  • 1. Data: 2010-01-11 08:00:45
    Temat: Dysk SSD a podkręcony procesor
    Od: "Jacek P" <jacekkropkamalikmalpkawpkropkapl>

    Witam,

    Chcę kupić na system dysk SSD Intela 80GB i podpiąć go do płyty na której
    chodzi E8400 podkręcony do 3600 ma to chodzic na Windows 7.

    Niestety przy takim ustawieniu dysk Seagate 500 GB z serii 12 zaczął mi
    wysiadać, prawdopodobnie z powodu wahań napięć (na innej płycie bez
    podkręcania doszedł na szczęście do siebie).

    Czy dyski SSD też są tak wrażliwe przy podkręcaniu systemu? Mam nadzieję, że
    ktoś już to przetestował u siebie.

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2010-01-11 08:37:37
    Temat: Re: Dysk SSD a podkręcony procesor
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Jacek P" <jacekkropkamalikmalpkawpkropkapl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:4b4adaad$...@n...home.net.pl...
    > Witam,
    >
    > Chcę kupić na system dysk SSD Intela 80GB i podpi?ć go do płyty na której
    > chodzi E8400 podkręcony do 3600 ma to chodzic na Windows 7.
    >
    > Niestety przy takim ustawieniu dysk Seagate 500 GB z serii 12 zacz?ł mi
    > wysiadać, prawdopodobnie z powodu wahań napięć (na innej płycie bez
    > podkręcania doszedł na szczę?cie do siebie).
    >
    > Czy dyski SSD też s? tak wrażliwe przy podkręcaniu systemu? Mam nadzieję, że
    > kto? już to przetestował u siebie.

    podkręcanie!=wahania napięć
    Napisz jaki masz zasilacz, że nie wyrabia.

  • 3. Data: 2010-01-11 08:47:38
    Od: "Jacek P" <jacekkropkamalikmalpkawpkropkapl>

    > podkręcanie!=wahania napięć
    > Napisz jaki masz zasilacz, że nie wyrabia.

    To Tagan 430 W, prawie czteroletni.

    Zdarzenie z Seagatem miało miejsce na płycie P5B Deluxe gdzie przez moment
    chodził podkręcony E8400 jego napięcia też były nierówne. Gdy zobaczyłem co
    się dzieje z dyskiem zmieniłem płytę na P5Q Pro i wahania napięć procesora
    znacznie się zmniejszyły. Dysk przeniosłem do niepodkręconego komputera i
    nie wiem czy przy podkręconym E8400 doszedłby do siebie.

    Chcę uniknąć sytuacji, że kupię SSD a będę musiał zwolinć procesor.

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 4. Data: 2010-01-11 09:03:27
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 11 Jan 2010 09:47:38 +0100, Jacek P napisał(a):

    > Zdarzenie z Seagatem mia?o miejsce na p?ycie P5B Deluxe gdzie przez moment
    > chodzi? podkrecony E8400 jego napiecia te? by?y nierówne. Gdy zobaczy?em co
    > sie dzieje z dyskiem zmieni?em p?yte na P5Q Pro i wahania napieae procesora
    > znacznie sie zmniejszy?y.

    Wziąłeś może pod uwagę w swoich rozważaniach że HDD jest zasilany
    bezpośrednio z zasilacza a nie z płyty głównej?

    --
    Pozdrawiam,
    ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 5. Data: 2010-01-11 09:14:32
    Temat: Re: Dysk SSD a podkrcony procesor
    Od: "Jacek P" <jacekkropkamalikmalpkawpkropkapl>

    > Wziąłeś może pod uwagę w swoich rozważaniach że HDD jest zasilany
    > bezpośrednio z zasilacza a nie z płyty głównej?

    Wydaje mi się, że większe wahania napięć na płycie mają jakiś wpływ na
    zasilacz a więc potencjalnie na dysk. Pewnie niewielki ale zawsze. Starsze
    dyski nie psuły się w czasie pracy.

    Sama płyta ma chyba też wpływ na stabilność kabla z danymi bo z informacji
    na dysku wynikało (przynajmniej takie coś znalazłem w internecie), że
    uszkodzony jest kabel a nie był.

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 6. Data: 2010-01-11 10:05:59
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    Jacek P pisze:

    > Wydaje mi się, że większe wahania napięć na płycie mają jakiś wpływ na
    > zasilacz a więc potencjalnie na dysk. Pewnie niewielki ale zawsze. Starsze
    > dyski nie psuły się w czasie pracy.

