  • 1. Data: 2012-04-23 16:41:47
    Temat: Dysk ssd 2,5" najtańszy
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Cześć
    Rozglądam się za dyskiem jak w temacie. Ciężko to idzie bo na Allegro nie
    ma oddzielnego działu na dyski 2,5" i zwiad cenowy nie wychodzi :)
    Interesuje mnie za jaką możliwie małą cenę można kupić dysk SSD 2,5".
    Pojemność drugorzędna :) ale większa od 10 GB.
    Także chciałbym zasięgnąć języka jakich prędkości transferu można się
    spodziewać po dyskach tradycyjnych 2,5". Chyba wszystkie jakich się
    dokopałem mają ją rzędu 40 MB/s przy obrotach 4200 rpm. Są szybsze?
    Potrzebowałbym coś rzędu kilkudziesięciu GB, ale zdecydowanie szybszego.
    Wszystko to by nieco podrasować lapek Travelmate. Miałby ktoś jakieś
    propozycje?
    --
    Jacek

  • 2. Data: 2012-04-23 17:00:11
    Temat: Re: Dysk ssd 2,5" najtańszy
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 23/04/2012 15:41, Jacek Maciejewski wrote:
> [...]
    > Interesuje mnie za jaką możliwie małą cenę można kupić dysk SSD 2,5".
    > Pojemność drugorzędna :) ale większa od 10 GB.

    Wpisanie >> ssd 2.5" << i sortowanie wyników według ceny działa cuda. ;)

> [...]
    > dokopałem mają ją rzędu 40 MB/s przy obrotach 4200 rpm. Są szybsze?
    > Potrzebowałbym coś rzędu kilkudziesięciu GB, ale zdecydowanie szybszego.

    Oczywiście, są 5400 i 7200, róznice są dość wyraźnie zauważalne,
    szczególnie między dwoma skrajnymi. Jednak SSD to nie tylko transfer
    (kilkukrotnie większy), ale przede wszystkim czasy dostępu liczone w
    dziesiątych częściach milisekundy.

    > Wszystko to by nieco podrasować lapek Travelmate. Miałby ktoś jakieś
    > propozycje?

    Pomyśl też na dyskiem hybrydowym, w jednym ze starszych domowych
    laptopów założyłem taki od Seagate. 7200RPM, 320GB pojemności i
    zintegrowane 4GB SSD. Kontroler dysku przenosi do tej pamięci
    najczęściej używane pliki, przez co po 2-3 uruchomieniach Windows i
    potrzebnych programów ten proces znacznie przyspiesza. Wada taka, że
    jedynie dla plików często używanych (i to jedynie odczyt), zaleta taka
    że masz w miarę szybkie 320GB w cenie małego SSD.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 3. Data: 2012-04-23 17:14:46
    Od: DooMiniK <bachusmalpapostpl>

    On 23/04/2012 16:00, kamil wrote:
    > On 23/04/2012 15:41, Jacek Maciejewski wrote:
    [...]
> [...]
    > jedynie dla plików często używanych (i to jedynie odczyt), zaleta taka
    > że masz w miarę szybkie 320GB w cenie małego SSD.

    Jak z awaryjnością takiego cuda? NIe tak dawno (pół roku temu...)
    myślałem o tym, ale ktoś mnie skutecznie przestraszył...

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 4. Data: 2012-04-23 17:27:48
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 23/04/2012 16:14, DooMiniK wrote:
    > [...]
    >
    > Jak z awaryjnością takiego cuda? NIe tak dawno (pół roku temu...)
    > myślałem o tym, ale ktoś mnie skutecznie przestraszył...

    Nie wiem, pół roku go mam dopiero, ale raczej niewielka. Obszar SSD jest
    głównie odczytywany, więc nie zużywa się jak zwykły SSD.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 5. Data: 2012-04-23 18:16:02
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

> [...]
    > Potrzebowałbym coś rzędu kilkudziesięciu GB, ale zdecydowanie szybszego.
    > Wszystko to by nieco podrasować lapek Travelmate. Miałby ktoś jakieś

    Właśnie debiutują dyski Intel SSD 330. Rewelacja w stosunku cena do
    jakości, przynajmniej według osiągów papierowych. 60 GB za ok. 350 zł.

    --
    .B:artek.

  • 6. Data: 2012-04-23 18:45:18
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 23.04.2012 16:41, Jacek Maciejewski pisze:
> [...]
    > Potrzebowałbym coś rzędu kilkudziesięciu GB, ale zdecydowanie szybszego.
    > Wszystko to by nieco podrasować lapek Travelmate. Miałby ktoś jakieś
    proline, o ile pamiętam 32gb za 199zł
    NOWy na gwarancji, w sklepie stacjonarnym
    ToMasz

  • 7. Data: 2012-04-23 20:56:59
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik ToMasz napisał:
    > proline, o ile pamiętam 32gb za 199zł
    > NOWy na gwarancji, w sklepie stacjonarnym

    Ja chyba sprzedam polrocznego OCZ Agilke 3
    JEst super wypas.
    Ale ja potrzebuje wiekszego niz 60GB dysku, a nie musi byc taki szybki.

  • 8. Data: 2012-04-23 22:04:05
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 23 Apr 2012 20:56:59 +0200, Mateusz napisał(a):

    > Ja chyba sprzedam polrocznego OCZ Agilke 3

    Dla ciekawości - za ile?
    Mi chyba się nie nada bo to SATA a ja potrzebuję ATA6 (o ile dobrze
    obadałem sprawę)
    --
    Jacek

  • 9. Data: 2012-04-23 23:19:19
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> wrote in message
    > Dla ciekawości - za ile?
    > Mi chyba się nie nada bo to SATA a ja potrzebuję ATA6 (o ile dobrze
    > obadałem sprawę)

    no to masz problem bo dyski ssd ide to raczej malo popularna sprawa,
    wiec wybor znikomy a predkosci kiepskie

  • 10. Data: 2012-04-24 00:11:02
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Jacek Maciejewski napisał: