  • 1. Data: 2010-05-28 11:35:48
    Temat: Dyski SATA (dynamiczne) - problem hardwareowo-softwareowy...
    Od: "GazGaz" <g...@W...gazeta.pl>

    Witam! Złożyłem wczoraj zestaw (core i7 920, ... i kilka dysków HDD). Wszystko
    pięknie działa z wyjątkiem dwóch dysków SATA: SEAGATE 300 GB i SEAGATE 1 TB.
    Dyski są w 100% sprawne bo przełożyłem je ze starego komputera. [b]Dane z nich
    są bardzo ważne dla mnie.[/b] Dyski wykrywa jako dynamic, a nie basic. Wobec
    tego nie ma ich w "My Computer". Choć system je widzi (Computer Managment /
    Storage) i mam możliwość ich zamiany na basic, ale to się wiążę z utratą
    danych, co ZUPEŁNIE ODPADA !. CO zrobić ? W Win XP działały elegancko w W7
    jest problem. Czy jakieś drivery SATA pomogą ? Linux widzi oba dyski (montuje
    tylko jeden, bop na drugim był źle zamknięty system i nie pozwala) ale to
    połowa sukcesu, bo nie mam gdzie przegrać 1.5+0.3 = 1.8 TB danych :)

    Co poradzicie ?

    GazGaz.

  • 2. Data: 2010-05-28 13:51:26
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-05-28 13:35, Użytkownik GazGaz napisał:
> [...]
    > tylko jeden, bop na drugim był źle zamknięty system i nie pozwala) ale to
    > połowa sukcesu, bo nie mam gdzie przegrać 1.5+0.3 = 1.8 TB danych :)

    Radzimy spytać na właściwej grupie dotyczącej systemu który dysków
    nie rozpoznaje. Problem nie jest sprzętowy i dotyczy tradycyjnie tylko
    windowsów.