  • 11. Data: 2013-02-07 20:42:48
    Temat: Re: Dysk SSD Plextor M5 Pro 2,5'' 128GB
    Od: Tom <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-02-07 15:15, Tasiorsa pisze:
    > Witam
    > Chcialem zapytac jakie jest Wasze zdabnie na temat Dysk SSD Plextor M5
    > Pro 2,5'' 128GB?
    > Pytam bo sie przymierzalem do Intela 520 120 GB ale ten dysk to jak ze
    > swieca szukac to raz a dwa poczytalem testy i wychodzi w nich cudnie.
    > http://www.purepc.pl/pamieci_masowe/test_plextor_m5_
    pro_128256512_gb_marvell_kontratakuje

    > http://www.purepc.pl/pamieci_masowe/wielki_test_30_d
    yskow_ssd_120_gb_jaki_ssd_kupic?page=0%2C8

    > I zanim zostane zmieszany z blotem. Tak mam dyski mechaniczne, tak mam
    > na nich dane (2x1,5TB i 2 TB) a ten SSD ma wylacznie sluzyc jako
    > systemowy, gdzie kopie systemu mam zbackupowana i w przypadku padu nie
    > bedzie to wielki bol. Ponadto nie kupuje dysku za ostatnie gorsze wiec
    > nie warto i szkoda kasy argument odpada :)

    Też zastanawiałem się nad tym dyskiem, jednak ostatecznie kupiłem
    vertexa 4, którego z powodzeniem jako systemowy używam od kilku
    miesięcy. Co do Plextora to na pewno wychodzi lepiej cenowo, w testach
    trochę wolniejszy niż vertex jednak w praktyce pracując jako dysk
    systemowy tego w ogóle nie zauważysz. Oba dyski mają 5 lat gwarancji.

    pozdrawiam
    T.

  • 12. Data: 2013-02-07 20:53:45
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    W dniu 2013-02-07 20:42, Tom pisze:
> [...]
    > trochę wolniejszy niż vertex jednak w praktyce pracując jako dysk
    > systemowy tego w ogóle nie zauważysz. Oba dyski mają 5 lat gwarancji.
    Do Plextora przekonuje mnie to ze jest 5 lat gwarancji, jest Made In
    Japan i jest rzekomo na najnowszych chipsecie Marvella ktory b. chwala.
    Ponadto jego moge kupic w zaprzyjaznionej hurtowni i nie bede mial
    zadnych klopotow z reklamacja. A na Intela 520 wlasnie czekam od 2
    tygoidni i jest problem z dostepnoscia a u innych nie chce kupowac.

    Krzysiek

  • 13. Data: 2013-02-07 21:19:50
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-07 19:54, Użytkownik Tasiorsa napisał:

    > Jak mowisz o tej wojence co gosciowi padl OCZ Petrol to czytalem :))

    Było tego znacznie więcej.
    Ale nie przejmuj się, poznałeś właśnie zwolennika SSD. :-)
    Ja w tych dyskusjach robiłem za przeciwnika.
    Poza opinia którą już znasz zarobił jeszcze inne, kłamcy
    i osobnika nie rozumiejącego co inni piszą.
    Jak po przeczytaniu posta od "przeciwnika SSD" nie czujesz
    się zjedzony to pamiętaj, lepiej z mądrym zgubić niż
    z głupim znaleźć. :-)

    Pozdrawia

  • 14. Data: 2013-02-07 22:47:19
    Od: "T.F." <t...@U...wp.pl>

    "Tasiorsa" ...

    > przymierzalem do Intela 520 120 GB

    i pozostan przy tym
    (ewentualnie Samsung)

    --
    T.F.

  • 15. Data: 2013-02-14 00:51:22
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    W dniu 2013-02-07 17:44, R.e.m.e.K pisze:
    > A, zapomnialem, jak juz kupisz to sie pochwal, przywitam Cie w gronie
    > idiotow i polglowkow kupujacych SSD ;-)

    Romku uprzejmie cie informuje iz nabylem dysk SSD :-] Jednak Plextor M5
    Pro 2,5'' 128GB.
    W firmie w ktorej kupilem mam bdb uklady wiec gdyby cokolwiek sie dzialo
    nie bede mial problemow z wymiana.
    Dysk dziala na Asus P6T v2 Deluxe z Intelem 930 i 6 GiB takze niestety
    sata II z Win 7 X64 :/ Ale odczuwalna roznica jest jakbym wymienil komp
    na 4-5x szybszy.
    Jak wymienialem z Q9300 na I7 930 zauwazylem troche roznice ale teraz to
    jest przepasc :)
    AS SSD:
    http://www.picshot.pl/public/view/full/293259
    Pytanie mam do tych co mieli SSD na Sata II i potem przeszli na SATA III.
    Gra jest warta swieczki? Roznica bedzie tak odczuwalna jak zamiast 261
    MB bedzie 504 MB (widzialem screen na sieci) czy nie warto sobie tym
    glowy zawracac?
    Aha Plextool 1.0.7 nie dizala po zainstalowaniu zarzyna system - dysk
    swieci non stop i ledwie pracuje a sam plextool sie nie wczytuje.
    Czytalem ze powszechny problem i ze na 1.0.3 tego nie bylo ale nigdzie
    takowej znalesc nie moge wiec odpuscilem. Duzo trace?

    Krzysiek

  • 16. Data: 2013-02-14 13:16:36
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Thu, 14 Feb 2013 00:51:22 +0100, Tasiorsa napisał(a):

    > Romku uprzejmie cie informuje iz nabylem dysk SSD :-] Jednak Plextor M5
    > Pro 2,5'' 128GB.

    Nie mnie informuj tylko szacowne grono ;-)

    > Jak wymienialem z Q9300 na I7 930 zauwazylem troche roznice ale teraz to
    > jest przepasc :)
    > AS SSD:
    > http://www.picshot.pl/public/view/full/293259

    Pokaz zakladke w AS SSD z info o IOPS (menu View).

    > Pytanie mam do tych co mieli SSD na Sata II i potem przeszli na SATA III.

    Jam to.

    > Gra jest warta swieczki? Roznica bedzie tak odczuwalna jak zamiast 261

    Imho przeskok z Sata II na Sata III jest takze mocno odczuwalny. Ale to
    zalezy co robisz i ile procesow jednoczesnie "orze" dysk, u mnie jest tego
    sporo. Jesli np. tylko uzywasz przegladarki, Worda i gier to raczej nie ma
    sensu. Zwlaszcza, ze to ciagnie za soba wymiane mobo, procka i moze ramu.

    > MB bedzie 504 MB (widzialem screen na sieci) czy nie warto sobie tym
    > glowy zawracac?

    Ale transfer sekwencyjny jest akurat najmniej istotnym paramatrem - wazny
    jest glownie marketingowo bo ladnie wyglada i kazdy go rozumie.
    W realu liczy sie: IOPS, odczyt i zapis malych plikow, a takze odczyt i
    zapis malych plikow w wielu watkach czyli polaczenie IOPS i transferu malych
    plikow:

    http://img339.imageshack.us/img339/1521/qttempp12284
    .png
    http://img593.imageshack.us/img593/1732/qttempg12284
    .png

    To powyzej to w zestawieniu z najszybszym HDD jaki mam. Zestawienie ich
    razem jest bardzo efektowne ;-)

    A tu stare testy na pseudo-SATA III od Marvella (unikac kontrolerow tej
    firmy!):
    http://img406.imageshack.us/img406/147/qttempgq5536.
    png
    http://img824.imageshack.us/img824/4843/qttemphp5536
    .png

    A tu zestawienie pseudo-SATA III Marvell i SATA II Intel:
    http://img11.imageshack.us/img11/8099/qttemphp6564.p
    ng

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 17. Data: 2013-02-14 14:59:38
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    W dniu 2013-02-14 13:16, R.e.m.e.K pisze:
    > Pokaz zakladke w AS SSD z info o IOPS (menu View).
    http://www.iv.pl/images/04918956098557000783.png
    http://www.iv.pl/images/52840824299463094871.png
    W porownaniu do wczoraj najnowsze sterowniki Intel Rapid Storage
    Technology 11.7.1013

    Krzysiek

  • 18. Data: 2013-02-14 18:06:51
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "R.e.m.e.K" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > To powyzej to w zestawieniu z najszybszym HDD jaki mam. Zestawienie ich
    > razem jest bardzo efektowne ;-)

    A teraz zaszyfruj cały dysk (nie partycje, dysk) za pomocą truecrypt...

  • 19. Data: 2013-02-14 19:20:06
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Thu, 14 Feb 2013 18:06:51 +0100, qwerty napisał(a):

    > Użytkownik "R.e.m.e.K" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > A teraz zaszyfruj cały dysk (nie partycje, dysk) za pomocą truecrypt...

    W celu?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K