podłączenia.
    Już nie wspomnę że ten detaliczny ruch jest asymetryczny.

    Niech ktoś mi przypomni - ile by kosztował w TP iDSL w przypadku 1/1Mbit
    (wiem, up to niecały 1Mbit max)

    Marcin

  • 28. Data: 2007-02-22 19:02:51
    Od: Artur Zakrzewski <a...@a...pl>

    In article <erko11$o89$1@polsl.pl>, m...@l...usun-to.pl says...

    > to jednak operatorski.

    Nie, gdyz nie porowadzona jest dzialalnosc typu ISP, wiec jednak
    hurtowy.

    > Nie widze problemu - dogadujesz się z firm=3F (nie tp) na to, że bierzesz
    > 50Mbit ci=3Fgle
    > ale może Ci się zdażyć pad 2giego styku i wtedy będziesz potrzebował
    > 100Mbit.
    > Taki =3Fredni czas awarii i korzystania ze 100Mbit da się wyliczyć jako=3F
    > statystycznie i przeliczyć na pieni=3Fdze.
    > A wszelki nadmiar poza tę =3Fredni=3F też się da na pieni=3Fdze zamienić.

    Jesli sie da, to swietnie, a jesli nie, to co: "klapa"?

    > nie wiem czy mi się podoba czy nie, poprostu uważam to za normalne.
    > Choćby ze względu na technolgię i koszty podł=3Fczenia.

    Oczywiscie, mozesz miec takie zdanie, ale czy jest prawidlowe?

    > Już nie wspomnę że ten detaliczny ruch jest asymetryczny.

    A gdzie w reklamie tp "neostrada 1 mega" masz napisane ze to jest
    asymetryczny mega.

  • 29. Data: 2007-02-22 19:09:31
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > to jednak operatorski.

    >Nie, gdyz nie porowadzona jest dzialalnosc typu ISP, wiec jednak
    >hurtowy.

    jesteś ISP, czyli Operatorem w znaczniu dostawcą Internetu w danym regionie.
    W tym przypadku dostęp operatorski = hurtowy, gruba rura do odsprzedaży
    dalej.

> [...]
    > A wszelki nadmiar poza tę =3Fredni=3F też się da na pieni=3Fdze zamienić.

    >Jesli sie da, to swietnie, a jesli nie, to co: "klapa"?

    jeśli nie to nie będziesz miał idealnej usługi, jak padnie jedno łącze to
    2gie się wypcha po sufit
    i klienci nie dostaną ideału.
    Ale ideały kosztują, niemało..

    > nie wiem czy mi się podoba czy nie, poprostu uważam to za normalne.
    > Choćby ze względu na technolgię i koszty podł=3Fczenia.

    Oczywiscie, mozesz miec takie zdanie, ale czy jest prawidlowe?

    no, to tutaj już się zaprezentowałeś... wybacz, eof

    Marcin

  • 30. Data: 2007-02-22 19:30:58
    Od: Jan Lokiata <m...@d...pl>

    Jan Werbinski napisał(a):
    > Zdaniem UE chaotyczne działania, które UKE wykonał są sprzeczne z celem jaki
    > niby UKE sobie przypisał.
    > Zwykle regulacje zaczyna się od rynku hurtowego, a UKE zaczął regulowanie od
    > rynku detalicznego.
    > W ten sposób pogarsza konkurencyjność rynku i utrudnia wejście (i
    > egzystencję) konkurencji.
    >
    > Gratulacje ;-)

    Ciesze sie, ze ktos w koncu to zauwazyl!