    Dobrze napisane "wydaje mi sie". Lepiej bys anulowal te wszystkie posty,
    bo ktos pozniej przeczyta i sie bedzie sugerowal takim stekiem bzdur.
    Teorie tez piekna wymysliles, szkoda, ze wyssana z palca.
    To na wstepie.
    Teraz do rzeczy, czym mierzysz napiecia? Jak Everestem czy innym
    programem to nie pisz juz wiecej nic, raczej tylko czytaj.
    Sa dwie opcje, masz felerny zasilacz (dziwne, bo to Tagan) badz tak sie
    zlozylo, ze dysk zaczal sie sypac i tak niefortunnie zostalo to
    powiazane z "podkrecaniem".

    ps. napiecia zmierz miernikiem.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 7. Data: 2010-01-11 10:20:21
    Od: G Nowak <g...@g...com>

> [...]
    > podkręcania doszedł na szczęście do siebie).
    >
    > Czy dyski SSD też są tak wrażliwe przy podkręcaniu systemu? Mam nadzieję, że

    Jestes na 100% pewny, ze to dysk padl z braku zarcia a nie kontroler od
    wysokiego taktu? Swoja droga dziwi mnie taka ekonomia - przeciez *dobry*
    zasilacz kosztuje moze 200pln wiec 1/4 dysku ktory chcesz kupic. Moze
    warto dolozyc i miec pewnosc?

    --
    pozdr

  • 8. Data: 2010-01-11 10:30:24
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Jacek P" <jacekkropkamalikmalpkawpkropkapl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:4b4ae5ab$...@n...home.net.pl...

> [...]
    > wiem czy przy podkręconym E8400 doszedłby do siebie.
    >
    > Chcę uniknąć sytuacji, że kupię SSD a będę musiał zwolinć procesor.

    Zasilanie dysku nie idzie przez płytę główną. Zmierz wahania napięcia i idle i
    stress (OCCT Perestroika -> Power Supply) bez i z O/C. W sumie będą 4 pomiary
    dla każdego napięcia.
    Co do wahań napięcia na procesorze: być może nowa płyta ma lepszą stabilizację
    napięcia, ale dla dysku nie ma znaczenia.
    Pamiętaj, że mimo nagłe zmiany wartości napięcia mimo mieszczenia się w normie
    elektronika nie lubi.

  • 9. Data: 2010-01-11 11:00:42
    Od: "Jacek P" <jacekkropkamalikmalpkawpkropkapl>

> [...]
    > bo ktos pozniej przeczyta i sie bedzie sugerowal takim stekiem bzdur.
    > Teorie tez piekna wymysliles, szkoda, ze wyssana z palca.

    Teorie są do tego aby je obalać :)
    Jak ktoś będzie drążył temat do dojedzie do Twojego postu i nie będzie
    musiał wierzyć w moje teorie więc nie muszę anulować, tym bardziej, że
    pozwoli to innej osobie nie powtórzyć błędnych teorii :)

> [...]
    > Sa dwie opcje, masz felerny zasilacz (dziwne, bo to Tagan) badz tak sie
    > zlozylo, ze dysk zaczal sie sypac i tak niefortunnie zostalo to powiazane

    Mierzyłem programem, nawet jeśli wskazania były całkowicie błędne to było
    widać, że na starej płycie latały góra/dół a na nowej były w miarę stabilne.
    Przy tym samym sposobie pomiaru w takich samych warunkach takie różnice są w
    pewnym stopniu miarodajne. :)

    Zasilacz ma już swoje lata (4) i może to miało jakiś wpływ. Na drugim
    komputerze mam taki sam zasilacz (3,5 roku) ale zestaw jest dużo mniej
    prądożerny i wskazania w programie do testowania dysku wzrosły po jakimś
    czasie na tym Seagate z ok 65 na 75 co mnie zdziwiło ale na tym m.in.
    oparłem swoją teorię.

    Zadałem pytanie z nadzieją, że ktoś używa dysku Intela na podkręconym
    zestawie bo chciałbym uniknąć ewentualnych kłopotów. Wiem, że niewiele osób
    ma jeszcze takie dyski ale spytać zawsze można.

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 10. Data: 2010-01-11 11:04:38
    Od: "Jacek P" <jacekkropkamalikmalpkawpkropkapl>

    > Co do wahań napięcia na procesorze: być może nowa płyta ma lepszą
    > stabilizację napięcia, ale dla dysku nie ma znaczenia.

    Ok, czyli nie powinno być problemu z tym SSD.

    Dzięki i pozdrawiam
    Jacek