  • 11. Data: 2010-09-18 09:43:54
    Temat: Re: Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani
    Od: Fonon <f...@p...onet.pl>

    Budzik napisał(a):
    > dyski 2,5 sa tansze niz 3,5?
    Oczywiście.
    f.

  • 12. Data: 2010-09-18 10:01:21
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Fonon" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:i721l1$kad$1@news.net.icm.edu.pl...
    > Budzik napisał(a):
    >> dyski 2,5 sa tansze niz 3,5?
    > Oczywiście.

    No nie taka oczywista oczywistość, bo jeszcze naście dni/tygodni temu było
    zupełnie odwrotnie.

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2010-09-18 10:10:43
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości

    > - Prąd (moim zdaniem, bo tu niektórzy zwalają wine na kable), zawsze
    > będzie problemem w przypadku USB2.0 i 2.5", ponieważ USB2.0 nie gwarantuje
    > odpowiedniego prądu do rozkręcenia dysku. Stad też praktycznie każdy dysk
    > ma dodatkowe wejście na 5V /np. z PS2, ale równie dobrze może być z innego
    > USB (odpowiedni kabel) lub zasilacz/ lub też kabelki typu Y, z dwiema
    > wtyczkami USB.

    To "zawsze będzie problemem" to pojęcie troche na wyrost.
    W przeważającej ilości problemu nie ma (z praktyki może dwa takie PC'ty
    trafiłem na pare dziesiątek), ale "zawsze" może zdażyć się, że cos nie
    zadziała.
    Ot taka róznica.

    > Nic mi nie wiadomo o specjalnym zarządzaniu energią w USB2.0, jedyny znany
    > mi problem to własnie uruchamianie dysku.

    Podczas bezczynności dysk wyłacza się po pewnym czasie. Zarówno na Seagate
    czy Toshiba. WD chyba też.

    > Inna istotna sprawa dyski 2.5 są praktycznie bezgłosnie /wiekszośc/,
    > obudowy 3.5 mają wentylatory, także jeżeli mieszkasz gdzieś na uboczu, to
    > też ma znaczenie.

    Samsung Story jest cichy i bez wentylatora. Idealnie dobrany dysk do tego
    zastosowania

    Ogólnie potwierdzam - sprawdzić przed zakupem jak można.

    Irokez

  • 14. Data: 2010-09-18 10:16:52
    Od: Fonon <f...@p...onet.pl>

    Irokez napisał(a):
    > No nie taka oczywista oczywistość, bo jeszcze naście dni/tygodni temu
    > było zupełnie odwrotnie.
    Nie ma co teoretyzować. Piszę teraz, a nie tydzień wcześniej.
    Sprawdziłem i znalazłem tańsze 2.5". Jeśli jest inaczej - proszę o
    namiary. Przypominam też o innych uwarunkowaniach.
    pzdr.
    f.

  • 15. Data: 2010-09-18 10:28:13
    Od: Fonon <f...@p...onet.pl>

    Irokez napisał(a):
    > Samsung Story jest cichy i bez wentylatora. Idealnie dobrany dysk do
    > tego zastosowania
    Nie mam go w ofercie, ale zapewne wymaga zasilania zewnętrznego. Ładny,
    ale nie tani niestety.
    f.

  • 16. Data: 2010-09-18 10:42:33
    Od: raviz <r...@v...pl>

    On 20

    > Podczas bezczynności dysk wyłacza się po pewnym czasie. Zarówno na
    > Seagate czy Toshiba. WD chyba też.

    Na stronie seagate jest soft do ustawiania zachowania dysku podczas
    bezczynnosci. Sam mozesz zapisac w pamieci (chyba obudowy) jak dlugo
    bedzie sie krecil.

  • 17. Data: 2010-09-18 11:12:58
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-18 12:16, Użytkownik Fonon napisał:

    > Nie ma co teoretyzować. Piszę teraz, a nie tydzień wcześniej.
    > Sprawdziłem i znalazłem tańsze 2.5". Jeśli jest inaczej - proszę o
    > namiary. Przypominam też o innych uwarunkowaniach.

    To podaj nazwy i ceny tych przykładowych dysków bo pobieżne
    spojrzenie na allegro pokazuje że dyski 2,5 cala 500GB są
    w cenie 250-290zł, dyski 3,5 cala SATA 500GB są po 150-160zł
    a 3,5 cala PATA też 500GB są po 150-200zł.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2010-09-18 12:50:13
    Od: Al Kwasone <k...@p...onet.pl>

    RadoslawF napisał(a):
> [...]
    > w cenie 250-290zł, dyski 3,5 cala SATA 500GB są po 150-160zł
    > a 3,5 cala PATA też 500GB są po 150-200zł.
    A po co? Temat nie dotyczy dysków w ogóle, a dysków USB2 (czyli
    wyposażonych w interface USB2, a więc praktycznie - w obudowie). Do
    tego, to ja się pytam, a nie "podaje".
    pozdro.
    f.

  • 19. Data: 2010-09-18 12:56:36
    Od: Fonon <f...@p...onet.pl>

    RadoslawF napisał(a):
> [...]
    > w cenie 250-290zł, dyski 3,5 cala SATA 500GB są po 150-160zł
    > a 3,5 cala PATA też 500GB są po 150-200zł.
    A po co? Temat nie dotyczy wszystkich dysków jako takich, tylko dysków z
    interfejsem USB 2, a więc praktycznie w obudowie. To ja proszę o
    rekomendację, a nie proponuję to czy tamto.
    Dodam, że nie interesują mnie też dyski używane, fabrycznie
    regenerowane, bez faktury itd.
    pzdr.
    f.

  • 20. Data: 2010-09-18 13:16:53
    Od: Fonon <f...@p...onet.pl>

    raviz napisał(a):
    > Na stronie seagate jest soft do ustawiania zachowania dysku podczas
    > bezczynnosci. Sam mozesz zapisac w pamieci (chyba obudowy) jak dlugo
    > bedzie sie krecil.
    To jest przydatne rozwiązanie. Ciekawe, czy inni producenci też coś
    podobnego oferują. Niestety seagaty w obudowie są relatywnie drogie, a w
    obudowach innych producentów, którzy wykorzystują te dyski pewnie
    oprogramowanie nie zadziała. A może to funkcja samego dysku?
    pzdr.
    f.