  • 11. Data: 2010-01-11 11:38:16
    Temat: Re: Dysk SSD a podkręcony procesor
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Jacek P pisze:

    > Ok, czyli nie powinno być problemu z tym SSD.
    >
    > Dzięki i pozdrawiam
    > Jacek

    Z SSD nie, ale 4 letni tagan to stawiam, że zaczynają kondensatory
    puszczać. Zajrzyj chociaż tam i odkurz albo zmień zasilacz. 4 Lata to
    już duży przy podkręcaniu.

  • 12. Data: 2010-01-11 11:54:39
    Od: "Jacek P" <jacekkropkamalikmalpkawpkropkapl>

    > Z SSD nie, ale 4 letni tagan to stawiam, że zaczynają kondensatory
    > puszczać. Zajrzyj chociaż tam i odkurz albo zmień zasilacz. 4 Lata to już
    > duży przy podkręcaniu.

    Tak, też o tym myślałem, zobaczę jak wygląda. Ewentualnie wezmę ten nowszy z
    drugiego komputera bo on pracował w normalnych warunkach (dwa razy mniejsze
    obciążenie).

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 13. Data: 2010-01-11 11:56:02
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    > Jestes na 100% pewny, ze to dysk padl z braku zarcia a nie kontroler od
    > wysokiego taktu? Swoja droga dziwi mnie taka ekonomia - przeciez *dobry*
    > zasilacz kosztuje moze 200pln wiec 1/4 dysku ktory chcesz kupic. Moze
    > warto dolozyc i miec pewnosc?

    Przeciez on ma dobry zasilacz.

  • 14. Data: 2010-01-11 20:35:45
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek P" <jacekkropkamalikmalpkawpkropkapl> napisał

    > Niestety przy takim ustawieniu dysk Seagate 500 GB z serii 12 zaczął mi
    > wysiadać, prawdopodobnie z powodu wahań napięć (na innej płycie bez
    > podkręcania doszedł na szczęście do siebie).

    Co to znaczy 'doszedł do siebie'? Przecież to nie koń ciągnący wóz z węglem.
    Te Twoje teorie ta tak jakbym bajki na MiniMini oglądał: stół przeszedł
    grypę.

    Zbigniew Kordan

  • 15. Data: 2010-01-12 07:27:53
    Od: "Jacek P" <jacekkropkamalikmalpkawpkropkapl>

    > Co to znaczy 'doszedł do siebie'? Przecież to nie koń ciągnący wóz z
    > węglem. Te Twoje teorie ta tak jakbym bajki na MiniMini oglądał: stół
    > przeszedł grypę.

    Już śpieszę z wyjaśnieniem, widzę, że dla niektórych to co piszę to czarna
    magia, choć nie zamierzona z mojej strony, oczywiście w wydaniu MiniMini.
    Choć ja bym raczej celował w Nickelodeon i Jimmiego Neutrona :)

    Wyniki w HDD Helath po podłączeniu dysku wskazywały ok 80 (dokładnych
    wartości nie pamiętam). Po dwóch tygodniach na tym podkręconym sprzęcie
    spadły do poziomu około 60. Po przeniesieniu dysku do innego komputera dałem
    mu pochodzić przez jakiś czas i wartości zwiększyły się do około 70 punktów.
    To nie był zamierzony efekt, byłem zaskoczony ale tak podał program (ten
    sam, ta sama wersja). Właśnie takie coś określam stwierdzeniem - doszedł do
    siebie. :)

    Opisuję dziwne (dla niektórych wręcz bajkowe) zdarzenia ale chyba od tego
    jest to miejsce, pozwala wyjaśniać takie właśnie rzeczy. Jak coś jest jasne
    i dostępne w necie to tutaj staram się o tym nie pisać :)

    Pozdrawiam
    Jacek